• KickanF

nya bröst, men vilken storlek.

Ok. Då har man gjort slag i saken o varit på en konsultation o t o m fått en tid för operation..... Men så var det det här med storleken. Läste tyvärr inte på så mycket innan jag gick dit så jag får nog dit igen o fråga om resten. Svårt att koncentrera sig när det stod en snygg läkare (Citadellkliniken i Landskrona) o tittade på när man provade implantat i BH:n. Så jag slog till med 600 mg !!! Såg inte så stort ut då, men när man tittat på före o efter bilder på internet så ser det verkligen STÖRRE UT, så jag får nog ändra till ca 450-500 gr. Har förstått att många ångrar sig att de inte tog större, men med den storleken känns det som om man har garderat sig rätt bra. Har nu A efter 3 grav. o 2 amningar , hade innan i allefall liten B. 165 cm, snart 57 kg, snarare päron än äpple.

• Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.
  • Pooie

Jag har fått reumatierliknande besvär vilket gör det svårt för mig att röra mig, håller just nu på att utreda mitt sjukdomstillstånd så det är därför jag inte kan beskriva exakt vad som är direkt kopplat till mina implantat, som harläckt ut silicon i min kropp. Det är inte min läkare som jag är arg på utan tillverkaren av de implantaten jag hade. Har kontakt med andra i samma situation som jag, det verkar finnas samma problem med alla implantat, har inte lyckats hitta något plantat som är bättre eller värre aän något annat.
    Och om ni tror att ni kommer att tycka bättre om er kropp bara ni fixat brösten har ni fel, för rätt så snart kommer ni att hitta något nytt att fokosera ert missnöje på, tro mig. Nä lägg era pengar och energi på något annat.

• Quinnah

Jätteledsamt att det blivit så illa för dig, Pooie! Hoppas att du kommer att kunna få lindring för dina besvär när utredningen är över! Är man säker på att dessa besvär uppstått pga implantaten? Hur som helst så tycker jag det är bra att man får läsa om baksidan med bröstförstoringar också. Det finns ju faktiskt dem som det går fel för och det är bra att ha det i åtanke när man väger för- och nackdelar inför en bröstförstoring. Jag har också gjort en bröstförstoring och för mig har den (hittills) bara medfört glädje! Jag trivs jättebra med mina nya bröst! Naturligtvis gör de inte att hela självförtroendet och livet förändras men i många situationer såsom på badstranden, i simhallen, när man ska prova kläder mm mår jag sanslöst mycket bättre. För min del är det inte heller sant att jag hittat andra saker på min kropp att irritera mig över. Jag tycker att jag är fin som jag är nu och vill inte alls ändra på något annat. Det är säkert olika från person till person. Lycka till vad ni än bestämmer er för!

• blåsippa

naturligtvis tycker jag synd om dej pooie.
    men skulle vara intressant att veta mer om varför man kopplar dina besvär till implantaten. Dy skrev att silikon läckt ut men skrev i andra inlägget att du hade koksalt implantat?!

Jag hade pyttesmå bröst efter amning o trivs nu jätte bra med att ha fått lite bröst. Var en pina med bikini o så.
    Jag är helt nöjd med min tillvaro o är inte missnöjd med något annat.

Du POOIE skrev:
    Och om ni tror att ni kommer att tycka bättre om er kropp bara ni fixat brösten har ni fel, för rätt så snart kommer ni att hitta något nytt att fokosera ert missnöje på, tro mig. Nä lägg era pengar och energi på något annat.

Jag tror inte alls att det är så! Visst kanske var det så för dej o för en del men långt i från alla.

• Pooie

Kul att ni har possitiva erfarenheter från er bröstförstoring, och jag hoppas verkligen att ni får behålla er hälsa, hoppas att ingen behöver gå igenom samma helvete som jag lever i.

Jag hade koksaltimplantat men även dom har ju silikon runt om för att hålla in koksaltet.

• Kiaaa

så Pooie .. varför inte berätta hela din story för oss andra som ännu inte gjort nåt.. så vi kan väga för och nackdelar.

Du kan väl börja med och berätta vart du gjorde dina bröst, varför gjorde du dom? Vilka symptom fick du under resans gång, har du implantat kvar? Hur länge hade du implantaten? Hur och vem utreder dina besvär? Vart har du vänt dig för att få hjälp? osv osv... berätta.. så vi andra förstår konsekvenserna... Tack!

• gausan

kickanF:asså jo klart att det är en själv i slutändan, men läkaren jag hade var väldigt mån om att det ska se naturligt ut. han sa att jag kommer ju ändå vara en vandrande reklampelare för han. känner 2 till nära vänner som har gjort där och dom har naturliga bröst, för dom är inte omänskligt stora, men ändå större.=)han sa till mig också att han kunde rekommendera andra kliiniker som han visste skulle göra större, men han rörde inte på sig, tro mig jag försökte.. ville ha 400 men fick inte.. ahah han va benhård.. o när han står fast så vill man ju inte gå någon annanstans o göra större o så blir det fult, jag vart osäker o tänkte att jag är ändå ung o har all tid på mig i världen om jag känner att jag behöver större.. ehm innan hade jag väl typ 75a men det va inte så att jag fyllde ut den, nu har jag en jättestor C, om inte D till o me, men jag är lite svullen fortfarande.. inte mycke men lite.=) ahah prata med din läkare o fråga, kanske ara är min som va lite extra försiktig.. ahah jag tror det kommer bli jättebra oavsett vad du kommer fram till

• gausan

kickanF:O då måste jag ju berätta att jag fick 325ml implantat som han fyllde till 350, för annars skulle inte bröskorgen räcka till, ta ett måttband o mät själv.. du kommer fatta vad jag menar.=) lycka till.=)

Och till andra;Som POOIE säger;jag kanske bara är en allmänt svag människa men, dom jag känner (2 st) som har opererat brösten har inte slutat där, o nu sitter jag o funderar på andra "felområden" på mig själv.. bläää

• KickanF

Gausan: när jag stod o provade 500 så såg det ut som lagom stora. samma när man testat med "rispåsar". Men jag ska ta ett snack med läkaren om detta, att jag inte vill ha störe än C. Men har ändå i åtanke att många som har gjort runt 300 som jag läst om här o även väninnor till mig säger att de ångrar sig att de inte gjorde lite större. Enl.läkaren är runt 400 det vanligaste (men Skånskor kanske är hagalna). Men 600 blir det definitivt inte. Snarare 450.

• KickanF

O förresten så vill jag säga TACK till alla som skrivit/skriver här. Har fått en hel del tankeställare o en del bra frågor som jag ska prata med läkaren om.

O Pooie: om du känner för det o orkar så skulle jag också gärna vilja att du svarade på Kiaas frågor. Reumatism har jag sedan jag var barn, dock mycket lindrigt. Hoppas att läkarna kan hjälpa dig vad nu än orsaken är till att du mår dåligt. Kram på dig.

• 41:an

Hej!
    Först vill jag säga till KickanF att du kan gå ut på www.eurosilicone.com , där finns de olika implantaten med storleks tabeller såsom diameter och höjd.

Sen undrade Miranda om Örebro kliniken och du kan gå ut på www.helsing.se, jag var på konsultation med dr. Per-Erik Jansson och det kändes helt naturligt med honom.
    Det fanns många olika implantat som jag fick titta och klämma på både koksalt, silicon & gelehallon.
    Jag ska få ett runt silicon från Eurosilicone.
    Priset ligger mellan 32-42.000 beroende på implantat.
    Kram 41:an

Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.