• KickanF

nya bröst, men vilken storlek.

Ok. Då har man gjort slag i saken o varit på en konsultation o t o m fått en tid för operation..... Men så var det det här med storleken. Läste tyvärr inte på så mycket innan jag gick dit så jag får nog dit igen o fråga om resten. Svårt att koncentrera sig när det stod en snygg läkare (Citadellkliniken i Landskrona) o tittade på när man provade implantat i BH:n. Så jag slog till med 600 mg !!! Såg inte så stort ut då, men när man tittat på före o efter bilder på internet så ser det verkligen STÖRRE UT, så jag får nog ändra till ca 450-500 gr. Har förstått att många ångrar sig att de inte tog större, men med den storleken känns det som om man har garderat sig rätt bra. Har nu A efter 3 grav. o 2 amningar , hade innan i allefall liten B. 165 cm, snart 57 kg, snarare päron än äpple.

• Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.
  • *Blomman*

smilie

Haha det skulle säkert jag också göra. Men något måste finnas för jag vill verkligen inte operera mig.

• ninonica

Det finns kosttillskott med humle som ska kunna ge lite större och fastare bröst. Vet dock inte om det funkar. www.naturalbeauty.se/

• *Blomman*

Usch vad dyrt det var, men kanske värt att testa.

• Beccasin

Har prövat såna "Brest Control"-piller och gelé i 2 månader, funkade tyvärr inte på mig iallafall...

• *Blomman*

Då kanske Natural Beauty också är värdelöst. Usch, jag börjar få ångest inför bikinisäsongen.

• KickanF

Aja-Maja: Jag tycker att det är snyggt med lagom stora bröst, men det kan vara snyggt med lagom små också. Det handlar ju eg. mest om man trivs med sig själv också. Det gjorde jag innan med lagom små, men nu är de tomma, det ena är mindre än det andra då jag fått operera bort en bröstböld, det ena hänger mer p g a ojämn amning..... osv. Så jag gör inte detta för att bli en bimbo med gigantiska sillisar. Men när man ändå ska till så kan man ju slå till med lite större. Som jag skrev fr början har man ju hört o läst att de som tar runt 300 gr ångrar att de inte tog större (Frances:läste att du skrev det i en annan tråd här att du ångrar att du inte tog liiiiite till) Jag vill inte ha någon D-kupa. Tänker på er som skrivit om nackdelen med D-kupa; dyrt o svårt att hitta BH, de är "i vägen" när man ska träna t ex aerobics. Folk ser brösten först.

I vilket fall längtar jag till den 9:maj för då ska det ske. Men den 13 april ska jag till läkaren igen för att bestämma storlek (har alltså gott om tid att vela). Ska då förklara för honom att jag inte vill ha Pamela A-stora utan ett par lagom C.

• Kiaaa

Om man provar med ris 300 dl så är det ju ingen större skillnad än om man provar med 500 dl.
    Ser det annorlunda ut i verkligheten?

Skumt det där.. när man sitter å tittar på alla dessa före och efterbilder som finns... på vissa så ser brösten stora ut efter att ha lagt in 300.. och på andra som lagt in 500 så syns det knappt någon skillnad. Nån som vet hur det kan komma sig? (förutom att förutsättningarna på vikt och längd kan skilja)

• Xite

Världen är en sjuk plats.
    Jag förstår inte varför folk vill vara med och göra den värre...

*lite ledsen*

• Frances

KickanF:

Jo, men saken ar den att jag inte skulle kunna ha tagit liiiite till eftersom min brostkorg endast rymmer 300 cc som mest :)

Just nu har jag absolut inte 'stora brost', utan 'brost som passar till min kropp'. darfor menade jag att om jag skulle kunnat kanske jag skulle ha tagit liiite till...

Men egentligen ar detta bra, for om jag nu vill ha storre sa kor jag bara med pushup, till vardags anvander jag inte ens BH...

Om jag skulle ha tagit lite till kanske det skulle synas i bikini att jag har opererat brosten och det vill jag ju inte (det gor man absolut inte nu), sa jag ar nog nojd nu med vad jag har :)

• KickanF

Xite: Jag tänker inte göra världen sjukare, det finns tillräckligt många tjejer som har komplex o anorexia osv. Jag tänker ha mina bröst för mig själv o min sambo. Inte visa upp dem o fläka ut dem på stan eller på stranden, på internet eller någon annanstans. Det finns det tillräckligt av ändå.

Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.