• KickanF

nya bröst, men vilken storlek.

Ok. Då har man gjort slag i saken o varit på en konsultation o t o m fått en tid för operation..... Men så var det det här med storleken. Läste tyvärr inte på så mycket innan jag gick dit så jag får nog dit igen o fråga om resten. Svårt att koncentrera sig när det stod en snygg läkare (Citadellkliniken i Landskrona) o tittade på när man provade implantat i BH:n. Så jag slog till med 600 mg !!! Såg inte så stort ut då, men när man tittat på före o efter bilder på internet så ser det verkligen STÖRRE UT, så jag får nog ändra till ca 450-500 gr. Har förstått att många ångrar sig att de inte tog större, men med den storleken känns det som om man har garderat sig rätt bra. Har nu A efter 3 grav. o 2 amningar , hade innan i allefall liten B. 165 cm, snart 57 kg, snarare päron än äpple.

• Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.
  • Beccasin

KickanF

Ja till högsommaren är de nog fit for fight :) Man måste bara vara noga med att tejpa ärren och smörja in dem med stark faktor i åtminstone sex månader, så att de inte blir fula.

Jag ska operera mig den 24/2 på Victoriakliniken i Stockholm.

Ni andra

Jag förstår om ni reagerar, men detta är något som jag funderat över länge samt övervägt riskerna o.s.v. Jag har idrottat på elitnivå i flera år sedan jag var mkt ung, vilket gjort mina bröst små och platta. Jag ska fylla med 360g. vilket inte är överdrivet mycket och både jag och kirurgen är noga med att de ska se naturligt ut. Det är enkelt för mig då jag personloigen tycker att det är snyggare och kvinnligare med större bröst än vad jag har, kanske just därför att jag själv aldrig haft mycket till bröst.

• blivande fru J

beccasin: D-kupa kommer att se stort ut på dig eftersom du är så liten i övrigt. Du kan ju inte påstå att B-kupa är litet, snarare lagom på de flesta med lite mindre kroppar. Jag skulle gärna ha D, men så är inte fallet, och det känns som att det bara är att acceptera det. Jag kan lova dig att D-kupor är jobbigt när man idrottar, oavsett träningsform!

• Anna-Maja

Måste göra ett inlägg till, hoppas du inte tar illa upp Kickan.

Jag har själv 70-75 D-kupa, men de ser inte så jättestora ut på mig då jag är lite rund. Har inga problem med mina bröst, men skulle gärna ha en b-kupa istället. (Nu minskar de ju förhoppningsvis om jag minskar lite i vikt.)

D-kupa behöver alltså inte vara så jobbigt, förutom att det sällan finna bh-ar i vanliga affärer.

Rydén, visserligen påverkar samhället storleken på brösten. Men jag mste säga att det mest verkar vara negativt med stora bröst. Speciellt om man är väldigt smal i övrigt. Jag tycker snarare tyvärr att folk verkar se ner på de som har stora sillisar och liten kropp i övrigt. Brösten blir alltså en nackdel istället för fördel. Tjejerna blir kallade bimbos, har inga hjärnceller, är korkade osv. Speciellt bland killar. Eftersom jag gillar att diskutera detta med killar så har jag fått den uppfattningen att naturliga och inte alltför oproportionerligt stora är bäst. När det kommer till kritan verkar de flesta killar vilja ha storbröstade tjerer att beskåda när det är frågan om porr, men i verkliga livet verkar de föredra de mindre brösten på tjejer, A-kupa tex. Så länge det bara är något där så så är de nöjda.

• KickanF

Klart att jag inte tar illa upp Anna-Maja. Det är bara intressant att få olika synpunkter. O visst kan jag hålla med om att man tappar respekten lite för bimbos som fläker ut sina bröst på t ex TV. Det beror ju mycket på vilken stil man har också. Jag vill inte att brösten ska komma före mig på stan. Men en lagom stor C-kupa kommer att bli bra på mig då jag har rätt stor "rumpa" o är definitivt inte liten o tunn. (det är några år sen man var det).

Fördelen med att ha häng innan operation är ju att de kommer inte att stå rakt ut efteråt. Blir mer att man fyller två tomma påsar. Sen att killar vill ha en tjej med A-kupa kan väl kanske bero på att det inte vill att andra killar ska kolla in deras tjejer på stranden etc.Min sambo är lite rädd för det, men jag ser det som en investering i vårt förhållande. Tänker inte fläka ut mig toppless på stranden eller springa med djupa urringningar. (var något mer jag skulle skrivit, men glömde det tyvärr).

• brudkronan

Upp till var och en att fixa med sina bröst hur de vill så länge man är medveten om de risker som faktiskt finns med kirurgiska ingrepp.

Jag tycker att det är lite skrämmande att man numera tycker att det inte är en stor grej att bli skuren i - jag tror att alla tv-program om kosmetisk kirurgi har gjort oss en otjänst. Inte för att jag tycker att man skall behöva skämmas eller dölja att man gått till plastikkirurgen som man gjorde förr, men för att man ser det för lättvindigt... Man pratar om att förstora bröst och att fettsuga i samma andetag som man pratar om att bygga naglar eller bleka tänder. Man måste ändå vara försiktig med sig själv och vara riktigt medveten om att det FINNS risk för komplikationer med ALLA kirurgiska ingrepp.

Personligen är jag 176 cm lång, väger 80 kilo, har 40 i skor och 85B i BH-storlek, och en knapp B-kupa dessutom! Visst kan jag ibland tycka att det hade varit fint med lite större bröst, men då finns det ju bra BH:ar, och till sommaren tycker jag mycket om mina små bröst som gör sig bra i linnen och halternecks, även om jag nu är 40 och de hänger lite längre ner än de gjorde för 20 år sen'... :)

Jag har bara fått komplimanger om mina bröst från pojkvänner, och jag tycker själv att de är vackra. Ett av mina ex sa en gång: "De vackraste brösten är dom man får ta på!" Det ligger nog mycket sanning i det! ;)

Men alla ni som skall förstora era bröst: Lycka till och ta hand om er, jag hoppas och tror att ni verkligen går till den bästa kirurgen och lyder alla råd om skötsel och förberedelser ni får. Låt absolut bli att röka t ex eftersom det försämrar cirkulationen och därmed läkningen ordentligt! Lycka till och jag hoppas att ni älskar era nya bröst till sommaren! Själv skall jag njuta av mina små och söta! :)

• Noiva

Hela världen skulle kunna säga att D-kupa är snyggast men jag hade mer än gärna bytt min D-kupa mot en B.

Tänkt att kunna ha tajta tröjor utan att folk tittade på brösten först
    Folk ska se mig först och inte mina bröst.

Om jag får barn så funderar jag på att minska (och ev. lyfta) brösten när det är färdig ammat.

Visst kan jag förstå att om man redan har en A-kupa och den "försvinner" efter amning så kanske man vill ha lite tillbaka och känna sig kvinnlig.

Som ngn sa innan så är det är dyrt med större kupor...det kostar mig ca 300-400 kr varje gång...

Med var och en bestämmer över sin kropp

/En som dödat för att ha mindre bröst

• Frances

Bilden de flesta som egentligen inte ar sa insatta har ar att alla tjejer som opererar brosten vill gora dem jattestora. Detta ar absolut inte sant, jag sa 'hellre for sma an for stora' till kirurgen.

Jag hade i ilagg i BH:n fran twilfit, san dar skumgummi som forstorar en hel kupa. Mina brost ar bara pyttelite storre nu efter operation an de var nar jag hade i skumgummiilaggen, och ingen har markt nagonting :) Fick beratta for mina narmaste.

Nuvarande sambon markte inte forran jag berattade det for honom nagra veckor efterat :) Sa ingen skulle dromma om att kalla mig bimbo eller titta pa mina brost forst, for mina brost hor precis ihop med min kropp nu, och ar definitivt inte sa stora.

• Anna-Maja

Jag är mycket väl medveten om att många, många inte väljer stora bröst när de opererar dem. Det jag menade var tjejer som väljer stora bröst, vilket jag också skrev. Alltså hamnar du inte i bimbofacket. Jag skrev _stora_ sillisar.

Och fårgarn gällde ju just storleken på brösten. Inte om hon ska operera eller ej.

Du kanske inte riktade det här till mig, men jag ville förtydliga mig lite, om du nu missuppfattat eller inte läst ordentligt.

De som väljer en storlek som är i proportion till sin kropp, märks ju inte, de jag menade var de som väljer en större storlek.

• *Blomman*

Jag önskar er som ska operera er lycka till och hoppas att ni verkligen väljer en storlek som ni passar och känner er bekväma i. :)

Lite OT men finns det hormoner man kan ta (förutom p-piller) för att få lite större bröst.

• smilie

*blomman*
    Är rädd att då skulle jag få skippa måltiderna o äta mig mätt på dessa piller
    För att få överhuvudtaget lite bröst

Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.