• KickanF

nya bröst, men vilken storlek.

Ok. Då har man gjort slag i saken o varit på en konsultation o t o m fått en tid för operation..... Men så var det det här med storleken. Läste tyvärr inte på så mycket innan jag gick dit så jag får nog dit igen o fråga om resten. Svårt att koncentrera sig när det stod en snygg läkare (Citadellkliniken i Landskrona) o tittade på när man provade implantat i BH:n. Så jag slog till med 600 mg !!! Såg inte så stort ut då, men när man tittat på före o efter bilder på internet så ser det verkligen STÖRRE UT, så jag får nog ändra till ca 450-500 gr. Har förstått att många ångrar sig att de inte tog större, men med den storleken känns det som om man har garderat sig rätt bra. Har nu A efter 3 grav. o 2 amningar , hade innan i allefall liten B. 165 cm, snart 57 kg, snarare päron än äpple.

• Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.
  • Kiaaa

Vart hittar man alla människor som inte har haft lyckade operationsresultat?????
    Vore ju intressant att höras deras version av det här med bröstförstoring.

• *Miranda*

Tack 41:an!

Vill oxå höra folk med inte så lyckade operationsresultat, vad är deras historia?

• KickanF

Hej !
    41:an. För min del är det ca 72 dagar kvar nu. Var inne o kolla på euorosilikone, men kan dock inte franska. KOllade dock in lite om storlekar diameter m mera= intressant , 475 mg fanns t ex inte. Men ska kolla med min klinik vilken tillverkare de beställer ifrån. Kan tänka mig att det finns fler.

• 41:an

Nää jösses! jag kan heller inte franska men man ser ju iallafall måtten på inläggen. Sen var det ju något inlägg som bara var fyllt till 85%?
    Kan de då fylla upp till önskad mängd?
    Det är mycket att fundera på.
    Jag bävar för att min läkare säger nej du så stora vill jag inte sätta in på dig! men då borde han kanske ha sagt det på en gång, han sa ju bara att han inte satt in större än 350.
    Det jag nu går och väntar på är den 15/3 som är mitt 2:a konsultations besök,där operationen mm kommer att gås igenom.
    Jag önskar det vore i mitten av Maj nu istället så allt vore överstökat.
    Kram 41:an

• Klok?

Jag tycker du ska nöja dig med C eller D, du ska orka att leva med "dom" hela livet. Själv ligger jag mellan DD och E (naturliga) och det är tungt för axlar, nacke och rygg.

Jag tror faktiskt att det kommer att bli en C eller D av de 450ml som jag har tänkt lägga in, jag har tittat på så många bilder med mina förutsättningar på bla. qvinna.info.
    Men visst risken är kanske att man blir ha galen nu när man väl bestämt sig.
    Och som sagt har jag aldrig behövt bära något tyngre fram till förrut, så jag vet ju inte vad som väntar.
    Men tack för omtanken 41:an

• Quinnah

När jag läste på Qvinna.info verkade det som att 350ml med mina förutsättningar (jag är liten och smal) borde ha resulterat i en c-kupa. Men jag blev 75D och varenda 75c behå jag testat har varit för liten. Jag hade tänkt mig att bli en c-kupa, men det för iofs inget att det blev d, för jag är jättenöjd! Har heller inga problem med att det blev för tungt om jag bär behå, fast att gå utan behå är inte längre bekvämt. Så visst är det viktigt att tänka på att brösten ska "funka" även i vardagslivet, inte bara när man ska klä upp sig och vill se kurvig och snygg ut. Lycka till 41:an.

Åååå vad svårt det här är,Jag har nu en liten 75B,vad hade du innan Quinnah.
    Jag är 160cm och väger runt 50 kg.
    Om du då fick D av 350ml, vad skulle det då bli av 450ml för mig????
    Det är ju så väldigt stor skillnad på bilderna man tittar på fast det är samma ml.

• Quinnah

Jag väger som du och är bara ett par cm längre. Innan hade jag 75B. Min läkare sa faktiskt att om jag tog 350ml så skulle jag få uppåt en d-kupa. Men efter att ha studerat qvinna.info trodde jag själv att det skulle bli en c. Vad säger din läkare att du kommer att få? Även om vi är i stort lika långa och väger samma så kan det ju ändå vara skillnad på hur man ser ut i kroppsformen, så jag vet inte vad jag ska råda dig till. En bra idé är kanske att rådfråga några olika läkare och också fråga om vad de tror passar. Sedan kan du väga deras olika tyckanden mot vad du själv tycker är fint. Själv tycker jag det är jättesnyggt med stora bröst, men som min läkare sa så menade han att om han la in mer än 350ml på mig så skulle det vara alldeles uppenbart att jag har silikonbröst. Nu är jag förvisso rätt bystad, men inte mer än att jag hade kunnat vara så kurvig av mig själv om du förstår hur jag menar. Skulle jag gjort om mitt val idag när jag vet hur resultatet blev skulle jag nog valt 350ml. Absolut inte mindre. Och jag skulle gjort förstoringen långt tidigare om jag vetat att de skulle bli så himla snygga och att jag skulle tycka så mycket om att ha dem! Jag håller tummarna för att du blir lika belåten med dina!

Hej igen Quinnah!
    Tack för din info,appropå vad min läkare tror om blivande storlek pratade vi inte ens om.Han sa bara att det blir stort.
    Jag var väl lätt förvirrad när jag var där
    första gången,
    Men jag får ju ny chans att fråga om 2veckor.
    Men som det känns när jag provkör med mina risfyllda tunnstrumpor så verkar 450ml bra.

Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.