• KickanF

nya bröst, men vilken storlek.

Ok. Då har man gjort slag i saken o varit på en konsultation o t o m fått en tid för operation..... Men så var det det här med storleken. Läste tyvärr inte på så mycket innan jag gick dit så jag får nog dit igen o fråga om resten. Svårt att koncentrera sig när det stod en snygg läkare (Citadellkliniken i Landskrona) o tittade på när man provade implantat i BH:n. Så jag slog till med 600 mg !!! Såg inte så stort ut då, men när man tittat på före o efter bilder på internet så ser det verkligen STÖRRE UT, så jag får nog ändra till ca 450-500 gr. Har förstått att många ångrar sig att de inte tog större, men med den storleken känns det som om man har garderat sig rätt bra. Har nu A efter 3 grav. o 2 amningar , hade innan i allefall liten B. 165 cm, snart 57 kg, snarare päron än äpple.

• Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.
  • KickanF

Min operation är min 40-årspresent till mig själv kan man säga. Tycker att både jag o dem är värda det.
    Eftersom jag enligt läkaren behöver göra ett litet lyft så blir snitten runt vårtgården. Det lät lite knepigt det där med en extra påse på bröstet. Jag har också hört o läst att det är vanligar att "implantatkanten" syns mer om man har koksalt. Själv vet jag inte om jag ska ha runda eller anatomiska, släta el. knottriga. Det är bl a det som jag ska fråga om nästa gång jag ska dit.

• 41:an

Hej KickanF !
    Jag ska ha knottriga för det är mindre risk att brösten blir hårda,och att jag väljer runda beror nog faktiskt på att det blir 10000:- billigare.
    Jag kommer inte ihåg om det var kombinationen knottriga och att ha det under bröstmuskeln eller om det bara berodde på att det låg under bröstmuskeln
    som gjorde att man inte behövde massera brösten för att det inte skulle bli förhårdnat.

• KickanF

Jag var nyss inne på Akademiklinikens sida(där en del kändisar opererat sig inkl. Extreme Makover) o läste just om att knottriga minskar risken för inkapsling. Så jag har nog också bestämt mig för det. Jag tror inte att vi bestämde nåt om det när jag var hos läkaren ! Men jag minns inte allt, var rätt nervös när jag var där. Kändes overkligt då jag tänkt på att göra detta så länge. Men det eg. först nu som det verkligen behövts om man säger så.

• 41:an

Ja du Kickan, när jag var där hade jag med mig en lista med frågor men det blev helt enkelt inte av att jag tog fram den.
    Däremot visade jag ett bildexempel jag gillade och ett jag absolut inte kunde tänka mig.
    Men det är som du säger hela huvudet var absolut inte med.

• KickanF

Jag tog inte med några bilder till konsultationen, trodde att de skulle ha det där. Tänker ta med det tills nästa gång. Har hittat några bra bilder på qvinna.info som har lite typ mina förutsättningar före operationen. Vill inte att de ska sitta så högt upp eller se ut som om man satt in två stora bollar.(skulle kanske ta med en sån bild som avskräckande exempel också) Har sett några bilder där det faktiskt ser naturligt ut med 450-500 mg.

Tänker även en del på hur de ska gå på jobb efteråt. Svårt att dölja det vid den tidpunkten. Har dessutom nyss börjat på en ny avd. o skulle inte får för mig att berätta för någon där. Men det lär nog synas o säkert bli en del snack också (när jag inte hör). Men det får lösa sig med det. Huvudsaken är ju att operationen går bra.
    Släkt o vänner är det lättare med. Nu har det kommit fram att min svägerska länge funderat på det hon med !

• gausan

hejsan hopp, jag har nyligen opererat mig, ville lägga in 400-450 är 167 o väger 65, på ett ungefär.. min läkare vägrade lägga in mer än 350 för att det skulle se onaturligt eftersom implantanen är ganska stora i diameter, o man vill inte att dom ska börja ta form i armhålan.. o man vill inte att dom ska sitta ihop. tänk på det innan och fråga er läkare. Jag har en kompis som mår jättedåligt för att hennes sitter nästan i hop och börjar ta for i armhålan, och hon har inte liten benstomme..!!. ett 350 ml (koksalt, vet inte hur det är med de andra) implantat är på ett ungefär mellan 12-16 cm i diameter.! tänk på det

• KickanF

Gausan: det ska jag DEFINITIVT prata med min läkare om när jag ska dit nästa gång. Vill ju varken att det ska sitta ihop eller i armhålan !!! Har ju inte så bred bröstkorg (även om jag är lite bred över baken, men det är ju inte där de ska sitta). Däremot så tycker jag inte att det ändå är läkaren som ska bestämma om hur mycket man ska lägga in, däremot så kan de ju avråda en o förklara varför !!! Hoppas du är nöjd, vilken storlek har du nu o vilken hade du innan. Jag vill som sagt ha lite större C.

• *Miranda*

41:an:
    Skulle du alltså operera dig i Örebro? Vart vänder man sig då? Jag visste inte att det fanns en klinik för sånt här!
    Vad har de för typ av implantat? Vad kostar det? Har de ngn hemsida?

Själv funderar jag på Victoriakliniken, visst var det någon här som skulle operera sig där? Om du ser detta, vad fick du för intryck av läkaren? Är han lätt att ha och göra med? Var det han Charles nånting som du träffade?
    Vad säger man om man vill komma på konsultation?
    Ringer man bara till dem och säger typ: "Hejsan jag vill komma på en konsultation?"

• Pooie

Oj vad måga som vill riskera sin hälsa för att de "bättre" ut, egentligen ska jag väl inte vara så förvånad jag gjorde ju samma sak själv.Men hade jag vetat då vad jag vet idag hade jag ALDRIG gjort det. Var bara 5 år sedan och koksalt skulle ju vara säkert, men idag endast 32 år gammal mår jag så dåligt att jag inte kan jobba eller skaffa barn. Vill inte tråka ut er med detaljer, men var snälla och kolla upp vilka risker ni tar, och tänk på att för 50 år sedan ansågs inte rökning farligt....

Tjejer, var rädda om er och våga se naturliga ut, var stolta att ni har ammat barn och har hängbröst ! (något som jag bara kan drömma om)

• KickanF

Pooie:
    Jag håller även på att kolla upp riskerna med att op. brösten så du får gärna skriva lite mer om detaljerna vad som gick så snett så att du varken kan skaffa barn eller jobba.???? O var DU GJORDE DET. Så får man isåfall väga för o emot. T ex att bara lyfta dem istället.

Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.