• KickanF

nya bröst, men vilken storlek.

Ok. Då har man gjort slag i saken o varit på en konsultation o t o m fått en tid för operation..... Men så var det det här med storleken. Läste tyvärr inte på så mycket innan jag gick dit så jag får nog dit igen o fråga om resten. Svårt att koncentrera sig när det stod en snygg läkare (Citadellkliniken i Landskrona) o tittade på när man provade implantat i BH:n. Så jag slog till med 600 mg !!! Såg inte så stort ut då, men när man tittat på före o efter bilder på internet så ser det verkligen STÖRRE UT, så jag får nog ändra till ca 450-500 gr. Har förstått att många ångrar sig att de inte tog större, men med den storleken känns det som om man har garderat sig rätt bra. Har nu A efter 3 grav. o 2 amningar , hade innan i allefall liten B. 165 cm, snart 57 kg, snarare päron än äpple.

• Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.
  • KickanF

Ok Frances !
    Jag minns att du skrev så om bröstkorgen m mera. Men jag känner en del tjejer som gjort det o de ångrar nästan alla att de inte tog större. Har förresten också tänkt på hur det ser ut i bikini, vill inte att det ska stå silikon i pannan då. Men när man kollat på alla före- o efterbilder så ser man att fördelen med att ha hängisar innan är att det ser mer naturligt ut efter operationen. De står inte rakt ut ! O som du skrev. Vill man någon gång att de ska vara mer markerade så kan man ju använda push-up, så den tanken har jag faktiskt varit inne på. Men jag har rätt så bred "rumpa" o har lite former för övrigt så därför hade det nog passat med lite fylliga bröst.

• KickanF

Kiaaa:
    Jag håller med om att man blir mer eller mindre förvirrad när man sitter o tittar på alla-före o efterbilder. Men det bästa är att först försöka hitta någon som har ungefär samma "typ av bröst före" o stämmer nåtsånär med vikt o längd så får man ett rätt bra hum om hur de ska se ut efteråt. Tycker inte att 500 gr i en rispåse är så stort. Frågade min läkare vilket som var vanligast o han sa då 400 gr. Jag ska allefall ta anatomiska gelehallon. Är inte så rädd för att de ska läcka men att de ska kapsla in sig. Om det finns någon försäkring så tar jag det. Har en vännina som haft problem med att hennes kapslat in sig lite, men hon op. sig för 12 år sen o då la de dem framför muskeln. Hon har vanliga silikon.

• Kiaaa

KickanF
    Håller med att geléhallon är det som jag också tänker välja. Däremot så är jag lite tveksam till anatomiska.. tänk om de vänder på sig?!!
    Jag är också rädd för att det ska bli kapselbildning och min fråga till läkaren kommer att vara hur försäkringen runt detta ser ut.. jag har hört att första "tillrättningen" är gratis.. men att det blir ofta en till kapselbildning efter ca 6 månader och då har man inte rätt till någon mer garanti.. utan får betala "tillrättningen" helt själv. Vet inte om det stämmer, men det är ryckten som jag hört.

• Linni

Vilken tur att min kille och jag älskar mina oformliga lite hängiga tuttar oavsett storlek. Hade c-kupa förut och nu aa... Men vad spelar det för roll, det är ju jag!!

• *Blomman*

Linni
    Varför blev dina bröst mindre? Hoppas att det är ok att jag frågar.

• Linni

Jag bantade 12 kilo! Var väl inte direkt överviktig men rätt rund ändå. uttarna bara försvann;) Fast det kvittar. Visst var det coolt med lite större bröst men för mig kvittar det. Jag har efter många år lärt mig att vara nöjd med mig själv och älska mig själv!

• Olivianna

Det är intressant det här med bröst. Har på senare tid sett att väldigt många som skapar bröstforstorningstrådar här inne på BT.

Trodde inte att det var så utbrett och så populärt...
    Själv vill jag ha mindre men samtidigt skulle aldrig våga lägga mig på ett kirurgbord. Tänk om något går fel... gud så jag skulle ångra mig!

Har sett en del bilder och dokumentärer om sånt här så jag har nog blivit lite avskräckt.

Men till alla er som verkligen tar steget till "bordet" så får jag väl önska er lycka till!

• jinni

500 dl skulle da inte jag vilja ha i bh:n som nagon skrev om. Haha, kunde inte lata bli. Det ar sa kul nar folk inte haller reda pa enheter

Jinni ( science nerd )

• KickanF

Linni: det finns olika anledningar till varför man inte trivs med sig själv. En del kanske bantar för att bli smala o andra kanske vill göra annat för att bli mer "nöjda med sig själv".

• KickanF

Beccasin: Om du läser detta innan den 24/2 så säger jag bara Lycka till ! Ska bli spännande att läsa efteråt antingen här eller i en annan tråd om hur det gick.

Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.