• KickanF

nya bröst, men vilken storlek.

Ok. Då har man gjort slag i saken o varit på en konsultation o t o m fått en tid för operation..... Men så var det det här med storleken. Läste tyvärr inte på så mycket innan jag gick dit så jag får nog dit igen o fråga om resten. Svårt att koncentrera sig när det stod en snygg läkare (Citadellkliniken i Landskrona) o tittade på när man provade implantat i BH:n. Så jag slog till med 600 mg !!! Såg inte så stort ut då, men när man tittat på före o efter bilder på internet så ser det verkligen STÖRRE UT, så jag får nog ändra till ca 450-500 gr. Har förstått att många ångrar sig att de inte tog större, men med den storleken känns det som om man har garderat sig rätt bra. Har nu A efter 3 grav. o 2 amningar , hade innan i allefall liten B. 165 cm, snart 57 kg, snarare päron än äpple.

• Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.
  • Anna-Maja

Gör det du själv känner för. Jag tycker sjäv att det är ganska fult med stora bröst och skulle välja max 300 gr tror jag. Vad tycker du själv är snyggt på andra? Är man väldigt smal i övrigt så är det inte heller så snyggt med stora bröst tycker jag.

• Beccasin

Hej!

Nej, det är verkligen inte lätt att veta hur stora man ska ha! Var på konsultation i torsdags och har bestämt mig för 360g. Jag är 169 lång och väger 55 kg, jag har nu B-kupa och efter operationen borde jag få D.

Ett tips är att prova dig fram hemma genom att lägga kokt ris i en påse och forma det som ett implantat som sedan läggs in i en sport-BH. Det sägs att 180g (1.8 dl ris) motsvarar en storlek större. Då kan du i lugn och ro känna på ett ugnefär hur stora som du trivs med.
    Lycka till!

• KickanF

Tack för era svar. Har faktiskt provat ristestet o gått runt med. Hade då 400 ml i ena o 500 i andra, men märkte ingen skillnad. Testade sen faktiskt med färdig fruktkräm, mer silikonlik konsistens, men det slutade med att ena påsen började läcka. Tyckte inte att det skillde så mycket på storlek, precis som jag tyckte på konsultationen. Enl. läkaren skulle 600 mg bli en stor/full C på mig, men det låter lite. Borde bli D minst. Är ju inte helt platt nu.

Beccasin: Jag kan tänka mig att vi hamnar ungefär på samma storlek sen om jag slår till med 450 g eftersom jag har A-kupa nu. (även om det är svårt att jämföra såhär)Mina bröst tappade volym efter över 2,5 års amning men skinnet är ju kvar så läkaren tyckte att jag skulle lyfta lite också. Så snitten skulle läggas runt bröstvårtan, men efter att ha läst på här så får jag nog fråga honom hur det eg. ska gå till att lägga in 450 g "gelehallon" där för det kräver ju rätt stora snitt.

• Beccasin

Ja, snitten blir nog ganska stora, men det funkar nog. Har sett bild på de som har lagt in 500g geléhallon. 450g borde räcka för en C-kupa iallafall, men om du vill ha D måste du nog ha minst 500g.

När ska du operera dig?

• KickanF

Den 9:e maj ska det ske. Kanske att de kommer att vara fit for fight till högsommaren då. När ska du ? O var ?

• blivande fru J

jag menar inte att kritisera era val, men vad är felet med era börst nu? Jag har själv D-kupor och kan berätta att det inte är någon dans på rosor. Jag har ont i ryggen och måste alltid gå med stödbehå med bred rygg och breda axelband. sådana bh:ar är svåra att hitta, dyra och finns oftast bara i svart och vitt. jag önskar jag kunde ha pushupbh från hm för 79,50. Ofta är ju bysten ganska väldimensionerad för den egna kroppen. Ni som är 160+ cm långa och väger 50-någonting borde väl rimligen ha A-B-kupa. Jag är 175 cm lång, väger närmare 70 kg och har 41 i skostorlek så mina bröst ser ändå inte stora ut. Jag kan förstå att man efter amning vill ha tillbaka sin ursprungsstorlek, men varför vilja ha flera storlekar större än så? Jag tränar ganska mycket och skulle vilja träna i träningslinne med inbygd bh, nu måste jag köpa träningbh för 500 kronor för att brösten inte ska hoppa upp och ner. Jag har funderat på förminskning, men det kan bli problem att amma sedan. Jag är ändå skapad såhär och bör väl i största möjlig mån acceptera det. Se till att ni tänker er för noga både beträffande risker men också om problemen sitter i brösten och inte någon annanstans.

• Rydén

Nu blir det väl världens liv men jag måste bara säga till blivande fru j att samhället påverkar en så pass mkt att stora/större bröst känns som en nödvändighet.
    Man blir ju hela tiden matad med bilder och dylikt om hur man ska se ut.

Ska tillägga att jag inte är opererad och har inga planer på det heller.

• *Blomman*

Jag har också haft liknande funderingar om varför de flesta man läser om här skaffar så stora bröst. Om någon velar mellan olika storlekar så säger alla att hon ska ta den största storleken utan tvekan. Varför denna hets att få så stora bröst?

• KickanF

Nu blev det en intressant diskussion. Jag hade nöjt mig med lagom o fasta med, men när man ändå ska till o det inte kostar något extra så kan man ju lika väls ta det som man tycker är snyggast. Men hade jag haft små o fasta som före grav. o amningar så hade jag lagt 44 tusen på att åka till Mexico istället. Men när man haft små men ok bröst i 20 års tid men nu bara har två tomma påsar kvar, så känns det som om "jag" längre o passar definitv inte till min kropp för övrigt. Jag är inte den som gillar att vara ute o jogga så då kommer de inte att vara i vägen.

• KickanF

.....känns det INTE som jag skulle det klart vara......

Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.