• KickanF

nya bröst, men vilken storlek.

Ok. Då har man gjort slag i saken o varit på en konsultation o t o m fått en tid för operation..... Men så var det det här med storleken. Läste tyvärr inte på så mycket innan jag gick dit så jag får nog dit igen o fråga om resten. Svårt att koncentrera sig när det stod en snygg läkare (Citadellkliniken i Landskrona) o tittade på när man provade implantat i BH:n. Så jag slog till med 600 mg !!! Såg inte så stort ut då, men när man tittat på före o efter bilder på internet så ser det verkligen STÖRRE UT, så jag får nog ändra till ca 450-500 gr. Har förstått att många ångrar sig att de inte tog större, men med den storleken känns det som om man har garderat sig rätt bra. Har nu A efter 3 grav. o 2 amningar , hade innan i allefall liten B. 165 cm, snart 57 kg, snarare päron än äpple.

• Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.
  • Beccasin

Kickan F

Tack så mkt! Hoppas verkligen allt går bra, börjar bli lite smånervös...
    Skriver några rader om hur det har gått sen.

• blivande fru J

KickanF: övervikt är ju skadligt, så att gå ner i vikt är ju hälsomässigt bra, såvida man inte går till överdrift. Mig veterligen finns det inga belägg för att man skulle bli friskare med större bröst, snaare tvärtom. Dels operationsrisker, riskerna med silikon men också ryggproblem mm.. Bröstförstoring görs väl alltid av utseendemässiga skäl, medan viktnedgång ofta görs av andra skäl.

• KickanF

Blivande fru J, jag känner till det där med skadlig övervikt. En av mina bäst väninnor har kämpat med vikten i 15 år, NU har hon lyckats gå ner 35 kg (vägde 120 från början). Nä, jag syftar på ett inlägg här ovan om någon som gått ner 12 kg, men i en annan mening skriver att hon genom åren lärt sig älska sig själv som hon är ! I vilket fall så är ju eg. målet detsamma, att trivas med sig själv o sin kropp. Sen om det innebär att gå ner 12 kg eller att operera in ett kg. !

• KickanF

Glömde skriva att i de flesta fall så går man inte när i vikt av hälsomässiga skäl utan av utseendemässiga. Oftast handlar det inte om så mycket övervikt. O på sätt o vis kan man "friskare" av att göra en bröstoperattion (tänker även på bröstförminskning). Mentalt i allefall genom att man mår bättre. Själv tänker jag inte göra så stora så att jag får problem med ryggen. NÄr det gäller risker tror jag nog att det eg. är farligare att röka. Känner flera som dött i lungcancer efter efter att ha varit storrökare i många år.

• 41:an

Jag är i precis samma sitts som dig, jag har varit på konsultation och fått en operationstid i maj och går nu med mina risgryn och känner efter.
    Jag tror att det kommer att bli 450ml.
    Min vikt är runt 50 och min längd är 160cm, så man kan ju hoppas att det blir proportionerligt.
    Jag skulle gärna höra mer om dina funderingar.

• KickanF

Hej 41:an. Kul med någon i samma sits istället för fördomar mot bröstförstoringar. Var ju inte därför jag skrev tråden.
    Var o när i maj ska du in på op. För mig är det 9:e maj på Citadellklin. i Hbg som gäller. För tillfället har jag bytat ut risgrynen mot fruktkräm, mer silikonliknande konsistens. Har 4 dl i ena o 5 i andra. Är också inne på ca 450 ml. Är 165 cm o väger just nu 61, men den 9:e maj ska jag väga 55-56. Har väl en A-kupa nu. Har haft B innan, men de har krympt efter amning m mera. Vill ha en lagom stor C. Inte större för då blir det ju problem med att hitta bra BH:s o bikinis.

Hej igen KickanF!
    Jag ska opereras den 4maj av Per-Erik Jansson på Pastikkirurgerna i Örebro.
    Jag har också en utammad A efter 3 barn, som väl varit något mer åt B.
    Min läkare sa att han mest la in 300ml.
    så han tycker det är mycket med 450ml, men jag ska stå på mig, för det här har jag önskat mig så länge att kunna fylla ut kläderna man köper på damavd.och inte behöva gå till barnavd.

Vill bara tillägga det du sa om fördomar ,
    man letar ju verkligen efter så mycket info man bara kan hitta så när man äntligen hittar någon så är det oftast bara en massa onödigt info (fördomar) som antagligen jag vet väldigt mycket mer om än den som skriver.
    Den 15/3 ska jag in på operationssamtal,
    Vad ska du fråga om då förrutom att säga vilken storlek förstås.

• KickanF

Jaha, 41:an, du var före mig, men bara 5 dagar. Nä, skoja bara. Jag har också 3 barn, 3 flickor t o m. Tycker helt klart att du ska stå på dig, det är ju du som ska betala. Ska du ha koksalt eller gelehallon ? Tittar man på före- o efter bilder så ser 450 inte så mycket ut. Ska du göra lyft också ? Min läkare tyckte jag ska det, beror kanske på hur mycket man ska lägga in. Vill inte att de ska stå rakt ut. Tittar man på före- o efterbilderna så ser det mer naturligt ut om de är lite hängiga innan.

Förresten, nu till något helt annat, vd står 41:an för, ditt nick ?

Hej igen!
    Mitt nick har med min ålder att göra.
    Jag ska få runda silicon inlägg från Eurosilicone, mitt snitt vill jag göra under bröste och implantatet vill jag ha under bröstmuskeln.
    Min läkare förklarade att har man för mycket häng och lägger under muskeln kan det bli en extra påse på bröstet (sitt egna bröst som hänger utanpå implantatet)
    Jag ligger precis på gränsen för lyft , men jag vill inte göra det och så får det då bli.
    angående koksalt eller silicon tyckte läkaren att jag var för tunn för koksalt,det skulle tydligen synas mer av implantaten.

Svar på tråden nya bröst, men vilken storlek.