• Sarge

Hur funkar Cambridge-kuren ?

Hej !

Har fått tips om den sk. Cambridge-kuren (stavning??) av en vän...

Hur funkar den?
    Vad kostar det ?
    Vad ger den i form av viktnedgång?
    Vart vänder man sig om man vill börja med den?
    Dela gärna med er av Era erfarenheter !!

Jag väger idag 80 kilo (har gått ner 5 kilo redan..yiipie) & vill ner ca 10 kilo till, kanske 15...

Själv så har jag lyckats tappa mina första 5 kilo genom att slopa smör på smörgåsen helt och hållet & äta lite mera grönsaker...jag älskar mat, så jag har inte dragit ner på det, men lägger lite extra grönsaker på tallriken istället för pasta/potatis/ris & så äter jag knappt något godis.

Kram
    Sarge

• Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ?
  • Gloriousgirl

Ja, precis som du säger, har man ett mål. Jag har varit överviktig och lidit av fetma så länge jag kan minnas och jag har nog stött på alla problem man kan ha som tjock i dagens Sverige. Egentligen handlar det hela om motivationen. För mig känns det som en gång för alla. Det är nu eller aldrig. Jag blir inte yngre och jag kommer inte bli frisk från min sjukdom om jag inte kämpar själv.

Jag tror ju mycket på det här med beteendeterapi då jag vet att sjukdomen sitter i huvudet, men jag vet att den största kampen kommer komma efter kuren är avslutad. Men jag förstår att jag kommer behöva ta till CK under en lång tid framöver.

56kg låter ju jättesmalt! För en annan som tycker 89kg är bra...;)
    Nä, men kämpa på, det kanske tar längre tid för dig eftersom du inte har så mkt fett att få bort, men huvudsaken är att det försvinner!

Vad mysigt det låter med Thailand! Jag och min sambo tänkte åka Phuket-Koh Samui-Bangkok...fast det vet han inte om för jag tänkte överraska med att han ska få den resan när han fyller 30 år i år. Du får gärna berätta mer sen när du kommer hem :)

Hur fungerar det med konsulent per telefon? Inte hört att man kan göra så nämligen...

Om jag själv klarar av att hålla vikten med hjälp av CK, då ska jag också börja som konsulent...tänk va kul att få hjälpa andra i deras svåra situationer.

• Marre&Feffs

Jag fylld i en hälsodekleration på nätet när jag ville beställa, det måste man göra. Sedan fick jag ett mail och ett nummer som jag kunde Kontakta. En jätte Gullig tjej som jag mest mailar med. Hon svarar på frågor, men jag går inte och väger mig hos henne.
    Nä, 56 låter inte så mycket, men för mig som alltid varit väldigt smal och vägt runt 49-50 utan att bantat så kom det som en chock när kilo efter kilo rullade på och inga kläder passade längre. Nu har jag bestämt mig för att landa på 56 som på min kropp är snyggt, inte mulligt och absoliut inte för smalt.

• Sarge

Hallå i stugan !

Har inte varit inne på ett tag !

Träffade min konsulent igår & köpte 3 veckors förbrukning...nu j*vlar ska det drickas milkshake!!

Gloriousgirl:
    10 kilo ! Vilken lycka...gratulerar & lyckönskar för framtida kilo-ras !

• Eminea

En peppning till kanske, men min kompis har gått ner 45 kg med CK. Så nu jäklar ska jag också ta tag i detta... ca 15 kg tills jag ser ok ut, och då är jag fortfarande lite mullig.

Lycka till alla.

• Gloriousgirl

Eminea: Var det längesen din kompis gick ner? Har hon/han lyckats behålla sin nya vikt? Hur lång tid tog det för hon/han?

• Ella_

Hejsan tjejer! Har satt igång ren kur idag (efter en lång tids uppehåll pga sjukdom)men nu jäklar ska jag gå ner. Väger nu 98 kg och vill ner till 65-60 kg minst så det är ju en lång väg att gå. Otroligt kul att läsa om era framsteg, speciell om dej Gloriousgirl för du låg ju i "min" viktkategori och det har ju gått jättebra för dej, hoppas på att det går lika bra för mej.
    Känns faktiskt riktigt bra idag, förra omgången mådde jag verkligen dåligt första dagen med frossa och maniska mattankar men idag flyter allt på riktigt bra.

• Marre&Feffs

Nu har jag haft ett par dagar av synd, men en massa kalas och god mat. Men nu är jag back on track och ska kämpa sista veckan. Har 2 kilo kvar. Kämpa på alla!

• Gloriousgirl

Jag börjar faktiskt märka min viktnedgång på mina kläder nu..jackan sitter löst(den satt tajt innan), mina byxor trillar ner och de tajta tröjorna har fått lite svängrum. Känns jätteskönt måste jag säga. Till och med min sambos gamla farmor påpekade att jag måste ha gått ner i vikt...

Men jag drömmer om mat...men jag tänker inte på det under dagen, men i drömmarna frossar jag...iofs bra att det sker där.

Jag är lite nyfiken att höra från er som testat CK innan och lyckats behålla den nya vikten...finns ni??

• Sarge

IDAG kände jag för första gången att jag skulle kunna döda någon för att få sätta tänderna i en oxfilé...har inte alls haft några "begär" efter mat tidigare, men idag var det rent fördjävligt....
    Jag har tänkt på mat precis hela dagen & höll på att börja äta på fakturorna på jobbet......när jag kom hem skulle jag laga mat åt sambon, men begäret tog överhanden så jag gjorde honom sällskap !
    Skäms som en hund, men jag hade nog tappat förståndet om jag inte ätit dendär kycklingen & salladen...

Jag har ju iallafall lyckats gå ner ca 3,5 kilo sedan starten så jag är supernöjd ändå...trots mitt lilla snedsteg....det känns tamejsjutton som om jag varit otrogen !!

Håller med dig, Gloriousgirl:
    Kläderna börjar sitta lite lösare & mina m2b tycker att jag blivit smalare om midjan...en tjej på jobbet sa i förra veckan att det såg ut som att jag höll på att tappa byxorna...tjohooo, snart kanske man kan börja köpa kläder som INTE är i strl 44-46 !!

Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ?