• Sarge

Hur funkar Cambridge-kuren ?

Hej !

Har fått tips om den sk. Cambridge-kuren (stavning??) av en vän...

Hur funkar den?
    Vad kostar det ?
    Vad ger den i form av viktnedgång?
    Vart vänder man sig om man vill börja med den?
    Dela gärna med er av Era erfarenheter !!

Jag väger idag 80 kilo (har gått ner 5 kilo redan..yiipie) & vill ner ca 10 kilo till, kanske 15...

Själv så har jag lyckats tappa mina första 5 kilo genom att slopa smör på smörgåsen helt och hållet & äta lite mera grönsaker...jag älskar mat, så jag har inte dragit ner på det, men lägger lite extra grönsaker på tallriken istället för pasta/potatis/ris & så äter jag knappt något godis.

Kram
    Sarge

• Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ?
  • Sarge

Hade jag varit på vippen att kräkas varje ggn skulle jag ALDRIG hållit på!!

kan säga att de flesta smaker är helt ok !
    Kakaosmaken smakar nästan som oboy !

• Gloriousgirl

Ja, du har rätt i det du säger Citronen, känner man att man spyr och mår dåligt av det hela så ska man sluta direkt! CK passar inte alla, det ska man veta.

Jag tycker inte kakao-smaken är jättegod, men blandar man en halv kakao med en halv banan-smak blir det supergott! Mintchokladen är dock bäst. Den käkar jag 2ggr per dag nu. Ibland äter jag en soppa för att få lite varmt i mig...fryser mer än vanligt eftersom man dricker kallt vatten och kall mat.

Sarge, vart bor du?

• Sarge

Hej Gloriousgirl!

Jag bor i Huddingetrakten, Stockholm...vart bor du !?

Ursäkta sent svar...jag är kraftigt förkyld så jag tittar bara in sporadiskt...

• Gloriousgirl

Jasså, du bor också här i stan...:) Jag bor i Nacka just nu. Till vilken konsulent går du?

Jag ska bege mig ut denna veckan och köpa nya byxor, kan inte ens ha de byxorna jag trodde mig kunna ha ett tag...det är dresscode på mitt jobb och då ingår inte baggy-byxor...;) Trevligt problem dock.

Snart, inom några veckor, kommer jag väga 79...nåt på 70 som jag säger. Helt plöstligt är det bara ca 15 kg kvar till målet...va fort det gick?! Jag började med en övervikt på 104...21 kg bara rann av mig. Är nervös för att börja äta sen igen...fast visst längtar jag tills jag kan sätta tänderna i en köttbit igen.

• Sarge

Guuud, vad kul att köpa nya kläder !

Jag använder fortfarande alla min STORA bylsiga "tält-tröjor"...har inte råd att handla en massa nytt....plus att jag hoppas på att komma i alla mina gamla snygga kläder snart
    Vi måste oxå klä oss propert på jobbet, men det sägs ju inget om i vilken storlek ha ha ha ha

Jag går hos en konsulent i Rönninge som heter Cornelia...en trevlig tjej tycker jag, som INTE är trådsmal, så man slipper få ångest när man ska dit...hi hi hi....

Kul att höra att det går så bra för dig !
    Jag har börjat slarva, fy skäms, men är inne på min tredje vecka som rejält sjuk, så jag måste försöka äta allt jag får tag i för att hålla mig vid liv känns det som.....jag har säkert tappat två kilo bara på att jag är sjuk....
    Så snart jag är frisk ska jag börja simma hade jag tänkt....så då hoppas jag på att tappa några kilo till..

Nu ska jag gå å nanna kudde.....hörs igen !

• Gloriousgirl

Slarvar du säger du? Hur mycket och hur då?
    Själv känner jag av godisdoft hela dagarna nu i påsk och visst hade det varit gott men... Jag ska äta godis senare i mitt liv. Kanske.

Min konsulent finns vid Odenplan och är inte hella perfekt smal. Hon har iofs aldrig heller varit så stor som jag, men hon vet precis hur jag tänker vilket är det jag behöver hjälp med.

Hoppas du blivit frisk igen nu och att påsken blir god!

• Sarge

Jag slarvar på så vis att jag äter riktig mat nu, men som jag skrev så känner jag att jag behöver det nu pga att jag varit sjuk....jag är fortfarande inte helt frisk, men så snart jag är till 100% på benen igen så kör jag igång igen.....dessutom så har jag "fuskat" & ätit lite påskgodis...
    MEN, jag blev extra motiverad av att sätta igång ordentligt igen sen, när jag är frisk, för i torsdags var jag & testade brudklänning i en butik, bara för att kolla in vilken storlek jag har.
    Till saken hör att jag har mitt mål att komma i min sedan 3 år inköpta brudklänning...& den är i strl 40....
    Min glädje var total när jag var & testade klänning & insåg att jag numera kommer i strl 42 !! Bara EN storlek kvar !!
    Jag ska börja träna lite smått oxå, så det BORDE inte vara några problem att gå ner domdär sista kilona, eller vad tror du !?

Planerar Ni bröllop ?
    Vi ska gifta oss den 1:e oktober är det tänkt, men jag har knappt börjat planeringen....börjar känna så smått panik...det ENDA jag gjort är att boka lokalen....!

• Gloriousgirl

Hur mycket har du gått ner nu då, totalt? Jätteskönt att komma i en 42:a!! Jag är snart där jag med. Nu har jag 44...men jag började på 50 så det har blivit en del.

Nej, jag ska inte gifta mig (än). Jag hänger här ändå för jag älskar bröllop...:) Dock ska vi ha en stor födelsedagsfest som jag gärna vill vara fin till och sen vill jag en gång för alla bli normalviktig. Jag vill inte stå där, månaderna innan jag gifter mig, och känna att jag måste gå ner 30 kg... då gör jag det hellre nu och njuter av vackra kläder och trånande blickar ;) Hehe...närå, men seriöst så märker jag att det är fler killar som kikar på en. Lite skumt, men trevligt!

Jag känner själv att jag kan inte fuska en enda gång nu när jag går på ren kur. Det tillåter jag mig bara inte och det har gått bra hittills. Dock kommer jag bli mer och mer flexibel, bara jag nått min magiska gräns på 65kg. Jag skulle egentligen gå ner ännu mer, men jag vet inte om det går...Men när jag väger 65kg, då ska jag sluta med ren kur iaf och försöka äta 1 mål mat om dagen.

• Sarge

Totalt, sedan jag bestämde mig för att börja gå ner i vikt, har jag gått ner 12 kilo, varav 6 kilo är tack vare Cambridge
    Mina första 6 kilo tappade jag tack vare långa promenader, sluta med smörgåsmargarin samt äta lite nyttigare.

Jag började på 86 kilo (är 172 cm lång) & mitt första delmål är 70 kilo....så det är 4 kilo kvar

Hinner bara med ett kort svar....sorry.....måste gå & lägga mig, har såååå ont i huvudet...SABLA FÖRKYLNING !!

Hörs snart igen!

• lillamejj

hejhej.

en fråga om cambridgekuren!

har läst någon stans att man inte ska käka tuggummi när man går på kuren.
    men får man inte borsta tänderna heller då när man går på den här kuren?

Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ?