• Sarge

Hur funkar Cambridge-kuren ?

Hej !

Har fått tips om den sk. Cambridge-kuren (stavning??) av en vän...

Hur funkar den?
    Vad kostar det ?
    Vad ger den i form av viktnedgång?
    Vart vänder man sig om man vill börja med den?
    Dela gärna med er av Era erfarenheter !!

Jag väger idag 80 kilo (har gått ner 5 kilo redan..yiipie) & vill ner ca 10 kilo till, kanske 15...

Själv så har jag lyckats tappa mina första 5 kilo genom att slopa smör på smörgåsen helt och hållet & äta lite mera grönsaker...jag älskar mat, så jag har inte dragit ner på det, men lägger lite extra grönsaker på tallriken istället för pasta/potatis/ris & så äter jag knappt något godis.

Kram
    Sarge

• Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ?
  • Sarge

Lintott,

Tack Det känns såååå bra !

Mitt första delmål är 70 kilo...& jag tror fakiskt att jag kommer att vara nöjd med det.....jag är absolut inte ute efter att bli trådmal, utan vill värna om mina kvinnliga former..hi hi hi
    Däremot så ska jag sätta igång med mina promenader som sagt + att jag & min blivande man ska börja simma, så då kommer jag att försöka "omstrukturera" kroppen lite....har fortfarande lite mage kvar & är bred om höfterna...Midjan känns lagom redan nu !

• citronen

Gloriousgirl!

va kul för dig

får man fråga hur gammal du är?

tycker att du är jätteduktig, skulle aldrig klara av det där, jag har 40kg övervikt.
    är med i viktklubben.

• Gloriousgirl

Citronen:
    Jag är 24 år gammal, så jag har inte fött några barn eller sånt än..;)
    Jag har alltid varit en stor tjej så att säga...testat ALLT...viktväktarna, kurer hit och dit...viktklubben, bantarböcker...ja, name it. Men CK är det enda som fungerat. Kan bero på min motivation och hängivenhet för att gå ner i vikt. En gång för alla så att säga.

men testa CK....det kanske är din räddning??

• lintott

Hej på Er!

Ville bara rapportera om att det än så länge inte alls varit jobbigt idag på min första dag. Jag är alldeles för uppspelt och glad för att känna efter också. Jag sitter nu vid halv fem och äter min lunch. Herregud, kan inte förstå att det kan mätta så pass bra. Men jag har ju också druckit massvis med vatten idag och det känns bra för magen när man kände lite kurr.

Hur är det med er andra?

Kramar!

• lintott

Alltså..måste bara få utbrista!!

Herregud va god kvällsmat jag sitter och äter!! Jag tog första påsen cambridge nu med vaniljsmak. Den smakar precis som milkshake. Mycket imponerad :)

• Guldgrisen

Tjenamoss!

Vilken tur att jag har er att läsa om. Jag har så lätt att trilla dit när det gäller mat... nu känns det som om jag fått en liten spark i rumpan att kämpa på.

Det som är lustigt, är att man inte är speciellt hungrig längre, men suget efter mat försvinner inte ändå. Är helt klart en matmissbrukare, även om jag inte passar in på ätstörningsenheten (som jag provat, förutom Viktväktarna ett oräkneligt antal gånger) Detta gör ju att CK passar rätt så bra, men jag tycker i alla fall det är skitjobbigt när andra äter mat och jag inte "får".

gloriousgirl: Du har helt rätt i det du säger om att viktminskningen måste få ta den tid det tar. Tyvärr är jag så in i hels*ke otålig och vill se resultat på en gång. Det är något jag jobbar med.
    Otroligt starkt av dig att inte fuska en enda gång på 2,5 månader!! Men så har det ju gett resultat också!

Btw, vägde mig ju idag, efter första veckan; -4kg och det får man ju vara nöjd med även om mycket är vatten.

Är förresten 27år (den 19/4) och bor i Östersund.

Ha det gott och kämpa på!

• Gloriousgirl

Guldgrisen: Jättegrtaiis till 4kg minus! Det kan jag säga är ett kanonresultat efter 1 vecka! Fortsätter du kommer du bara bli gladare och gladare :)

Anledningen till att jag inte fuskat är att jag ställer mig frågan "hur onödigt är inte det här" hela tiden... jag kan ju inte börja fuska nu, efter 2, 5 månader...då får jag ju skämmas....ska man fuska så bör man iaf göra det under de 2 första veckorna, sen har man ingen ursäkt längre... det är ungefär som att börja röka när man är 20 år gammal. Då vet man alla faror och man kan inte skylla på grupptryck...enbart pinsamt och patetiskt i mitt tycke.

Så nej, fusk det kommer jag aldrig göra...det är ALDRIG värt det! Och imorron ska jag väga mig igen, hos min konsulent. Hon blir lika glad varje gång. Oftast går jag ner 2,5/varannan vecka, ett resultat som är bra och passar min kropp. Visst gick det fortare i början, men att förlora mer än 1kg i veckan är ett bra resultat. Då vet jag ju att det kommer gå och att det finns ett mål.

Jag tycker också det är lite tråkigt att se på när andra äter massa mat, men det är bara att bita ihop och ha trevligt ändå. Men visst....suget eller längtan efter mat finns ju där, men den är inte så stark hos mig. Jag är nästan skraj för den dagen då jag måste börja äta igen... måste bygga upp en bra plan inför det så man inte bara kastar i sig mat.

• lintott

Hej svej!

Guldgrisen... Grattis till ditt kanonresultat! Om du har klarat en hel vecka kommer du ju klara komma till din målvikt. Känns det bra?

Jag har nu vaknat upp till min andra dag på ren kur. Jag var inte det minsta hungrig när jag vaknade, vilket jag tyckte var konstigt. För hungrig kan jag lugnt säga att jag var igår vid 23-tiden. Känner mig torr i munnen hela tiden. Är detta nåt som ni andra också känt?

Till det braiga, jag vägde mig när jag gick upp. Här har det minsann försvunnit vatten, var lite kul at se. På en dag -2.2 kg..jisses.

Nu ska jag sätta mig med mina härliga studier. Har ni andra känt er "trögfattade" när ni följt ren kur?

Kramar!

• Sarge

Jag kände mig lite torr i minnen i början, men det går över...jag antar att det hänger ihop med att man tappar ganska mycket vätska dom första dagarna !

Lycka till...det kommer att gå jättebra för dig !

/Sarge

• lintott

Tack Sarge!

Jag kan tänka mig att det är nu som det jobbigaste börjar. Jag känner mig matt i kroppen och hungrig hela tiden. Skulle helst vilja dricka minst 2 påsar per gång. Känner mig lite låg allmänt och lite trögfattad. Men jag ska se till att inte ge upp. Tack för allt stöd man kan få av er!

Till helgen kommer nog min första största utmaning då jag ska åka t Göteborg över helgen och umgås med min kära karl. Eftersom vi bara träffas på helgerna (tills juni) har det ofta blivit att man köpt hem extra god mat och godis och chips för att fira att vi är tillsmmans :) Jadu, och nu ska jag bryta den trenden genom att dricka CK. Blir en utmaning och jag ser det som spännande att klara av den.

Kram!

Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ?