• Sarge

Hur funkar Cambridge-kuren ?

Hej !

Har fått tips om den sk. Cambridge-kuren (stavning??) av en vän...

Hur funkar den?
    Vad kostar det ?
    Vad ger den i form av viktnedgång?
    Vart vänder man sig om man vill börja med den?
    Dela gärna med er av Era erfarenheter !!

Jag väger idag 80 kilo (har gått ner 5 kilo redan..yiipie) & vill ner ca 10 kilo till, kanske 15...

Själv så har jag lyckats tappa mina första 5 kilo genom att slopa smör på smörgåsen helt och hållet & äta lite mera grönsaker...jag älskar mat, så jag har inte dragit ner på det, men lägger lite extra grönsaker på tallriken istället för pasta/potatis/ris & så äter jag knappt något godis.

Kram
    Sarge

• Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ?
  • Gloriousgirl

Nu har jag hamnat på en platå tror jag...vågen har inte rört sig på 5 dagar...hmm...men jag antar att det är tillfälligt. Någon mer som råkat ut för detta? Hur går det för er andra som kämpar?

• Sarge

Det har stagnerat för mig oxå men det hänger nog ihop med att jag ätit middag några ggr,...fast det har varit nyttig, kolhydratsfattig mat....

• Gloriousgirl

Nu släppte det!! Har gått ner 1,2 kg sn igår *otroligt* Det gäller att bara hålla ut tror jag. Kroppen måste ju ha en chans att hänga med också.

• bob_elin

Hej!

Tänkte börja med cambridgekuren på tisdag nästa vecka. Har gjort det förut, men känner mig lite ringrostig...

Har ni några exempel på hur mycket man kan gå ner på tre veckor? ...peppning :)....

• Gloriousgirl

bob_elin: Jag gick ner 10 kg på 3 veckor ren kur..men så har jag ganska mycket övervikt, så då går det fortare. Men minst 6kg kan du nog räkna med, om du sköter dig och bara går på ren kur.

• bob_elin

Tack gloriusgirl!

*Hoppas på det bästa*

• emma_l

Hej!
    Ska för första gången prova på cambridgemetoden. Var precis inne o beställde produkter. Tog svampsoppan och banandrycken. Gott? Hoppas att det kommer på posten snart så att jag kan börja min viktnedgång. Ser fram emot det!

• Gloriousgirl

Emma: Smakerna du valde är helt okej, men ska du fortsätta med CK så ha många smaker att välja på så du inte blir trött på samma smak. Mintchokladen är super kan jag säga...blanda även ½banan+½kakao så får du en trevlig dryck med.

• emma_l

Tack för tipset, det ska jag prova!Kommer inte få produkterna förrän nästa vecka, tråkit eftersom att jag vill komma igång så fort som möjligt!!

• Sarge

Mina favoriter är Jordgubb, kakao & vanilj

Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ?