• Sarge

Hur funkar Cambridge-kuren ?

Hej !

Har fått tips om den sk. Cambridge-kuren (stavning??) av en vän...

Hur funkar den?
    Vad kostar det ?
    Vad ger den i form av viktnedgång?
    Vart vänder man sig om man vill börja med den?
    Dela gärna med er av Era erfarenheter !!

Jag väger idag 80 kilo (har gått ner 5 kilo redan..yiipie) & vill ner ca 10 kilo till, kanske 15...

Själv så har jag lyckats tappa mina första 5 kilo genom att slopa smör på smörgåsen helt och hållet & äta lite mera grönsaker...jag älskar mat, så jag har inte dragit ner på det, men lägger lite extra grönsaker på tallriken istället för pasta/potatis/ris & så äter jag knappt något godis.

Kram
    Sarge

• Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ?
  • vixen not a tramp

Sök i sökfunktionen, finns massor av trådar om den dieten.

• minilage

gå in på www.cambridgekuren.se/
    för att hitta din info. Går själv på den är inne på min andra vecka på ren kur. Jag betalar ca 550 kr i veckan. Gick ner 2,4 kg min första vecka på ren kur. Min kompis gick ner 3,8. Medel ligger på mellan 1,5 - 4 kg om du äter ren kur vill säga.

• Madda

Jag gick ner 5,2 kg första veckan, kostar för mig 450 kr/vecka. Är inne på min andra vecka och har gått ner nästan 2 kg till så det fungerar alldeles utmärkt för min del.

• vixen not a tramp

Madda
    Jäklar i min lilla låda! Det var kul att höra!

• Madda

Jo, kör man bara på som man ska så blir resultatet därefter. Nu småfuskar jag lite, har 1 matdag i veckan ( maniska mattankar annars ) för annars blir jag knäpp! Går ner lite mindre denna veckan, men snittet verkar ju ligga på omkring 2 kg per vecka och det räcker för mej.
    Jag var själv skeptisk i början, men det funkar, onekligen...

• Sarge

Måste bara fråga....(ta inte detta fel nu!!)

jag vet inte ens hur jag ska ställa frågan...äh....vafan....det jag vill bli av med själv är mitt överskottsfett (ca 10 kilo) runt magen & rumpan.....vad har Ni som använt/använder kuren så att säga "blivit av med"....fett? Muskler? vätska?

Ursäkta struligt inlägg..
    /Sarge

• Madda

Den första veckan ( den snabba viktminskningen) så går man ju troligen ner för att man förlorar vätskan, men efter ett par veckor (2-3-4) så tär det nog definitivt på fettet. Jag har bara hållt på 2 veckor så jag kan inte se mer skillnad än att magen är plattare, men ser ju inte än om det är fett eller muskler som är borta.

• Sarge

oki....det är väl bara att börja då, antar jag ....

Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ?