• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (3)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den första och andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva, i 1:an skrev vi 1063 inlägg, på 2:an 1017 inlägg.. Fortsätt skriva :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :D
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (3)
  • Blåklinten

Vi har varit på Korfu, Agistri, Egina och Athen sen har jag varit på andra öar före vi träffades....pappas syster bor utanför Athen så därför har de blivit att man vart där några gånger.

Zakynthos skulle jag vilja åka till...verkar va en mysig ö måste bara hitt hotell som e bra och inte FÖR dyrt.

• Bride2B..

Blåklinten...Marcus har också varit på Koru. Han var det med sin familj, jag tror det var sommaren innan vi träffades, 2001, (vi träffades på hösten) eller så var det sommaren innan..

Hoppas ni hittar det ni söker efter! :)

• Blåklinten

Bride2B...de gör jag me

Har köpt min parfym som jag ska ha på bröllopsdagen...Yves Saint Laurents Cinema
    Känner mig lite förvirrad o vet inte vad jag ska börja ta tag i med planeringen...kanske cateringen så man vet vad den största kostnaden på kalaset blir

• Bride2B..

blåklinten...

:) parfym e gott :D
    Själv har ja gnyligen BOKAT cateringen :) jag e så glad att det är klart... ska bara bekräfta ett möte med vår fotograf men hinner inte så mycket när jag fått mitt nya jobb...
    Jag börjar 16.00 och slutar 00.00... är hemma, typ nu... klockan är 02.58 och jag sitter på BT istället för att sova, patetiskt eller hur? ändå ska jag upp väldigt tidigt imon för att åka till läkaren och för att gymma... *sucka* ne nu ska jag ta o lägga mig.. nattis

• raskan

Hej!!! Vi ska träffa prästen den 15/2.
    Vi ska hem till henne å prata lite om musiken ¨å hur upplägget av vigslen ser ut!!Jag ville träffa henne i god tid innan eftersom jag vill börja med vigselprogram å dylikt!!Jag hujedamig jag kommer närmare å närmare denna magiska datum för varge dag å igår kännde jag mig tillåmed nervös hihi!!'
    Millan

• Krezic80

1. Ålder: 24/26
    2. Heter: Anna/ Stefan
    3. Bor: Enköping
    4. Datum: 6 augusti
    5. Vi har fortfarande ganska mycket kvar. Kyrka och lokal är iaf bokad sen är resten under planering.
    6. Har ej köpt kläder ännu. Ska in till Stockholm nu i februari och kolla med min syster.

Det är så kul

• Bride2B..

raskan.. när var det ert datum skulle vara?

Krezic80.. Välkommen till tråden! :)

• Blåklinten

Bride2B....Har du fått jobb grattis verkligen..vadå för nåt föresten??

Skulle ni ha buffè??
    Vad betalar ni för maten...för hur många personer ???

raskan...Ska åxå prata me kyrkan snart...då ska vi prata om in/ut march mm

• Bride2B..

Blåklinte.. Mjo jobb har jag fått.. har jobbat 3 pass (inklusive dagens) och jag är redan urtrött på det. Jag fick jobb som lokalvårdare. Jag ska städa en skola (helt själv) på 6 timmar tydligen.. jag är så utmattad och trött.... (det är en skola för låg, mellanstadiet, fritids och förskola) du kan tänka vad de sölar, hur mycket sand och sånt det finns överallt, alla papperskorgar som skall bytas, alla toaletter som skall rengöras och skrubbas, alla klassrum som skall moppas och tvättas.. *pust* och mycket mycket mer.... Det värsta med allt är att alla tar inte upp sina grejer från golvet, så där står jag, på knä, och försöker lägga upp alla grejer så jag kan göra mitt jobb.. Min rygg är död... (jag har gjort en "deal" me mig själv att jag minst ska jobba 4 månader, detta för att vi ska kunna spara klart pengarna till bröllopet.. antar att min rygg kommer vara som en 90-årings när jag slutat)!!!

Det är alltid nått problem med de jobben jag har... de äldre som jobbar där skakar på huvudet och frågar varför jag jobbar där (med tanke på att de är i 40+ år åldrarna och jag i mina 20 fjuttiga år... "PENGAR!!" svarar jag snabbt och lätt samtidigt som en suck kommer fram!)

Jo vi ska ha buffe.. det är 4 olika slags buffeer (medelhavs, meza, italienskt och tapas), detta kommer vi ha för 80 personer och det kommer gå på 11760 kr exakt.. (vet ej om det tillkommer körning eller arbetstid m.m) men det tyckte vi lät rymligt och jättebra för oss!! Har ni bestämt er för vad ni ska ha?

• Blåklinten

Bride2B....Men bra ändå att du fått ett jobb...man får göra så när man VERKLIGEN behöver pengar !!!
    Jag ska me söka nya jobb snart...vet bara inte vad men man får väll försöka men en massa o sen se vad man får !!

Vi har bestämt oss för en cateringfirma o ska snart träffa dom för att prata menyer...vi hade tänkt ha 3 rätters men i förrgår sa Oskar att de e lättare att hitta något som passar fler me buffè o de e lättare hänt att maten inte e riktigt varm när vid sittning så nu e vi i valet o kvalet
    Men de priset va väll bra...men kan tänka mig att de kanske tillkommer lite för utkörning osv....har ni kollat så de ingår serveringspersonal me så ni inte behöver ordna sånt själva ??

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (3)