• Februaribruden

Brud i Luleå 2

Hej alla Luleåbrudar!

Våran tråd har stängts ner så jag öppnar en ny.

Nu har vi beställt våra vigselringar och gissa om det pirrar i magen. Vi har ju inte ens sett dem i verkligheten....men jag tror det blir super!

Hur går det för er andra då?

• Svar på tråden Brud i Luleå 2
  • mmmajzannn

åh, den är superfin. I chiffong, med stora trumpetärmar, och brodyr på bröstet å i ärmvecket! hmmm, lite svårt att förklara, emn den är såååååååå himla fin=)

• lelise77

mmmajzannn:
    Låter jättefin!
    Du har möjligvis inte någon bild på klänningen?
    Min mormor ska sy min klänning men eftersom jag ännu inte vet exakt hur jag vill att den ska se ut skulle det vara roligt med lite inspiration!!

• mmmajzannn

leslie77:

Jo, ajg har bild, men jag vet inte hur man sätter ut den här,...!

• lelise77

Så synd...
    Om det är lättare så får du jättegärna mejla den till mig...
    Jag älskar att kolla på alla andras klänningar!

• sackston

Om det är Ebbe du menar så måste jag helt ärligt säga att jag inte riktigt vet hur han är.... Ok tror jag men inte så rolig kanske. Jag försöker hitta nån som tar lite ovanliga fina foton.. Jag är lite allergisk mot allt som är vanligt. Ang dukar och så så hade jag inte tänkt så långt...jag tänkte ta med min värdinna och åka dit och se vad som finns där,och vad man får anv mm. Jag vet två fotografer som är jättebra men då även svindyra. Den ena kostar 6000 men då är han med hela dan på allt man vill och sen trycker han alla bilder i en hel bok åt en. Och nu handlar det inte om typ 20 bilder utan kanske 200-300!!!! Då är det ju ett helt ok pris eg. Eller vad tycker du?

• Norrbottensbrud

Sackston: Ja, jag är också tveksam till Ebbe...Han visste tydligen inget om digitala grejer osv. Det bådar ju inte gott Du talade om två bra fotografer, tar de båda 6000kr? Det hade ju onekligen varit kul att få en hel bok, men priset känns ändå lite häftigt... Jag gillar inte heller de traditionella ateljebilderna osv. Vill ha lite speciella bilder. När vi var i somras och kollade på Grytnäs, så hade de gott om porslin och sånt. Dock är jag nästan säker på att de inte hade något linne. Tror inte heller att de hade vaser och sånt.

Grytnäs Herrgård skulle väl renoveras under hösten 2004. Har inte varit där sedan i somras. Vore därför väldigt tacksam om du ville skriva här på BT om hur det blivit där, dvs. ifall du åker ut och besöker Grytnäs. Vill gärna veta hur ombyggnaden blev. *nyfiken*
    Hoppas bara att de är färdiga till juni

• sackston

De andra kallar sig Pantheon, du kan gå in på deras hemsida och kolla lite vad de har gjort och så. Vet inte hundra vad de tar men jag har hört att de är ganska dyra. Jag meddelar när jag varit och "inspekterat" herrgården... Min mamma sa att hon har linnedukar till tusen så det löser sig nog med det. Sevetter kanska jag beställer, eftersom jag vill ha dem i rött(eller kanske svart om det går att få tag i,vvårt färgtema är svart och vitt ) för att få in lite färg på borden. Jag menar om dukarna är vita och porslinet likaså. Vi ska ha dekorationer i silver med värmeljus"koppar"mm... Ja vad mer kan jag säga..Jo vi kanske ska åka bärgare(!) från kyrkan. Min blivande svärfar har en firma och de har köpt in en ny och fin(!?) bärgare. Lite ovanligt men kul.

• lelise77

Känner någon till nån bra och billig frisör som även sminkar i Boden?

• Norrbottensbrud

Sackston: Bärgare! Vad kul och originellt!

Var in och kollade på Pantheon. Tyckte de hade väldigt vackra bilder. Sak kanske kontakta dem, men vad hette dem som tog 6000 kr (dvs. det andra ftg). Vet du om de har de ngn hemsida?

Vårt tema kommer att vara vitt och plommonfärg. Hade helst vela ha kandelabrar, men tror inte det finns på Grytnäs och blir nog svårt att få tag på tillräckligt många.

• mmmajzannn

leslie77:
    Okej, men då måste jag få din maildadress. Så ska du få bild=)

Svar på tråden Brud i Luleå 2