Vilken underbar helg jag har haft!! Kom till mamma sent på onsdag.
Torsdag bar det av till Ikea i Västerås. Hade planerat att köpa tillbehör till bordsdekorationer. Blev lite besviken, för jag hittade bara värmeljus och glasskålarna, som rosorna ska vara i. Dock till ett bra pris.
På kvällen hade jag bjudit över tre av mina närmaste vänner, men bara två kunde komma. Tanke var att få prata lite om bröllopet och få tips och råd eftersom båda är "nyligt" gifta. Men mamma hade planerat annat. Det kom tre till som jag inte hade räknat med samt mamma och syster. Sen blev det snittar och alkoholfri drink och sen satte dom igång ett sexparty. Har inte skrattat så gott på länge. Kom isäng kl 2.30
Kl 6.30 var det dags att gå upp. Fredagen bar det av till Sthlm med en kompis, för att inhandla saker till mig. Hon ska hjälpa mig med makeup och håruppsättning på bröllopet. Vi var i Sthlm vid kl 10 och var klara vid kl 12.30. Under den tiden hann vi med att inhandla smink (hel uppsättning), smycken, löshår och underkläder. Vad sägs om det?? Visst är det imponerande. Väl hemma hos henne unnade vi oss en god kopp te och sen la hon makeup och satte upp håret på mig. Kände mig sååååå vacker, trots att hon gjorde en snabb variant.
På lördagen åkte jag, mamma och mina två tärnor till V-rås. Där började vi med att köpa material till inbjudningarna. Blir nog jättefint. Sen blev det en fika och prata och planera resten av dagen. Vi hade tänkt att gå till ett ställe för att titta på klänningar åt tärnorna, men dom stängde precis när vi kom dit. TYPISKT!! Nåja! Vi fortsatte att titta runt i Lindex, H&M och liknande, men hittade inget åt dom. Vi tänkte nästan ge upp, men hittade ett litet krypin, som hade balklänningar. Vi lyckades hitta klänningar åt båda tjejerna. Glad i hågen gick vi därifrån och funderade på vart vi skulle gå härnäst. Skor?? Nej, sa jag. Jag hatar att handla skor. Bra, sa ena tärnan, då går vi in här. Jag var inte så glad på henne just då, men efteråt var jag desto gladare, för vi hittade världens sötaste skor åt mig och ena tärnan. Vi avslutade med att titta lite på hårdetaljer och smycken åt tärnorna och hittade ett löshår, som kommer att bli jättefint. Nu var vi trötta, så vi avslutade dagen med god mat, innan vi åkte hem.
Kan ni förstå att jag är nöjd. Har fått så mycket gjort på tre dagar. Känns helt underbart. Nu känns det som om jag svävar på moln. Har planerat att sätta igång med inbjudningarna inom en snar framtid. Ville bara dela med mig, för jag är så GLAD!!!!
Ha en bra dag/ Janos