• Februaribruden

Brud i Luleå 2

Hej alla Luleåbrudar!

Våran tråd har stängts ner så jag öppnar en ny.

Nu har vi beställt våra vigselringar och gissa om det pirrar i magen. Vi har ju inte ens sett dem i verkligheten....men jag tror det blir super!

Hur går det för er andra då?

• Svar på tråden Brud i Luleå 2
  • lelise77

mmmajzann:
    Såg du att dom hade ett "bröllopspaket" där?
    Det kanske vore något...det låter åtminstone bra och billigt eller?!

• mmmajzannn

Bambi on ice:

oj, det var ju trist, jag hoppas att mina håller längre än så iaf,...!

Lelise77:

jo, ajg såg det där paketet, men jag ska nog inte beställa det. Vågar inte göra sån där brun utan sol, tänk om det blir ojämnt eller nåt eller att man kommer och ser ut som en morot eller nåt,...!hihihi.

• lelise77

mmmajzann:
    Det har du rätt i...skulle ju inte vara så roligt att vara alldeles missfärgad på sin bröllopsdag!

• mmmajzannn

lelise77:

he he, jag det kan ju bli lite trist om man skulle se ut som en morot eller nåt! Då skulle man ju vilja sjunka genom jorden! Ha ha ha!

• lelise77

mmmajzannn:
    Det har du helt rätt i...det är nog bäst att vara försiktig!!
    Hoppas bröllopsplanerna går framåt!!

• janos

Vilken underbar helg jag har haft!! Kom till mamma sent på onsdag.

Torsdag bar det av till Ikea i Västerås. Hade planerat att köpa tillbehör till bordsdekorationer. Blev lite besviken, för jag hittade bara värmeljus och glasskålarna, som rosorna ska vara i. Dock till ett bra pris.

På kvällen hade jag bjudit över tre av mina närmaste vänner, men bara två kunde komma. Tanke var att få prata lite om bröllopet och få tips och råd eftersom båda är "nyligt" gifta. Men mamma hade planerat annat. Det kom tre till som jag inte hade räknat med samt mamma och syster. Sen blev det snittar och alkoholfri drink och sen satte dom igång ett sexparty. Har inte skrattat så gott på länge. Kom isäng kl 2.30

Kl 6.30 var det dags att gå upp. Fredagen bar det av till Sthlm med en kompis, för att inhandla saker till mig. Hon ska hjälpa mig med makeup och håruppsättning på bröllopet. Vi var i Sthlm vid kl 10 och var klara vid kl 12.30. Under den tiden hann vi med att inhandla smink (hel uppsättning), smycken, löshår och underkläder. Vad sägs om det?? Visst är det imponerande. Väl hemma hos henne unnade vi oss en god kopp te och sen la hon makeup och satte upp håret på mig. Kände mig sååååå vacker, trots att hon gjorde en snabb variant.

På lördagen åkte jag, mamma och mina två tärnor till V-rås. Där började vi med att köpa material till inbjudningarna. Blir nog jättefint. Sen blev det en fika och prata och planera resten av dagen. Vi hade tänkt att gå till ett ställe för att titta på klänningar åt tärnorna, men dom stängde precis när vi kom dit. TYPISKT!! Nåja! Vi fortsatte att titta runt i Lindex, H&M och liknande, men hittade inget åt dom. Vi tänkte nästan ge upp, men hittade ett litet krypin, som hade balklänningar. Vi lyckades hitta klänningar åt båda tjejerna. Glad i hågen gick vi därifrån och funderade på vart vi skulle gå härnäst. Skor?? Nej, sa jag. Jag hatar att handla skor. Bra, sa ena tärnan, då går vi in här. Jag var inte så glad på henne just då, men efteråt var jag desto gladare, för vi hittade världens sötaste skor åt mig och ena tärnan. Vi avslutade med att titta lite på hårdetaljer och smycken åt tärnorna och hittade ett löshår, som kommer att bli jättefint. Nu var vi trötta, så vi avslutade dagen med god mat, innan vi åkte hem.

Kan ni förstå att jag är nöjd. Har fått så mycket gjort på tre dagar. Känns helt underbart. Nu känns det som om jag svävar på moln. Har planerat att sätta igång med inbjudningarna inom en snar framtid. Ville bara dela med mig, för jag är så GLAD!!!!

Ha en bra dag/ Janos

• Februaribruden

Hej Janos!

Vad roligt att höra att du har haft det trevligt på din resa. Dessutom verkar du ju ha hunnit uträtta och köpt en hel del också. Super!!!

Själv är jag mest bara nojig just nu. Inte långt kvar till lördag nu. Ni får hålla tummarna för oss. Har skrivit listor på allt som måste göras och jag hoppas jag fått med allt. Träffar inte prästen förns på fredagkväll men det är kanske bra så har man det i färskt i minnet dagen efter.

Idag när jag kom hade min gulliga tärna skicka mig ett paket på posten. I den låg det en tidning, en cd-skiva och sura godisar. Visst är hon härlig. Ska ta en lugn stund och koppla av med det senare.

• janos

Har tänkt på dig, Februaribruden!! Visst är det nu på lördag som den stora dagen är?! Önskar dig lycka till och väntar med spänning med att höra hur det gick för er. Blev det förresten något brudpar från Sunderby konsthögskola??

• janos

Weeeeeeeeee!!! Toastmaster och toastmadame tackade ja. Åh, vad glad jag är. Dom passar sååå bra för uppgiften.....*ler och dansar runt*

• Silje21

Hur gick det februaribruden? Jag väntar i spänning på din berättelse! Blev dagen som du tänkt dig? Hoppas det iaf!

Kram!

• janos

Här är en till som väntar på din berättelse.....

Själv har jag precis insett att jag ska gifta mig om 4 mån. Det finns ju hur mycket som helst att göra.

• Februaribruden

Hej på er!

Ja då var man Fru då. Wow vilken dag vi hade. Den vart så bra som man bara drömmer om!!!

Jag klev upp vid 8 snåret. Duschad och tvättade håret. Sedan bar det av till frissan för att göra sig fin tillsammans med min tärna. Under den tiden fick min man (känns konstigt att säga) fixa lite med spriten till festen som vi inte hunnit med dagen innan. (Jag säger då det att börja i god tid med alla förberedelser inför festen. Vi fick kämpa in i det sista med dukning och dylikt)

Jag fixade både håret och make up hos frissan. Vart super nöjd! Tog cirka tre och en halv timme, lite längre tid än planerat. Fick ont om tid innan vi skulle till fotografen. Vi fick slänga i oss lite lunch på stående fot. Sedan var det bara att klä om.

Med andan i halsen for vi till fotografen. Väl där så kom lugnet faktiskt. Han var jätte duktig och tog fram de bästa sidorna hos oss. Vi hade pratat igenom noggrannt innan vad vi ville ha för typ av bilder. Vi fotade en timme inomhus och sedan ute i det vackra vädret. (Måste säga att vi hade verkligen tur med vädret!)

Efter det var det bara att bege sig till kyrkan. Där vart man lite nervös. Men väl framme vid altaret kom lugnet igen. Själva vigseln var mycket fin. Hade svårt att hålla tillbaka tårarna när solisten sjöng. Efter vigseln var det bara att ta emot grautlationerna på kyrktrappan.

Sedan bar det av till festlokalen. Där väntade alla nära och kära. Festen var helt underbar. Vår tärna och bestman som också höll i festen gjorde ett utmärkt jobb. Vi kunde bara sitta och njuta av kvällen. Maten var super!

Min täran hade gjort en film om mig och min man som bara var så underbar. Inte ett öga var torrt efter det!!!!

Efter det kom presentöppning, tårta och brudvals. Sedan hade vi dans resten av kvällen. Vi kom inte hem förns 03.30, lyckliga men trötta. Väl hemma så hade tärnan och bestman lagt ut rosenblad i sovrummet och plockat fram ljusstakar, så romatiskt och omtänksamt.

Ja som ni ser skulle jag kunna skriva hur mycket som helst!

Sammanfattnignsvis: Vi har haft en helt underbar dag! Lyckos ni som har den kvar! Njut av varenda minut och stressa inte allt för mycket.

Var till fotografen idag och kikade på bilderna. De var jätte fina. Svårt att sålla ut de bästa eftersom det fanns så många bra! Ni får hålla utkik i tidningen de närmaste dagarna. Vårt bröllopsfoto kommer in snart.

Förhoppningsvis får jag några bilder som jag kan lägga ut på nätet också så att ni får se dem. Men nu åker vi snart till Kuba så det dröjer nog ett tag.

Ha det bäst!

• janos

Grattis februaribruden. Jättekul att höra att ni hade en trevlig dag.

Jag har själv insett att vi ska faktiskt gifta oss om 4 mån och det känns som att vi inte har gjort ett dugg. (Fast lite är bokat och klart). Ser fram emot att se era bilder....Stort grattis

• sackston

Grattis grattis...ha det jättemysigt på eran resa.

• Norrbottensbrud

Februaribrud: Grattis! Ha det bra på resan!

Sackston: Har du varit och besökt Grytnäs? Om du varit där, hur såg det ut? Är lite orolig att de inte hinner färdigt...

• Gudde

mmmajzannn och andra andra som funderar om Rosendayspa. Jag var dit idag och fick helkroppsmassage och kroppspeeling och jag upplevde att tjejen som masserade var duktig. När det gäller naglar och smink vet jag inte hur de är, men massagen kan jag rekomendera.

• sackston

Norrbottensbrud:
    Nej jag har tyvärr inte varit dit ännu, men jag ska ringa dit under veckan för att höra om jag kan komma och kolla läget lite. De borde ju hinna klart med tanke på att de är MÅNGA som har bokat den till sina fester. Man tycker ju att personalen borde ha sagt nåt annars när man bokade...
    Men hur som helst så meddelar jag när jag varit där.
    Och ang kandelabrarna så hittade jag bara två "silvriga" med tre armar...

• janos

Idag har jag postat våra bröllopsinbjudningar. Väntar med spänning på vem som anmäler sig först. Nu känns det som att det verkligen händer. Vi ska gifta oss....*längtar*
    Blev jättenöjd med inbjudningarna. Är normalt inte någon pysslare, men jag kände att det skulle vara kul att göra dom själv. Gjorde en enklare, men vacker variant. En som passade oss, helt enkelt. Och det bästa var att min blivande var så imponerad av dom. Ha en bra dag allihopa

Svar på tråden Brud i Luleå 2