• Februaribruden

Brud i Luleå 2

Hej alla Luleåbrudar!

Våran tråd har stängts ner så jag öppnar en ny.

Nu har vi beställt våra vigselringar och gissa om det pirrar i magen. Vi har ju inte ens sett dem i verkligheten....men jag tror det blir super!

Hur går det för er andra då?

• Svar på tråden Brud i Luleå 2
  • mmmajzannn

Februaribruden:

Vi ska gifta oss den 20 aug 2005, på min 25 årsdag=) Vi har bokat kyrka, lokal och bil, men sen inget mer, jag har redan sett ut min ring, den finns hos smycka, så det är bara att beställa den lite senare=) Sen har vi väl planerat maten lite sådär. Vad ska ni ha för mat? Vi funderar på Buffé, ...!

• Februaribruden

Hej!

Usch vad trist med jordbävningen i Asien! Vi som har bokat vår bröllopsresa till Sri Lanka/Maldiverna i början av mars. Nu får vi se hur det blir med det.

mmmajzannn:
    Låter som ni har det mesta under kontroll. Vi hade också tänkt ha buffé. Ska ni laga maten själva eller blir det catering? Vi ska nog kanske göra en kombination. Catra en del och laga en del själva. Har ni någon restaurang att rekommendera? Ska börja ringa runt efter helgerna.

Vart kommer ni har festen? Vi ska vara i Rutviks bygdegård. Fin lokal med plats för många och dessutom tillgång till proslin och glas.

Vad har ni bokat för bil? Jag skulle helst vilja åka häst och släde men min sambo är allergisk så det blir det inget av.....

• mmmajzannn

Februaribruden:

Vi ska göra all mat själv=) En buffe med lite allt möjligt, lite fisk och kött å massa smått å gott=)
    Och vi har åxå bokat rutviks bygdegård=) Den var ju superfin. Så nu är jag bara tvungen att ha den! He he
    Jag har en kompis som har en buick, en knallrosa en, hon ska köra oss i den=) Det blir tjusigt!
    Njaaa, jag vet inet nån restaurang man kan beställa ifrån,. Vart har ni beställt bröllopstårtan? Är den fin??

• mmmajzannn

Är det ingen som uppdaterar sig här eller
    =((( Kul å veta om andra som ska gifta sig i Luleå jue=))

• Februaribruden

Jag är fortfarande kvar men inte så mycket nytt att rapportera. Har haft jullov ifrån bröllopsplaneringen men är ni igång igen :) Har ju bara 7 veckor kvar tills det är dags....

• janos

Vi är snart klar i bl a kök, så jag hoppas att min blivande snart har tid för lite planering......hihihi

• Norrbottensbrud

Har också haft lite paus i planerandet. Kände att det blev lite väl mkt bröllop där ett tag. Kände liksom att det ju fungerar lika bra Stadshuset för giftemål Nu försöker jag ta det i lagom doser, så att det inte blir för mkt på en gång...

Hittills har vi bokat kyrka, herrgård, dj och frisör. Håller på att kolla catering, vilket inte är helt lätt...

Verkar som att fler Lulebrudar har tagit paus i planerandet

• Cina2

Hej på er!
    Ja, nu har man haft en välbehövlig paus, så nu är det dags att ta tag i planeringen. vi ska gifta oss i aug. så det är ett tag kvar men jag tycker att det är skönt att ha fixat en del, det kommer att bli nog mycket ändå.
    Ett tips ang mat och buffe, var på bröllop där dom anlitat zanado (sunderbyn,luleå). Mycket god mat blandat med kalla och varma rätter. Vi velar fram och tillbaka om vi ska ha buffe eller inte. Det är ju ett tag kvar så det hinns.
    Har fixat klänning, lokal, fotograf och ringar och bil från kyrkan.
    Lycka till med planeringen
    vi hörs ))

• Silje21

Alltså, jag undrar hur man ska lösa detta med servering? Vem ska servera på bröllopet? En kompis av min fästman är kock, och han kommer att göra maten, och förhoppningsvis känner han någon som vill ställa upp och servera. Vi har dock inte frågat han om det än, men hur gör ni? Är det inkluderat i eran catering? Vi pratade med kalaskupan om catering i början, men de skulle ha 200 kr pr servitör i timmen - svart! Något jag tycker är fruktansvärt dyrt.

Hur har ni löst det?

• Februaribruden

Har också hört att Xanadu i Sunderbyn har bra mat. Cina2 har du några priser på buffen och vad ingick? Lite nyfiken.

Vi har också funderat på servering. Vet inte hur vi ska lösa det. Alla vi känner kommer ju på bröllopet...Och de jag har hört med catering ingår inte serveringspersonal (har dock endast pratat med Cantarellen). 200 kr i h/servitör svart lät väldigt dyrt. Hmm måste nog fundera lite mer på det.

Nu har min svärmor åkt på semester i 3 veckor också känns ínte bra så här inpå bröllopet. Hon hade lite planer på att laga en del mat själv men vi hann aldrig fundera färdigt innan hon for. Känns som om jag vill få klart med maten snart eftersom vi inte har så långt kvar (6 och 1/2 vecka).

Cina2: Vad ska ni ha för bil från kyrkan?

Ha det gott alla!!

Svar på tråden Brud i Luleå 2