• Februaribruden

Brud i Luleå 2

Hej alla Luleåbrudar!

Våran tråd har stängts ner så jag öppnar en ny.

Nu har vi beställt våra vigselringar och gissa om det pirrar i magen. Vi har ju inte ens sett dem i verkligheten....men jag tror det blir super!

Hur går det för er andra då?

• Svar på tråden Brud i Luleå 2
  • Mattias blomma

Hej på er alla brudar!!1

Jag har legat lågt ett bra tag nu, julen har tagit alldeles för mycket tid för mig. Jag jobbar och studerar samtidigt så.... har itne så mycket tid att sitta uppkopplad på nätet..

Jag vet inte om det är nån som känner igen mig, jag gifter mig den 30 juli i år..

Det är så roande.... Min karl har själv börjat fundera och planera angående musik, både i kyrkan och på festen, samt lite mer småsaker. Och, jag vågar knappt säga nåt, för han verkar så entusiastisk. Samtidigt märker jag att han inte vill verka alltför märkvärdig. Men, jag antar att han börjar känna att månaderna rusar iväg. Jag tror att det roar honom lite mer nu. Hur är det med era karlar? Planerar de mycket eller lämnar de det till er kvinnor?

Min karl har beställt en ring också, och nu är ringarna ivägskickade för gravering.

Jag är så lycklig! Klänningen hänger i garderoben, långa handskar är beställda, transporten är bokad, kyrkan bokad(har kontrollerat med kyrkan om datum och tid två gånger pga mardrömmar...), inbjudningarna är klara(ligger här i en hög och väntar på att bli skickade), håller på att gå in skorna(känns väldigt löjligt när jag går omkring i jeans och brudskor, eller värre, mjukisbyxor och skorna..fniss), fotografen bokad....

• Mattias blomma

Jo, när det gäller fotografen är jag skeptisk.... Jag har sett flera uppsättningar av bröllopsbilder som inte är bra(med den fotografen vi bokat) och jag börjar ångra mig...

Äär det nån som har blivit fotad av Thord, och vad kostar det? Har någon nån åsikt om atelje grodan i Luleå?

Sen är ett annat problem...som jag inte kan släppa! Jag har ingen aaaaaning hur jag vill ha mitt hår. Jag vill nog ha uppsatt hår, men jag är rädd att det ser för stramt ut(har en ärmlös klänning + låååånga hanskar). Risk för att se ut som att komma från sextiotalet.... och det vill jag nog inte.... Finns det ingen här som har någon bild på en uppsätttning... Har inte fastnat för nån ännu....

• Mattias blomma

Nu blir det mycket på en gång!

Är det någon som har någon åsikt om Harriets "brudbutik" i Boden? Har hon nåt att komma med eller är det bara cinderella som gäller när det gäller brudgummens kläder?

• sackston

Hej allihopa!
    Jag ska också gifta mig den 30 juli, fast i kalix(jag hoppar in på denna tråd i alla fall )
    Jag har klänningen i garderoben, inbjudningarna kommer idag(hoppas jag), mamma lämnade in vigselringen till guldsmeden igår(jag ska få hennes), frissan bokad, kyrka och Herrgård likaså, transport klar, kockar och serveringspersonal är fixat så det är bara att spåna på en bra meny.... Ja vad mer...? Ja det flyter på ganska kontrollerat i alla fall...

• Helena V

Vi plåtade oss hos Thords foto och är nöjda med både bemötande och bilder.

Ringde först Ateljé Grodan, men han (ägaren) var så rent ut sagt otrevlig på telefon att jag blev avskräckt. Han var bl a väldigt negativ till att vi ville har barnen med på några foton, det skulle vi få betala extra för. Thord hade däremot inga problem med att vi ville ha barnen med

• Julijenny

Mattias blomma -

nu vet jag ju inte vilken fotograf ni bokat, men om det är Lulebild så har jag något att berätta. Jag är hemskt besviken på deras bemötande. De flesta av våra bilder är verkligen superfina men det fanns två bilder, som dom valt ut och satt i vårt album ,där jag blundar och som du förstår är jag inte särskilt nöjd med dom. När jag gick dit och påpekade detta och bad att få dom utbytta tyckte dom att jag svamlade och frågade om jag tyckte att "det där är att blunda"... JA, det tycker jag, när hela ögonlocket syns och ingenting av själva ögat!! Det var oerhört otrevliga och menade att det skulla ta två veckor att hitta några nya bilder, om det ens fanns några som var "bättre"...

Mitt råd - anlita ej Lulebild!

Mvh// Jenny

• Mattias blomma

Bambi on ice

Åhlhhh! detta är verkligen håruppsättnignar jag letat!! Jag tackar så fruktansvärt mycket för hjälpen!! du får även en kraaaam!=)

Tack även för inlägget om fotografer. Vi har tänkt kontakta thord för diskution.

Ikväll har jag gjort iordning rispåsarna... det blev mycket klippande.. 90st närmare.

Men jag ällllskar att påta på!!=)

• Februaribruden

Hej!

Vi kommer att foto oss hos Thords foto. Har inte knäppt några bilder där tidigare. Har varit där och pratat med honom om våran fotografering och han verkade vara pigg på olika idéer vilket är bra. Hade också bokat Atelje Grodan först men vi ändrade oss. Bättre bemötande hos Thord måsta jag säga.

Bara 4 veckor kvar nu.... :)

• mmmajzannn

Och jag som har köpt papper å alla tillbehör till egna inbjudningskort så går allt åt PIIIIIIPsvängen,...!
    jag har köpt papper med kuvert för lite mer än 500,....hade blivit billigare att beställa färdiga å fina kort, för nu måste jag tillbaka till bokhandeln å köpa annat papper=(((
    Lite deprimerande är det ju,...och sen har jag köpt pärlor å tråd till servettringar, men jag ahr köpt fel ståltråd så det sket sig åxå! Ingen bra dag idag!!!

Svar på tråden Brud i Luleå 2