• smilie

Fler mammalediga eller halvtidsjobbare

i Göteborg som skall gifta sig framöver.
    Jag går hemma med en 5månaders dotter och skulle vara trevligt att planera tillsammans.
    Sedan är det inte så många av mina vänner som är hemma på dagarna och vill hänga på en shoppinggalning och kolla kläder och ta en fika

• Svar på tråden Fler mammalediga eller halvtidsjobbare
  • StinaJ

Titrania, det låter helt ok tycker jag... tänkte ha dem precis efter framsidan i festprogramet..

• Titrania

Mina är i slutet... :) Sjutton.. jag gillar inte festprogrammet! Börjar bli sjukligt trött på det o Alec hjälper inte gärna till heller.. :(

• StinaJ

Här är det lakadant... Jag skriver och Thomas läser det i bästa fall... Men han ligger oftast i sängen.... Han skyller mycket på sin whiplash men många gånger är det nog latmasken som tittar fram... Men jag tycker det är väldigt roligt med planering och arrangering så det funkar ändå...

• Titrania

-ler- jag skriver o tvingar Alec att vara med... hihi.. :D
    Jag tycker faktist det, att det är VI två som ska gifta oss, inte jag o mamma! :O

• StinaJ

Jo det är ju så men här känns det som jag ska gifta mig med mig själv... det är ingen annan som hjälper till, min mamma bor i Linköping så det enda hon bidrar med är att lyssna på mitt bröllopspladder i telefonen en halvtimme om dagen eller nåt... *ler* Thomas har insett att det inte är helt fel att planera men han är så sjukt lat så han tar ju inga egna initiativ direkt... Det enda han har frivilligt åtagit sig är att beställa och välja ring, men jag börjar tveka på om han kommer lyckas med det innan bröllopet... Det blir väl jag som springer till guldsmeden i början av juni och panikbeställer en ring... men men, han har ju lyckats hinna till viktiga tillfällen förr (födelsedagar och sånt) fast då har han varit och handlat samma dag... börjar bli skeptisk nu....

• Titrania

-skratt- okej, jag ger med mig. Din sambo är värre än min Stina! :D Det är ju bara så trist att det ska vara så... Fast å andra sidan, Alec har gjort det jag ålagt honom... :)

• muminlina

Läste på någon tråd här om hur ett par skulle skriva bröllopsdagbok tillsammans. Min m2b skulle _aldrig_ gå med på att skriva någon dagbok om det vi (läs jag) pysslar med. Skulle era göra det?
    Han kollar iofs på det jag gör och ger åsikter om det.. Iofs så gillar jag att göra saker så jag vet att det blir gjort som jag vill ha det.. så det kanske är bäst såhär ;)

• Titrania

hmmm... Tror INTE att Alec hade vart med o skrivit dagbok! :D
    Förresten, läste i en tråd nyss om frimärken, (vill inte trampa nån på tårna men...) där damerna hade jätteproblem med vilka frimärken de skulle ha till inbjudningarna, så att det passar med färgtemat!! Jag menar: Hallå eller? Vem bryr sig om frimärkena om man får en inbjudan??

• StinaJ

Titrania- JAAAAA jag vann kampen om värst sambo!!! hahaaha
    Jag tror Thomas skule nog göra lite om jag krävde det av honom... men jag har snarare sagt 20 000 gånget till han att det är inte JAG som ska gifta mig med MIG... Och då lovar han att skärpa sig men det varar inte länge... Håller med muminlina aatt jag gillar cokså att göra saker själv så jag vet hur det blir gjort..

muminlina- jag tror inte det skulle vara ås roligt med en bröllopsdagbok i vårt fall pga det som jag har skrivit nu innan.. den skulle bara handla om mig ju...

• StinaJ

jaaavem bryr sig om frimärkena???? min mamma sa tillochmed att hon inte ens skulle reagera över om inbjudan kom på alla hjärtans dag, vilket den gjorde och hon reagerade men det kanske var för att hon tänkte på det eftersom vi hade diskuterat det innan....

Svar på tråden Fler mammalediga eller halvtidsjobbare