• smilie

Fler mammalediga eller halvtidsjobbare

i Göteborg som skall gifta sig framöver.
    Jag går hemma med en 5månaders dotter och skulle vara trevligt att planera tillsammans.
    Sedan är det inte så många av mina vänner som är hemma på dagarna och vill hänga på en shoppinggalning och kolla kläder och ta en fika

• Svar på tråden Fler mammalediga eller halvtidsjobbare
  • Titrania

Stina, här är ett litet smakprov.. ;)

VETT & ETIKETT

 Det är STRÄNGT FÖRBJUDET att låta maten tysta mun.
     Blir din tallrik tom ? låna från vänster.
     De som ej nyttja sprit får gärna lämna sin andel till bordgrannen på höger sida.
     Kniven är ej avsedd som tandpetare, ej heller gaffeln som kam.
     Dörrar med höga trösklar kan vara fönster, utgång genom dessa undanbedes.
     Det är strängeligen förbjudet att behålla sitt goda humör för sig själv.
     Kontrollera så att era bordsgrannar ej nyttjar rusdrycker så att de blir suddiga i ansiktet.
     Vidtag nödvändiga försiktighetsåtgärder när golvet är i gungning.
     Var vänlig förtär ej mer än du med våld kan tvinga i dig.
     Undvik trängsel under bordet, kryp till höger.
     Var vänlig skriv upp sin adress på manschetten innan festen börjar, så vet vi vart du ska sändas om du mot slutet av kvällen får svårt att reda ut det själv.
     Kvarglömda gäster tillvaratages endast under 24 timmar. Återfås mot beskrivning hos värdparet.

• muminlina

StinaJ - jag tror det är trevligt med mycket innehåll i festprogrammet. Då kan gästerna sitta och bläddra och läsa om de, mot all förmodan, får en stund då de inte har något annat för sig. Gaaa! Tänk om alla kommer att sitta och ha tråkigt och bara läsa festprogram!?!? *river mig i håret*

• Titrania

-fniss- man kanske borde skippa programmen helt o hållet? -värjer mig för ev mothugg- :-P

• muminlina

Titrania - hehe då slipper du ju problemet med vad du ska skriva om gästerna :)

• Titrania

-skratt- det var just det lina! ;)

• muminlina

Kan man inte bara beskriva alla gäster som "gäst"? ;)

1- brud
    2- brudgum
    3- gäst
    4- gäst mm mm

• Titrania

-asg- lina du är för underbar!! :D Det hade ju absolut gjort saken lättare! ;)

Nej men... här har jag inte tid o sitta (dumma bt som är beroendeframkallande), det är VIP-kväll på Alecs jobb o jag måste göra mig iordning... :) Ett kärt besvär... =)

• HanOchJag

muminlina ja eller hur..Är ju helt fruktansvärt med all snö.. Och inte nog med snö så ska man ha 15 minus grader oxå..Äh va fan d ska ju vara vår när mars kommer..

• StinaJ

Titrania- Tack för förslagen.. kanske kan få använda mig av dem???

Muminlina- jo det stämmer nog, även om man inte hinner läsa dem under kvällen så kan det vara roligt att läsa efter bröllopet....

• Titrania

Stina, absolut! Jag har snott dem rätt av så feel free! :D
    Hanojag, väntar ff på mail ju.. :?

Svar på tråden Fler mammalediga eller halvtidsjobbare