• smilie

Fler mammalediga eller halvtidsjobbare

i Göteborg som skall gifta sig framöver.
    Jag går hemma med en 5månaders dotter och skulle vara trevligt att planera tillsammans.
    Sedan är det inte så många av mina vänner som är hemma på dagarna och vill hänga på en shoppinggalning och kolla kläder och ta en fika

• Svar på tråden Fler mammalediga eller halvtidsjobbare
  • StinaJ

skönt att vi är flera som itne har gjort det... vi får väl stötta och hjälpa varann då... jag har visserligen börjat samla in lite barncitat som vi tänkte ha med men jag ahr inte kommit längre än så... har fixat typsnittet på dem också...

• längtartillaug

StinaJ - vad kul! Har också tänkt att ha lite citat med i programmet. Just barncitat är så söta. Har du boken som Mark Levengood och Unni någonting har skrivit? Man kan ta de där barnen berättar om gifta och de som är tillsammans. Finns också en internetsida som heter SkrattNet. Skall snart gå och lägga mig men det är så svårt att slita sig från BT.

• StinaJ

längtartillaug- jag akn maila de citat jag har hittat till dig! hittade ett urgulligt typsnitt som matchar citaten perfekt!!!

• muminlina

StinaJ - festprogram... vad är det? ;)Jag gav upp...

Så vad säger ni... fika?

• muminlina

längtartillaug - vi måste ju planera in mitt "party" också.. hade tänkt prata med dig om det förra fikat.. men vi kan ju ta det vid nästa gång

• StinaJ

muminlina- jag håller med.. själv har jag bara lyckats med en ok framsida och lite barncitat... vad ska man skriva mer??? en karta över placeringen är ju bra att ha, samt beskrivningar på vem som är vem... Men mer? Ska man skriva in meny i festprogrammet, ska man ens ha en meny om man har buffé??? Ska vi skriva in allsånger och sånt eller överlåta det till toastmastern??? Jag har verkligen ingen aning...

• muminlina

StinaJ - jo det är svårt.. vi ska nog ha med meny även om det är buffé.. om inte annat så kan det vara kul senare när man kollar på festprogrammet om 5 år att minnas vad man åt :)
    Tänkte kanske ha med någon dikt också.. så den livslinje du tipsade om i någon annan tråd.

• muminlina

glömde.. lite kul vett och etikett regler också

• StinaJ

muminlina- ja livslinjen är jag lite inne på men jag är rädd för att vårt festprogram kommer bli en hel bok om jag lägger in allt jag vill... men det får nog bli en meny iallafall och kanske istället för en dikt en modifierad version av texten till "vår" låt "av längtan till dig" utan massa refränger. har iallafall bestämt mig för framsida nu, tror jag, tog bilderna av calligraphens caketoppers "nej du..." och "nu har jag dig..." och la över och under våra namn och datum... blev lite roligt... brudgummen försöker smita och bruden ta ett ordentligt tag och drar tillbaka honom...

• StinaJ

vad är det för regler?? har du några tips???

Svar på tråden Fler mammalediga eller halvtidsjobbare