Nyare februaritråd!!!
Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!
Hoppas att ni hittar hit!
Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!
Hoppas att ni hittar hit!
Fattar!
He he...
Jag har inte provat/tittat på den mer än första och andra dagen. Däremot har jag kollat på fotot av den några gånger om dagen... *ler* Varje gång jag slår på datorn!
sweetlinda - inbjudningarna låter jättesnygga! Vi ska oxå ha snöflingor på framsidan...fast bara silvriga...
jag hittade inget bra silverglittrigt embossingpulver så det blir bara silver....
Jag hoppar in i den här tråden igen. Vi håller på att klura på våra inbjudningskort nu och då tänkte jag att ni pyssliga personer kanske har några bra tips. :)
Vi funderar på att göra så att vi köper färdigvikta färgade kort att ha ytterst. De vi tyckte om var lite glittriga, men de verkar vara vita på insidan. Vad vi tänkte göra då är att trycka en bild som blir länst bak i häftet och sen ha själva inbjudningstexten på halvgenomskinligt papper i nån snygg färg (isblå eller blekgrön). Låter det som en helt dum idé?
I övrigt så går vår planering sakta frammåt. Jag skulle behöva ta mig i kragen och våga kolla frisör och make up. Fast det känns lite läskigt...
Lokalen och maten är nästan klar och jag ska ut och kolla klänningar igen nästa vecka.
cinnamon,
har sett en del inbjudningar som varit gjorda på det sättet, jättesnyggt!
Förresten,
på månda skall jag gå på mitt livs första BT-träff! Spännande
Miranda,
det blir säkert kul!!
Själv har jag varit på åtta st hittills, och fler lär det bli...
Cinnamon,
det låter fint!
Kanske du vill visa en bild på inbjudan sen...
*lika nyfiken som alltid*
Hoppar in:
Vi ska inte ha traditionella inbj kort. Utan jag kommar att göra dem själv. Jag använder Handgjort Naturpapper, tunt. Skriver texten, som är en inbjudan till fest (ej bröllop = hemligt), bränner pappret i kanterna så det ser ännu äldre ut.
Rullar ihop dem och skickar ut dem i Hemmagjorda rullar (anv hushållspappersrullar) så det blir lite annorlunda
Tjena hej igen...
Var på brudkonsultation (1a) här om dagen (har legat i maginfluensa sedan dess). Och vi talade om min frisyr. Jag har fullt förtroende för min frisör, men jag vet inte om jag har förtroende för mig.
Ena dagen tycker jag att jag vill ha frisyren dekorerad med silvertrådar och dreadlocks, nästa dag vill jag ha flätor. Längtar till provuppsättningen ska ske, så jag ser det i verkligheten. Lite svårt att få en Vacker vision av mitt tunna tvinnade hår... ska ha en massa löshår.
Samma sak är det med tiara. Först, ett bra tag var jag helt inställd på att ha ett pannsmycke. Det fanns inget annat alternativ för mig. Nu däremot, när jag tittar på glåmiga mig i spegeln så undrar jag om det verkligen var detta ansikte jag visualiserade när jag tänkte på hur vackert det skulle bli.... hrm... är jag scizto eller?
Har letat skor oxå. Hittade äntligen ett par.... svarta..... Visserligen kommer det nog att bli snyggt till klänningen, och de kostar bara 350 kr, så jag har ju råd att köpa andra om jag ångrar mig... eller hur....
Forts fundera mera.....