• agnelia

Nyare februaritråd!!!

Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
    Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!

Hoppas att ni hittar hit!

• Svar på tråden Nyare februaritråd!!!
  • Miranda

Skor är svååårt!

En kompis har ett par vita skor som jag kanske kan låna! Vore bra! Till utomhusfotograferingen vill jag ha ett par varma kängor (typ såna agnelia visade) med lite ludd! Har sett ett par på Kvantum för 250 kr!!! Min strl fanns tyvärr inte kvar, men de kanske skulle få in fler. Jag ser då ingen skillnad på dem och på ett par för 500 kr. Vi får väl se! Under klänningen kommer det dock inte synas vilka skor jag har.
    Vågar man vänta till mellandagsrean!?

• vinterbrud_1

hej. Ny februaribrud här. Nu ramlar ni väl av stolen hela bunten... men vi har inte ens bestämt oss för VAR vi ska gifta oss. Inte ens i vilket land. *s* Kyrka och lokal är bokade - och fotograf. Men vi är fortfarande veliga och skulle helst av allt gifta oss utomlands... men barnen (6,9 och 13 år) skriker rätt ut!
    Men iallafall... här är jag nu och kan verkligen behöva ett och annat tips och råd längs vägen. Kanske kan bidra med något också eftersom jag varit gift tidigare och haft stor baluns....

• Miranda

vinterbrud_1,

välkommen

Som du ser ovan så är jag just nu fullt sysselsatt med att besluta mig för frisyr och blommor! Är det ngt vi kan tipsa dig om så är det bara att slänga in ett inlägg! Brukar vara många bra ideér här!

• Miranda

gifta sig utomlands låter härligt tycker jag tänk att bli vigda på stranden! Har stått en del i bröllopstidningar om det, och vissa researrangörer fixar ju hela paketet om ni vill det! Måste väl gå att locka med barnen på utlandsresa till Söderhavet!?

• vinterbrud_1

ja... joo... visst går det att locka med barnen, men bröllopsresan vill vi ha för oss själva, barnen ska ändå få åka till Spanien i juli.... Ego kanske, men en bröllopsresa vill jag inte spendera med att hämta vatten, leta glass och leka med visserligen underbara men ändock - barn.

• Sweetlinda

Hej brudar!

Miranda:

Jag valde vita rosor som går lite åt creme för att förhindra att klänningen ska se "smutsig" ut. Bara tonen på blommorna går åt det varma hållet så går det bra. Lycka till!
    Om ni vill se min klänning så ska jag lägga in den på vår planeringssida här på BT. Det är bara att kika!
    w w w. b r o l l op s to r get/ br u d p a r/ s w e e t l i n da

• Sweetlinda

Det gick inte, bilden var för stor. men om ni vill kan jag maila så ni får se?

kram Linda

• agnelia

Miranda!!!!!!!!

Vet du vad....

Idag är det 100 dagar kvar för för dig!

• Miranda

Agnelia (=tjejen med järnkoll

100 dagar!!! det är ju typ ingenting. Hoppsan vad tiden går! fast vi börjar ju längta efter dagen B på allvar nu, så det är väl lika bra att det närmar sig! I helgen skall inbjudningarna färdigställas och adresser skrivas. Har embossat 110 stämplar i helgen, samt skurit till kuvert och kort med en rullskärmaskin. Gick rätt bra, även om jag nog föredragit fallande kniv. Vi har även skrivit ut inlagan på silverpapper. Det blev jättebra, även att vår skrivare inte är världsmodernast Nu ska vi då med hjälp av rivlinjalen (tack agnelia fixa till rivna kanter, vika korten, klistra in inlaga + fästa stämpeltryck på framsidan. Silversnöre skall bindas i ryggen, adresser skall skrivas och kuverten sys igen... phu fast det är ett roligt jobb! OCH jag tänker ta sambon till hjälp med inklistring av inlagor.

På fredag (imorgon alltså!) ska vi förresten gå o prova kläder till sambon! Spännande! Han tror han ska ha sin svarta kostym, men kanske ändrar han sig när han får prova andra varianter oxå!

Svar på tråden Nyare februaritråd!!!