Nyare februaritråd!!!
Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!
Hoppas att ni hittar hit!
Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!
Hoppas att ni hittar hit!
Angelia,
Ojdå... är det inte svårt att planera allt så långt i förväg? Inte illa ment, men vi har haft 6 mån på oss, och jag kan knappt bärga mig. Jag skulle spricka av iver om jag skulle behöva vänta så länge
Vi kör -05
Cinso,
nej inte alls!!
Jag älskar att planera och pyssla! Stör mig inte alls att det är så lång tid kvar!
Det är skönt att ta det lite då och då.
Har redan rätt mycket färdigt;
*klänning(ska bara sy till trumpetärmar i tre lager),
*tyg och mönster till cape,
*tårtdekoration,
*ljusstakar till bordsdekorationen, *gästlista,
*meny,
*två sånger och en dikt till vigselceremonin,
*prototyp på inbjudan och placeringskorten,
*har sett ut sambons kläder,
*tärnan är tillfrågad,
*bestämt frisyr,
*ska beställa slöja,
*har kontaktat sömmerska,
*lokalen är bokad,
med mycket mer....
Skulle jag planera allt på kort tid så skulle jag säkert stressa sönder min mage, inget för mig alltså!
Tycker om att kunna pysssla med t ex inbjudan i ett par veckor, sen en eller ett par veckor utan bröllopspyssel(förutom att jag kikar in på BT varje dag! ) och sen ägna sig att leta efter tyg och leka lite med dekorationsidéer ett tag...
Längtar det gör jag, och räknar dagarna , men jag känner inte nån iver...
Kommer nog få en liten släng av iver nu i februari, när det är precis ett år kvar... Ska då till lokalen, en mysig bygdegård, och mäta och fota för att kunna planera lite mer om hur vi ska ställa borden och utsmycka lokalerna i de olika salarna.
Vi gifter oss på övervåningen och har middagen/festen på nedervåningen.
Ha en bra dag tjejer!!!
Cinso,
5/2 -05 är det dax för vårt bröllop! Alltså bara en vecka innan er! Hur går det i förberedelserna? Just nu går mesta energin åt till att färdigställa inbjudningskorten. Det har blivit en fasligt massa embossande i helgen Vi kommer skicka ut inbjudningarna i början av november, så det vill till att dra på nu!
Agnelia,
hur gick det med presentinköpet? Hittade du ngt som kändes "rätt"? *hoppas det*
När jag läser allt du redan fixat inför bröllopet blir jag impad (och nästan lite nervös) du har nästan hunnit med mer än mig! *skratt*
Funderar mkt över frisyren jag skall ha... alltså skulle du välja att ha lockar i håret på ditt bröllop om du inte hade det i vanliga fall? Jag tycker att det är jättefint, men liksom inte "jag". Ghaaa, vad svårt!
Ha det gott!
God morgon Miranda!
Ang frisyren så nej, jag skulle inte ha lockar eftersom det inte känns som "jag". Tror inte att jag skulle passa i det heller! *S* Men så har jag kört med hela planeringen, som en röd tråd - allt måste kännas som "jag", respektive "oss".
Sen skulle en sån frisyr inte passa till resten av utstyrseln heller!?
Tycker också att det kan vara jättefint, men på andra, inte på mig.
TACK
Var typ det jag behövde höra!
Presenterna ja...
Naturligtvis hade Rocklexikonet utgått!! Gick inte att få tag på längre!
Fick smått panik men fick tag i två "Best of" skivor, en med Sting & the Police, och den andra med Deep purple.
Sen på en musikaffär fick jag tag i en jättebra bok, Rock & Ballads. Det var ca 140 låtar med texter och ackord för gitarr. Ett riktigt brett urval från 60-tal till nutid, en rejäl blandnning med bl a Cornelis Vreeswijk, Paul Anka, Deep purple, Elton John, Gyllene Tider, Tomas Ledin och många många fler. Perfekt när han själv spelar gitarr!
Han blev överlycklig för grejerna!!!!!
Han är en sån underbar liten grabb! Som inte är så liten längre... 15 år!! Jösses vad fort tiden går!!!
Och hans lillasyster, min blivande tärna, hon är nu 12 år... Och hon har nu växt om mig!?!
Hi hi, kul att du tyckte det!
Har berättat för min syster att vi håller på att planera bröllop. Hon blev glad!
Berättade att hennes dotter skulle få vara tärna...
Sting och Police-skivan är ju jättebra! Måste hem o lyssna på den efter jobbet, var åratal sedan! Låter som om du känner honom väl o lyckades pricka rätt med presenterna!
Vad kul att du berättat för din syster! Jag håller på att spricka över att inte säga ngt till folk om bröllopet. Riktigt längtar tills inbjudan är skickad så att man kan prata fritt! Då skall vi oxå fråga solist och musiker. Lite spänd på om de säger ja eller inte, annars blir det lite smått panik...
Hej alla! Jag är helt ny här, förlovade mig förra veckan (vi har inte köpt ringar än dock, ska ut och kolla idag) och tänkte mig ett februaribröllop. Kommer jag hinna tror ni? Vad ska man börja med? Klänningen antar jag då det kan ta lite tid att sy upp. Sen gäller det ju att hitta någonstans att gifta sig och ha festen också...