Nyare februaritråd!!!
Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!
Hoppas att ni hittar hit!
Miranda, 20th century fox, Sweetlinda m fl februaribrudar!!!
Vår gamla tråd har uppnått pensionsåldern och stängts! Tar mig därför friheten att starta en ny!
Hoppas att ni hittar hit!
Sweetlinda, maila gärna bilden! Du har ju adressen
vinterbrud_1
*ha, ha* missuppfattade dig när det gäller resan! Läste nog inte inlägget ordentligt! Fick för mig att barnen inte ville följa med! Förstår er dock helt och fullt! Har inga barn, men vill ju inte ha med mina syskon eller mamma o pappa på bröllopsresan precis
Det är något för oss två!
hm... 100 dagar till Mirandas bröllop... Börjar ränka på fingrarna och inser att det kan nog stämma för mig också - vilket datum gäller Miranda?
Och vilken ÅNGEST du just gav mig med all din planering. jag som inte ens vet VAR jag ska gifta mig.
Oj oj... om man skulle ta tag i det här kanske?
*s*
men vänta nu!! Vad är en rivlinjal, rullskärmaskin och allt annat du skrev om? Har just kommit på hur inbjudningskorten ska se ut och det där lät intressant!
vinterbrud_1
Den 5 februari 2005 kl 14.00 så är det dags
Du behöver verkligen inte ha ångest *skratt* är nämligen ett av de största planerings- och pysselfreaken på denna jord
Rivlinjal är något som agnelia tipsade mig om här för ett tag sedan, då vi gnällde i kapp över våra dåliga mönstersaxar (som klipper ojämn kant). Vi skulle nämligen ha inlagor i korten som hade riven kant. På panduro fanns då detta magnifika "verktyg" som eg är en linjal med ojämn, vass kant. Man lägger den på papperet, där man vill ha den rivna kanten och drar pepperet upp emot det vassa - vips så har man en snygg riven kant, och det går på någon sekund! Gå in på panduros hemsida och sök på artnr 510032 (mönsterrivare) så ser du vad jag menar!
Rullkniven är helt enkelt det redskapet jag använt för att dela papperet till inbjudningarna i den storlek jag vill ha. Visst kan man klippa, men det blir aldrig helt rakt! Här lägger man bara papperet (rakt!!) i "maskinen" och drar kniven över, och så blir det jämnt o fint! Fallande kniv är som en giljotin som man fäller ner över papperet. Ofta vill man kanske ha mindre papper än A4, och det är mkt billigare att köpa stora o dela själv än att köpa små färdiga kort.
Hur ska dina inbjudningar se ut? Har ni ngt färgtema? *nyfiken*
Miranda: just nu är det:
3 månader
8 dagar
1 timme
25 min
50 sekunder kvar!!
Miranda & Agnelia ni har mail
Sweetlinda,
hur var det nu... hade ni vigseln vid 14 ni oxå?
Nej, vi har den kl 1500. Tiden som jag skrev var till dig
Ja, jag fattade, bara undrade om er tid!
Tack