• lovekitten

NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)

Girlsfriends! Såg att de stängt ner vår gamla tråd...så jag startar en ny till oss! Hoppas ni hittar hit snart och att allt är bra med er. Har haft sjukt mycket och strassigt på jobbet denna vecka, därav att jag inte hängt här så mycket. Dessutom har jag mått lite kass för min mormor gick bort i lördags. Så jag har varit lite ledsen. I övrigt är allt bra med mig och blivande mannen.

Aalf: Kul att du är back in business igen!
    Tilde-76: Hur har det gått med förhandligen på gamla jobbet?
    Paulaa: Hur gick det för dig intervjun?
    Jeppson: Så ni bestämde er för att skjuta på det iaf, verkar klokt om man inte vill göra för mycket avkall på vad/hur man vill ha det. det ska ju ändå kännas 100% rätt när väl stora dageb kommer. Borneo låter Suuupernice! Tråkigt för din syster och hennes kille med uppbrottet.
    MinPrins: Grattis till kontraktet med ulriksdal!! Tror det blir toppen för er
    Marisha: Hur är allt med dig och planeringen, vi hade super trevligt sist nästa gång är den 15/10 hoppas du kan vara med då?

Kram på er alla!!

• Svar på tråden NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)
  • AALF

Hej!
    Toppen med en ny tråd! Hur går det för er där ute? Vi har nog äntligen bestämt oss för var vi ska åka på bröllopsresa..... det blir nog faktiskt Concun/Cozumel Mexiko. Jeppson har inte ni, eller skulle inte ni dit?
    /Lina

• Tilde-76

Hej babes!

Taskigt att stänga ner vår tråd så där.. men men vi ska nog hitta hit alla till i stället.

Lovekitten; Tänker på dig och hoppas du mår bra trots din mormors bortgång.. Jobbet är klart och jag lyckades avtala bort en månad på uppsägningen så det känns toppen. Ska passa på att hänga här den sista tiden för kommer nog att ha begränsad tid och möjlighet på nästa jobb..

Marisha: Himla länge sedan vi hörde från dig... Hur går det med planeringen?? Har du gjort klart inbjudningarna eller väntar du?

Jag har bestämt mig för hur våra inbjudningar ska se ut nu. Vi hade en liten planeringskväll min blivande och jag igår och vi har båda samma favorit. Det blir den som jag visade er alla på senaste träffen. 1/3 dels A4 stående, med tryck på tjockare bakomliggande papperet (troligtvis i benvitt) och sen ett mönstrat genomskinligt papper utanpå. Måste ut och se vad butikerna har för alternativ på det gröna genomskinliga som jag hade i exemplet från USA.

AALF: Mexico låter super! Vi har oxå planer på Mexico, Aruba eller Dominikanska. Vi sticker nog i okt/nov nästa år, sparar på det hela. Blir nog bara en kort weekend direkt efter bröllopet för oss.

• AALF

Tilde-76
    Blir nyfiken på hur dina inbjudningar kommer se ut. Jag har lekt runt lite på datorn och har både inbjudningar och festprogram "under uppbyggnad". Vi är i stort sätt klara med orginalen.

Lovekitten
    Jätte tråkigt att höra om din mormor.

Hur blir det den 15/10?

• Tilde-76

AALF: Får ta med dem den 15/10. Som det ser ut nu så kan jag den dagen. Vi får se hur många vi blir och vad vi ska hitta på. Ev kanske ni kan komma förbi hos mig?? nästan 90kvm så där kan vi få plats.

• AALF

Tilde-76
    Ja, det blir ju nära och bra för mig funkar det inte hos dig så är ni välkomna till mig

• AALF

Nu har jag uppdaterat mina "uppgifter" på vår Group på msn

• Paulaa

Hej flickor, nu hittade jag hit oxå !
    lovekitten, ledsen för din mormors bortgång, hoppas du mår lite bättre nu ..
    för mej gick det inte bra med det nya jobbet, i slutändan stod det mellan mej och en annan kandidat och den vann pga sin erfarenhet så jag vart VÄLDIGT besviken .. just den veckan var oxå en såndär skitvecka när allt går åt skogen (plus mens och huvudvärk) och all stress på jobbet! så det var ett hårt slag. men nu e det bättre!
    hoppas ni alla mår bra
    aalf jag kikade in i ditt album och din klänning ser jättefin ut!
    själv ska jag till bygegården i slutet av oktober för att få lite menyförslag etc.

kram på er

• Marisha-69

lovekitten:
    Mycket tråkigt med din mormor,
    du får se det från den positiva sidan.....
    Du fick många härliga år med henne, kom ihåg och vårda dom.
    Min mormor dog redan innan jag föddes, det finns ingen jag hellre skulle velat lära känna och spenderat tid ihop med.

Kul att ni hade det bra sist, jag är redo och laddad för den 15/10
    Vad ska vi egentligen göra då?

Tilde:
    Jag har inte haft så mycket planering att göra, jag har ju redan gjort så mycket att det känns lite lågt just nu.
    Inbjudningarna är färdiga i huvudet och ett par på papper men min m2b vill vänta och se om vi ändrar smak innan nästa år (jag tror inte det, jag är rätt nöjd)
    Jag tar med dom den 15:e.
    Hemma hos dig är väl en bra idé, fast jag kommer inte ihåg vart du bor tyvärr.

• MinPrins

Toppen med en ny tråd!! (Sorry att jag hann maila vissa av er innan jag hittade hit...)

Lovekitten, usch vad tråkigt med din mormors bortgång! Jag tänker på dig!

AALF: mysigt med Mexico, blir nog toppen!
    Tilde-76: Vi har också funderingar på att åka till Aruba!! Eventuellt Bonaire också, men vi får se, det finns ju så många härliga ställen man kan åka till! Vi ska också vänta med den "stora" bröllopsresan till de kalla och tråkiga månaderna, vi åker nog i jan/feb då vi kan passa på att fira 6mån som gifta också Direkt efter bröllopet åker vi på en mini-bröllopsresa till Paris eller Rom.
    KUL att ni kommit fram till en gemensam favorit vad gäller inbjudningskorten! Vi kikade på en del modeller i helgen, har nästan bestämt oss men ska kolla lite till innan vi bestämmer oss helt. Skönt också att du kunde förhandla bort en månad på det gamla jobbet! Bra förhandlat!

Paulaa: trist med jobbet! Synd! Bättre lycka nästa gång, som man brukar säga!

Marisha-69, ja, ta med proverna på dina inbjudningskort, alla inspiration man kan få är toppen!

Tjejer:

Ställer mina frågor igen: Hur gör ni med musik till bröllopet? Både vad gäller fest och kyrkan?

Fotograf? Har ni bestämt er eller letar ni?

Vi har träffat 2 fotografer, varit i deras ateljé och kikat på deras bilder. Det rekommenderas varmt att göra så (tom fotograferna sa att man inte "får" boka dem innan man träffat dem och ett par fotografer till!), både för att få se kvalitén på bilderna och få en känsla för fotografen. Vi ska träffa ungefär två fotografer till innan vi bestämmer oss... OM vi nu kommer kunna bestämma oss...

KRAM på er alla!!

Svar på tråden NY Sökes: AALF, Jepsson, Paulaa, Tilde-76, MinPrins, Marisha +(old school girlfriends)