• MalinF

BT-träff Stockholm

Hej alla!
    Sambon friade lite oväntat och nu ska vi gifta oss i februari. Det känns som om jag håller på att trötta ut alla mina tjejkompisar eftersom jag (nästan) bara har bröllop och bröllopsfixande i huvudet. Är det några blivande Stockholmsbrudar som har lust att t ex ta en fika och prata bröllop framöver?

• Svar på tråden BT-träff Stockholm
  • Antonia

Hello Ladies!

Helenes Krog (HK) är kanske lite finare (alltså något dyrare och likaså vet jag inte hur hög ljudnivån får vara). För mig spelar inte så står roll. Men jag kan kolla båda. Verkar som det är flest röster på tegelvalvet än så länge.

Vad ska ni hitta på för kul i helgen då?

Jag ska vara ledig för en gång skull, så ikväll ska jag ha det mysigt med min älskling, dricka vin, äta gott och se idol :D yay! Kanske hyra en film. I morgon blir det party med kompisar och på söndag blir det mys igen. :)

• Jennifer E

Eh, jag smyger mig bara in här lite snabbt för att "hjälpa" er med restaurangval, hoppas det är ok?

Bor vid S:t Eriksplan så jag har hyfsad koll!

Jag skulle inte säga att HK är finare än Tegelvalvet, de är nog rätt lika eller snarare tvärtom. HK har bra priser, man kan få en varmrätt för 100 pix och det som framförallt är deras kännetecken är de GIGANTISKA portionerna. Har alltid gillat HK och tyckt att det varit prisvärt men sist vi var där fyra pers så blev alla missnöjda. Sambon var där veckan efter och tyckte också att de hade tappat tyvärr.

Skulle säga att de båda restaurangerna är ungefär lika stora men om jag var ni skulle jag lugnt välja Tegel. Har iofs aldrig ätit där men det är mysigare och maten bör ej vara sämre än de senaste upplevelserna på HK!

På rörstrandsg. kryllar det av restauranger. WKB har en toppenbuffé, olika asiatiska rätter för 128. Lundbergs har knappt en varmrätt över 100 pix men dit ska ni komma senast 17:30 för att vara säkra på att få bord så många, det går ej att boka där.

Lycka till, hoppas att ni får kul! Jag skulle gärna hänga med men vi har inte ens några planer på bröllop än!

• Rydén

Mig spelar det ingen roll vart vi går.
    HAr förresten aldrig varit på något av ställena.

Ikväll har jag och pojkvännen bjudit över lite vänner.
    Så jag ska snart gå till ringen och handla lite, om jag får ändan ur vagnen dvs.
    Så tråkigt att gå och handla själv

• Jennifer E

Är också på väg mot ringen, vi kanske ses där utan att veta om det!

• Antonia

Tack Jennifer E för tipsen. Det blir nog tegelvalvet denna gång, eller vad säger ni tjejer?

Du kan väl följa med fast du inte har nåt bröllop inplanerat, om du själv vill dvs. Om du är här på BT och hänger så måste du ju iaf vara intresserad av bröllop odyl, ;)

Rydén, håller med handla mat är ingen höjdare, speciellt själv. Gäller att man skrivit en lista annars glömmer man lätt, iaf jag.

• poppis

Halloj allihop! Är hemma och är sjuk, hoppas att jag inte smittade någon när vi sågs sist. Men det var roligt att träffa alla!

• Antonia

Poppos din stackare, va tråkigt att du blivit sjuk! :(

Hoppas du mår bättre snart! Trevlig samtal vi hade, hoppas du hann till bussen!

Krya på dig! Kram!

• Antonia

Opsidaysis jag skrev visst lite väl fort, ditt nya smeknamn kanske "Poppos", Poppis? ;) Nä då skrev bara lite fel...

• Rydén

Ja, lista hade jag skrivit....men den glömde jag ju såklart hemma.
    Så allt som skulle köpas följde inte med hem.
    Ska sätta mig och bråka med korsorden som vägrar lösas och sen får jag väl ge mig ut och handla igen *suck* Ja, det är sant som dom säger; Det man inte har i huvudet får man ha i benen.

• skratt-maja

Nu ngt helt anant än handling (men jag instämmer med att det inte är det roligaste)
    Såg att det fanns en annan tråd om hur ni hanterar namanfrågan, så jag blir lite nyfiken att höra hur ni resonerar.
    Jag kommer att byta namn, flera skäl, dels är jag trad. och sedan är min fästmans namn mer ovanligt. Men jag har fudnerat en del då det kan bli lite bekymme rinom jobbet.. men det ska jag lösa...

Svar på tråden BT-träff Stockholm