Eh, jag smyger mig bara in här lite snabbt för att "hjälpa" er med restaurangval, hoppas det är ok?
Bor vid S:t Eriksplan så jag har hyfsad koll!
Jag skulle inte säga att HK är finare än Tegelvalvet, de är nog rätt lika eller snarare tvärtom. HK har bra priser, man kan få en varmrätt för 100 pix och det som framförallt är deras kännetecken är de GIGANTISKA portionerna. Har alltid gillat HK och tyckt att det varit prisvärt men sist vi var där fyra pers så blev alla missnöjda. Sambon var där veckan efter och tyckte också att de hade tappat tyvärr.
Skulle säga att de båda restaurangerna är ungefär lika stora men om jag var ni skulle jag lugnt välja Tegel. Har iofs aldrig ätit där men det är mysigare och maten bör ej vara sämre än de senaste upplevelserna på HK!
På rörstrandsg. kryllar det av restauranger. WKB har en toppenbuffé, olika asiatiska rätter för 128. Lundbergs har knappt en varmrätt över 100 pix men dit ska ni komma senast 17:30 för att vara säkra på att få bord så många, det går ej att boka där.
Lycka till, hoppas att ni får kul! Jag skulle gärna hänga med men vi har inte ens några planer på bröllop än!