• Lellis

21/8 smäller det!

Finns det fler här som går till prästen den 21/8? Det är inte långt kvar nu! Hur går det med förberedelserna? Jag ska äntligen prova min ring på lördag

• Svar på tråden 21/8 smäller det!
  • lottac

Tänka att om två veckor är vi alla gifta

Ett litet aber för mig och min m2b är dock att han bröt nyckelbenet häromdagen! Det var ju klart dålig tajming....

/C

• Jolin aug-04

LottaC
    ah va trist...men tror du inte det är OK om 2 veckor?
    Vet ju inte hur långsamt vi vuxna läker men en liten kille på 3 år lekte som vanligt en vecka efter ett nyckelbensbrott...

här hemma blev mannen förkyld häromdagen (STACKARS MIG....så gnällig...;o) ) och nu har 4 åriga dottern fått det....sen får väl sonen det och lagom till bröllopet kommer jag få det...
    till skillnad från den jag gifter mig med dör inte jag för en förkylning men ändå ;)

• PyttiPanna

ja oj.. vi gifter också oss om mindre än två veckor... ehhhh. det känns som det är massor kvar. eftersom vi gifter oss i skåne och bor i sthlm har vi bara en vecka kvar hemma innan vi åker ner och då måste allt vara på plats. min stora "grej" nu är att vi faktiskt inte har hittat en ring till mig än.... vi har hittat DEN men den är hutlöst dyr.. så jag har småpanik faktiskt men jag hoppas kunna lösa det under veckan. sedan är det småfix med dekoration, blommor i kyrkan, sånger, program, vem är vem etc. Är det någon annan som också är sent ute??? Eller är det bara jag som är så otroligt sen? Det brukar lösa sig, det är min tröst....

• Tokan

Nu är det nästa vecka vi gifter oss tjejer!

Anledningen till den ledsna smilen är att min M2bs mormor gick bort igår. Hon låg på sjuhus men ingen trodde att det var så nära. Hon hade bara somnat in. Hon blev 87 år och var världens härligaste tant.
    Det kändes så hemskt för det 2:a jag tänkte på var "hur blir det med bröllopet?". Det känns så ego. M2b sa igår kväll att det var bland det första han tänkte på åxå trotts att han var så ledsen så att han hulkade. Alla var helt förstörda men min blivande svärfar sa att nu måste vi vara starka så att bröllopet blir en glad och lycklig dag, mormor skulle inte vilja något annat (hon levde för kalas).
    Nu känner jag att man vill hedra henne på något sätt, typ att jag och M2b tänder ett ljus för henne i kyrkan (typ det sista vi gör så att alla berörda inte är ledsna under akten) eller lämnar den stolen tom som hon skulle ha vid honörsbordet.
    Grejen är åxå den att jag vill inte att någon skall vara ledsen för detta på vårat B, men det är nog oundvikligt, även det lite ego.
    Alla hennes barn var dock överens om att begravningen var tvugen att vara senast tisdag i nästa vecka, så att det var avklarat innan bröllopet. Kändes skönt.

Det blev lite långt men jag var tvungen att skriva av mig.

Tokan

• Jolin aug-04

Tokan
    åh va tråkigt...

Förstår att det måste kännas jobbigt med bröllopet så nära, men jag tror inte hans mormor hade velat att ni skulle vara lessna på er bröllopsdag!
    Jag hade inte tänt ett ljus eller lämnat platsen tom utan istället haft henne i tankarna...annars kan det lätt bli en lessen stämmning...

• Jolin aug-04

hallå den skickade utan att jag var färdig..
    skulle skriva att jag skickar min varmaste kram till er!

• Tokan

Tack! Det kanske är bäst som du skriver, att inte göra något. Vi får se hur vi känner i nästa vecka, när allt har lagt sig.

• augusty

Tokan: Hoppas att allt löser sig så bra det bara kan under omständigheterna, och tänk på att hon hade velat att ni ska ha det roligt på er bröllop. Se till att trösta din blivande ordentligt.

och till allihopa: Nedräkningen fortsätter.... nu börjar det kännas på riktigt!

igår var jag och provade min klänning igen, den kommer att bli kalasfin, men ännu är den långt ifrån klar. Hmmm, nej jag är inte nervös för det.

I lördags provade jag uppsättningen. Min frissa hade först vilda och tuffa förslag (som vanligt), men jag avböjde och när hon lyssnat på min beskrivning av hur jag ville se ut så hade hon en jättefin ide som vi testade lite smått. Jag kommer bli helnöjd!

Har fortfarande lite valkval över buketten, måste ringa och prata med floristen igen... Hon beställer ju ändå inga blommor förrän nästa vecka.

Annars är det bara att jobba på och låtsas som att man är koncentrerad. Nästa vecka blir det i alla fall semester.

Och HOPPAS att vädret håller i sig. Lite svalare kan det iofs bli (höll på att svettas ihjäl igår när jag provade klänningen, ändå hade jag inte strumpor)

Lycka till med förberedelserna allihopa!

• Lilla Karin

Min klänning kommer till Stockholm i morgon, för då kommer min moster och hälsar på. Då ska den vara helt färdig. Mycket spännande, men jag vet redan att den är perfekt, förutom att man ser gravid ut i den Men det gör inget för då slipper jag hålla in magen!

Annars väntar jag fortfarande på två par som inte svarat på inbjudan. Vilket faktiskt är lite irriterande.

Ska hämta ringarna från putsning vilken dag som helst. Bara jag kommer ihåg att ta lappen med mig!

• Brud i augusti

Nyhippad!
    Vilka underbara vänner man har!!!! De måste ha planerat i en halv evighet med tanke på att allt flöt så bra.

Jag kommer aldrig att glömma den dagen.

Svar på tråden 21/8 smäller det!