Hösten 2005!!
Någon mer än jag som är tidigt ute i planeringen!? Det är ju så skoj!!
Någon mer än jag som är tidigt ute i planeringen!? Det är ju så skoj!!
Sofsk
schh... ;) Ja, det stämmer ;) Men M2b känner inte för St Birgittas Kapell längre - så nu blir det förmodligen Kungälv istället. Men vi ska nog ha festen på samma ställe ;0)
När har ni satt era bröllopsdatum???
Vårt kommer att vara den 27/8 eller 3/9.
Hur långt har ni kommit i planering???
hipsterlillamy... vi skulle också ha den 27/8 2005, men ändrade oss till 3/9.. Vad kul att någon fler tänkte som vi.. ;)
Vi hade oxå de datumen som vi valde mellan men det blev 27 augusti.
Hur går det med planeringarna?
Är det fler än Jag och Sofsk som ska gifta sig i Gbg?
Millemo...
Ja, sorry för all frågor. Är lite nyfiken bara :) Jag förstod hur du ville ha klänningen, utan axelband alltså.. Själv så är jag mest intresserad av en axelbandslös... Jag vil vara "bar" upptill och så ska det vara ett lagom långt släp. Pärlor/smycken/broderier från brösten till midjan och gärna detaljer på underdelen (den delen som kommer vara på golvet) och släpet ska det vara samma sak som i den övre delen... Typ NÄSTAN som Maggie Sotteros "Vouge". Fast jag är inte säker på hur jag EXAKT vill ha den. Vad har ni för färgteman???
Paulaa...
Vad är en bygdegård??? vilken ska ni ha?? har ni länkar på några??
Glömde skriva att jag också ska gifta mig i GBG... eller nja, mölndal.. :)
Det lutar nog åt den 27/8 för oss. Ska precis kasta mig in i planeringen. Ringa och höra festlokaler och sånt. Har pratat med viselförättare.
Vi ska ju vigas hemma på gården nere vid sjön.
Vigseln kommer vo att ha privat med familjen sen möter vi upp alla vänner på festen!! Tror det blir ett bra upplägg för oss!!
Vi vigs här i Umeå!!
hipsterlillamy...
Vad roligt att ni kommer vigas i trädgården... kommer ni ha många gäster?? hur mycket har ni satt er budget på??
Vi har en preliminär gästlista på 54 stycken nu. Sen vet jag inte om det kommer att tillkomma någon men jag tycker egentligen att det räcker!
Budgeten kommer vi att försöka hålla oss till ca 50 000:-
Hur många blir ni då och vad har ni satt eran budget på??
Jag vet inte riktigt... Först satte vi en gräns på 150 pesoner, sedan 100 senast 70 och nu har jag tänkt efter för att fösöka få det så billigt som möjligt att jag bara vill ha 24 st (från min sida).
Vår budget är heller inte satt men den ligger väl också mellan 50-80.000 kr tror jag. Har precis bokat kyrka så jag tar ett steg i taget. Jag vet inte ens hur jag vill ha bröllopet. Typ om jag ska ha s¨att ALLA/vem som vill kommer till kyrkan coh sedan till middagen är det bara familjen och närmaste släkten (mormor, morfar, farmos etc.) och sedan sist så får ALLA/vem som vill komma till festen som vi kommer ha. Vet inte om det är så praktiskt, pojkvännen ville inte ha det så för han ville inte bara servera snacks på festen och så, han tyckte det var så oproffesionellt och fult.. Sedan ville jag ha buffé där ALLA gäster fick komma till, efter kyrkan då. Vi är från två olika nationaliteter, jag är från Libanon och han är ifrån Sverige så jag tänkte hälften svenskt och hälften arabiskt men det ville han inte heller eftersom det var hemmalagat! Nu försöker jag kolla catering som är billiga och kockar m.m Vi får se vad han säger om det nu då *pust*
Hur går det för er för övrigt??