Hösten 2005!!
Någon mer än jag som är tidigt ute i planeringen!? Det är ju så skoj!!
Någon mer än jag som är tidigt ute i planeringen!? Det är ju så skoj!!
Hej allihopa!
Här är en som är ute i EXTREMT god tid. Anledning är att vi planerar att gifta oss i Svenska kyrkan i New York i december 2005. Jag har förstått av min bästa kompis som bor där att man måste vara ute i väldigt god tid och boka kyrkan för bröllop.
Det är ju så roligt att planera och ha sig att jag inte kunde låta bli att redan nu gå in och kolla, även fast det är 1,5 år kvar.
// Sara
Frangipani!
jag är ute efter samma slags modell tror jag, du och ni andra tjejer kan spana in
mina inspirationsbilder på den här länken:
f2.pg.photos.yahoo.com/ph/paulaa_76/my_photos
angående snörningen, är det smala eller breda band, hur ser den ut ? jag köpte en riktig festblåsa förra året inför ett stort bröllop och den har snörning bak, väldigt SNYGGT och framför allt praktiskt.. så jag tycker om det i allafall ;)
usch va svårt om du itne kan fråga nån opartisk person om råd när du står i thailand och väljer klänning !! jag menar försäljerskorna lär ju inte vara lite så partiska. BUY BUY BUY!
jag kommer nog visa för min sambo , fast det vore ju kl att överraska honom på dagen D oxå såklart.
kan du inte ha med dej en digitalkamera ochg skicka hem bilder till mamma ex? fast det är ju omständigt oxå .
äh jag tror det blir skitsnyggt med en som klänning i allaflal!
Engla välkommer hit, ja du har rätt börja med lokalbokningen i god tid! var vill ni gifta er , söder, norrort? och hur?
hej Sara: bor ni därborta eller varför har ni valt att gifta er där?
Paulaa
Ja, 0,8 kg till, har redan gått ner 8 kilo!! Kämpar till 25 i BMI, klarar jag det så hoppas jag på ett par kilo till!! Men BMI25 var första målet.
Jag har ju ett helt år kvar så förhoppningsvis kan det bli ett par kilo till... Jag går dessvärre inte ner så snabbt, vilket vissa säger är bra - men jag vill ju se resultat snabbt!!
Och under sommaren är det extra svårt - god mat och inte speciellt mycket motion :(
Hej Tjejer!
Frangipani, vad tänkte du ha under din klänning? Jag tänkte oxå ha en axelbanslös och funderar en del på vad som kan funka bra, utan att behöva gå och dra upp alltihopa....
Nån annan som vet nåt bra underkläds-ställe som inte är hutlöst dyra? Har tittat runt en del men tycker inte det finns så mkt typ torseletter...
Engla,
Det beror på var du vill ha festen, vissa lokaler blir fullbokade snabbt! Jag tyckte det kändes bra när vi hade bokat vår lokal, då kunde jag släppa lite av stressen, det är ju dock ett tag kvar...
Millemo: vad duktigt av dig, 8 kg är ju väldigt starkt jobbat! hur gjorde du, gick du med i viktväktarna eller gjorde du det alldeles själv? HUR!? jag går itne helelr ner så lätt , jag tränar rätt mycket i vanliga fall (förutom på sommaren ;) ) och muskler väger ju oxå.
Paulaa
Jag har tidigare viktväktat - men jag tyckte inte det fungerade speciellt bra.. Men nu i våras fick jag ett ryck och tog fram alla gamla papper från Viktväktarna. Samtidigt läste jag på universitet - så det blev mer koll på vad man stoppade i sig eftersom jag lagade all mat själv. Där jag annars jobbar har vi en lunchmatsal som jag äter i varje dag och då är det omöjligt att veta vad man stoppar i sig. Självklart kan man uppskatta ex hur mycket pasta eller potatis - men det är ju omöjligt att veta vad såserna är gjorda på... Annars motionerar jag så där lite lagom. SATS en till två gånger i veckan varvat med promenader ca tre fyra gånger.
Första veckan gick jag ner 1,8 kg då var jag lycklig - andra gick oxå bra - men sedan har det varit 0,3 osv... jättetråkigt..
Lycka till!
Ett tips är att inte tvärt sluta med allt som är gott och fett - utan att äta det men att äta med måtta!! Det är nog det bästa knepet jag har.
Paulaa... Igår var vi och kollade på kyrkor.. Vi ska boka Fässbergskyrka men vi har inte hittat någon lokal ännu. Vi vet inte hur vi vill ha bröllopet. eller vi är inte säkra. Jag ska ta reda på vad som är billigast för 70 personer, middag på restaurang eller buffé... vet du kanske något som man kan kolla efter?? fastän du bor i sthlm alltså :P
Millemo... vart ska ni vara någonstans?? Hur mycket väger du? hur gammal är du? Har ni tänkt på vilken kyrka ni vill ha?? jag tänkte att jag skulle köpa lite till inbjudningskorten snart men först vill jag köpa en prototyp så pojkvännen också kan tycka och tänka.. han är inne i lumpen just nu och han muckar den 26:e augusti nästa år så han kan inte vara så delaktig just nu. Han får vara med och bestämma allt när han väl kommer hem..
Har du tänkt på hur du vill ha klänningen??
Kram Julie
Bride2B
Många frågor ;)
Festen ska vi ha i Gbg, har inte bokat den än - men så fort vi har det kan jag säga vart - annars kanske vi blir snuvade framför ögonen... ;)
Kyrka - M2b har svårt att bestömma sig, ev lutar det åt kyrkan inne i Kungälv vid Farshatt och därifrån båt till stan.
Jag är 26 år och nu är vikten på 74 kg - kämpar på ett par kil till!! ;)
Jag läste i ett annat inlägg att man kunde beställa provex från Calligrafen och det ska jag nog göra, kanske ett tips till dig med..
Jag har planerat att jag och tärnan ska ut och titta på klänningar snart. Ut och spana!! Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag sy upp en, hyra eller köpa.
Men min gammelmormor ligger sjuk nu och hon har ett tyg som jag kan få som hennes pappa hade köpt till hennes mamma - som hon skulle ha i sin klänning. Min gammelmormor är inte speciellt bra för tillfället och det skulle kännas jättefint att få ha det tyget i min klänning - även om hon kanske inte kan närvara - kanske hon "ser" det ändå!
Jag har vissa önskemål - men jag tror de ändras när jag väl kommer iväg och provar. Men jag tror jag vill ha axelband - inte "naket" upptill ;) - fattar du vad jag menar... Jag tror inte jag ska ha släp heller.
Har du tänkt på hur du vill ha klänningen?
Millemo!
Har läst lite inlägg från dig tidigare och tror att vi har samma planer vad det gäller kyrka och restaurang, dock gifter vi oss i juni 2005. Stämmer det att ni skall gifta er i St. Birgittas kapell och sedan åka båt in till restaurangen som ligger lite längre in i älven (vill inte sätta ut namnet på den då någon kanske skäl ert datum då)? Det är rätt så kul att vi har tänkt likadant om så är fallet!
Millemo, tack för dina tips ! får se hur bra man själv lyckas !
Bride2B: har ni kollat på det här med bygdegårdar? vi ska ha våran fest på en bygdegård och kostnaden sjönk rejält jämfört med att ha det på en restaurang.
värt att kolla upp!