• Lime

Hösten 2005!!

Någon mer än jag som är tidigt ute i planeringen!? Det är ju så skoj!!

• Svar på tråden Hösten 2005!!
  • Chopper

Okej, lite fler tänkbara festlokaler:

* Skälby Gård (max 70 pers)
    4.100kr inkl porslin sen fixar man allt själv.Deras hemsida:
    w1.889.telia.com/~u88902968/

*Skeppsholmens Folkhögskola (max 100 pers)
    lör 12-02 8.500kr inkl porslin.
    Bokning tel 679 28 00

*Långholmens Folkhögskola
    7.500kr
    www.langholmens.fhsk.se

* Edsbergs Slott (max 66 pers)
    11.000kr inkl porslin
    www.sollentunahem.se

Alla priser är ca, de gällde när jag kollade runt. Alla lokaler är "gör-det-själv" ställen eftersom det var det vi var ute efter...
    Lycka Till!!

Vi var förresten också på bröllop för några helger sen och det vi lärde oss var att ha nåt för gästerna att äta (typ snittar) + att roa sig med medan man väntar på att brudparet kommer till festen. Vi väntade väldigt länge och hann dricka en hel del bubbel på tom mage...

• Millemo

Bride2B..

Vi bor oxå i Gbg och tänkte oxå välja något av 27/8 eller 3/9.

Vi har bestämt oss för vilken lokal vi ska vara i men inte vilken kyrka, förhoppningsvis är det inte lika hysteriskt som det verkar i Stockholm. De små söta kyrkorna går nog direkt, men vi kan nog tänka oss att gifta oss utanför stan.

Planerandet är det lite si och så med. Håller på att gå ned i vikt och det är ju ett helt år kvar - så jag väntar nog så länge som möjligt med att bestämma vilken klänning jag ska ha. Jag har "bara" 0,8 kg kvar till målvikt, men det vill ju till att man ska hålla den ett helt år oxå.. ;)

Jag ska nog snart börja titta på vilket tema vi ska ha på inbjudningskort, program och placeringskort mm, älskar att pyssla - så det ser jag fram emot. Rispåsarna kanske man kan börja med oxå - går ju inte så mycket mode i dem.

Lycka till alla i planerandet!

• poppis

Tack så mycket Chopper! Jag tyckte att Skälby Gård såg fint ut på bilderna, har ni varit där och tittat? Jag ska visa min sambo och fundera lite!

• Frangipani

Paulaa
    Vi diskuterade ju klänningar ifrån Thailand på annan tråd.. Har du spanat in klänningen ordentligt på bröllopet nu??

• Paulaa

Hej Frangipangi!! det var länge sen ! nej jag har inte kommit nånstna med klänningen såklart haha men jag samlar bilder som en tok ;) själv då?

förresten välkommen Millemo, alltid kul med en ny brud i tråden . menar du att du ska gå ner 0,8 kg bara? hihi hur går det? själv så siktar jag på 4 men det går för jäkligt just nu!

• hipsterlillamy

Hej på er tjejer!!=)
    Här är en till som ska gifta sig i september nästa år. Närmare bestämt den 17.
    Bosatt i Umeå så här behövs det inte vara ute i såååå god tid.
    Vi kommer att vigas borgeligt så jag ringde och hörde mig för idag och hon skrattade nästan.:P
    Så jag behöver inte boka sånt förrän 4 månader innan.
    Därmeot så ska jag börja kolla upp festlokaler. Finns inte så mkt att välja på i denna staden!!!

Kul att få följas åt nu!!=)

• poppis

Hejsan!
    hipsterlillamy; Vad kul med en till norrlänning! Jag har bott i Umeå, väldigt trevlig stad!

• hipsterlillamy

Poppis:
    Så du är gammal umebo!! Vart bor du nu då?? Flyttat söderut antar jag!!
    Ja visst är det en trevlig stad?!

• Frangipani

Paulaa,
    Har nu varit och provat lite klänningar, och har bestämt mig för följande:
    * Strapless
    * "Rak" urringning, alltså inte sweetheart som ser helt befängt ut på mig
    * Empire skärning under bysten
    * Kanske lite pärlor utströdda
    * Lång klänning, har inte bestämt mig för släp, men ganska rak skärning
    Har ju varit tvungen att bestämma allt på 3 veckor, jag har sett klara bridezilla tendenser!! Min pojkvän är oxå superromantiker och vill inte se klänningen förrän den är klar, så om 10 dar står jag själv i Thailand och ska bestämma allt.. Jag funderar på att ha snörning i ryggen, då jag inte vill prova in i sista sekunden, min fråga är då:
    Kan det se elegant/enkelt ut fast det är diskret snörning (istället för knappar/blixtlås??) Hur tycker du/ni att det verkar med ovanstående beskrivning? (Ska tillägga att jag är 1,74 cm lång & väger ca 60 kg.)
    Hjälp, är faktiskt jätterädd att nåt ska gå snett!!

• Engla

Får jag också vara med?
    Det lutar åt september för oss men exakt datum är inte bestämmt!
    Vi ska gifta oss i Stockholm och jag har förstått att man måste vara ute i extremt god tid. Hur länge vågar man vänta innan man tar tag i lokalfrågan tror ni?

Mycket är planerat i mitt huvud men än så länge är inget konkret gjort.

Svar på tråden Hösten 2005!!