• Lime

Hösten 2005!!

Någon mer än jag som är tidigt ute i planeringen!? Det är ju så skoj!!

• Svar på tråden Hösten 2005!!
  • Paulaa

Bride2b när gifter ni er? och vilken stad är ni ifrån? kul med flera brudar :)

Chopper flyttar ni långt ut på landet? vilket stort steg! o spännande med ett totalrenoverat hus :)

poppis när gifter ni er?
    kram

• poppis

Vi vill gifta oss 3/9-05 men har ju som sagt inte bokat något ännu. Nu har jag dessutom tappat sugen lite eftersom vi inte får tag på någon lokal. Dessutom har jag har börjat jobba igen efter semestern och hinner inte ringa runt längre.

Chopper, det är trevligt att bo på landet, det gör jag också! Var ska ni flytta?

• Paulaa

Men poppis, ge inte upp ! vad 'r det för slags lokal ni e ute efter? och i vilket område?

• Snöret 2

Poppis,
    ge oss tips var ni vill vara, kanske vi kan hjälpa till. Ni får inte ge upp nu...
    Chopper,
    vart ska ni flytta? Vi har också vart inne på att flytta till hus. Ja, vi har vart inne på alla möjliga slags varianter av boende egentligen. Hus är min dröm och så kommer det nog bli en vacker dag. Men för närvarande passar lägenhet oss bra, vi får uteplats i alla fall, och sjöutsikt...

Apropå någonting helt annat, mina föräldrar var på ett jättebröllop igår. Tänk vilken tur de hade med vädret. Att av alla dagar under denna sommar pricka in en så varm och fin dag. Snacka om planering... Hoppas att vi alla får sån tur också. Men det är klart att vi få

• Chopper

Vi flyttar några mil utanför Uppsala, mot Knutby.. ;) Blir nog en stor omställning mot att ha bott i "stan" ganska länge. Men vi kommer att vara därute mkt så det blir nog en bra invänjning tills det är dax! Och så vill jag ha en helt zoo att pyssla med, och "gubben" förstås! ;)

Poppis:
    Vet inte hur thight er budget är, men Ekebyhovs Slott tar 15.000kr inkl porslin o städ, tror jag. Annars är ju Rastaholms Värdshus som gjort för bröllop! Kan du tänka dig nån annanstans än Ekerö/Färingsö så hojta till! Jag har lite fler ställen!

• Paulaa

Hej flickor hoppas ni mår bra, idag ska jag och min älskling på bröllop, det är min kompis som gifter sig. ser ni vilket fint väder det är? underbart, och tur för min kompis för de ska gifta sej utomhus, vid vattnet. härligt ! det ska i allafall bli jättekul för nu kommer manju verkligen spana in alla detaljer som man inte har tänkt på innan man visste att man skulel gifta sej .

• Snöret 2

Paulaa;
    du måste dela med dig till oss. Jag och min sambo ska på bröllop den 4:e sept. Där ska suga in all känsla och alla tips jag bara kan. Och sen tipsa er självklart...
    Hoppas att det blir ett fint bröllop, och som sagt vilken tur med vädret.

Chopper;
    har du tips på fler ställen så lyssnar jag gärna. Vi har inte bokat något ännu. Börjar känna mig villrådig.

• poppis

Halloj!
    Vad gulliga ni är allihop! Vi ska inte ge upp, vi kommer att gifta oss. Hittar vi ingen lokal så får det bli borgeligt i septmber i år istället

Chopper;
    Ekebyhovs Slott är för dyrt och Rastaborg har ett minimikrav på 60 pers om man ska gifta sig under högsäsong (maj-september) men om du har fler förslag så får du gärna dela med dig! Vi kanske får gifta oss i kyrkan här (Färingsö) och ha festen någon annanstans. Vi har kollat på en del bygdegårdar och andra lokaler här ute men inget som känns riktigt bra.

• Bride2B..

paulaa.. vi gifter oss antingen den 27:e augusti eller den 3:e september... vi bor i göteborg.. själv då??

• Paulaa

Hej flickor!
    bröllopet vi har varit på var helt underbart, platsen de hade valt, vädret, maten, vinerna, festen, allt vart jättebra och jag snokade som bara den på dekorationer, festprogram, placeringskort etc :) de hade verkligen lyckats.
    det jag tyckte var speciellt roligt att se var dukning och dekoration, det var väldigt enkelt och stilfullt, precis som vi vill ha - de hade vita dukar, en ensam blomma invirad i gröna blad här och var och allt såg jättefint ut.
    det enda jag som gäst kan klaga på är mina skor AJ AJ AJ!! haha ;)
    själv vigseln var utomhus på en stentrappa vid vattnet och efteråt rodde de en liten bit från en brygga till en annan där vi skulle inta brudskålen-jätteroligt .

Bride2b
    : vi gifter oss den 24 september 2005 och bort i stockholm. hur långt har ni kommit i era planer? vi har bara bokat festlokal men det e ju ett tag kvar ;)

Svar på tråden Hösten 2005!!