• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • Sweetlinda

Och Tack så hemskt mycket för all hjälp Fox! Vi hörs

• Milia

Hej tjejer!!

Ni är rätt aktiva här får jag säga!!

Tänkte kolla om jag får blanda mig i gemenskapen?

Vi hade tanken på bröllop den 8/1 men p g a diverse olika panik-känslor lutar det åt att vi kanske skjuter på det till februari istället. Ni verkar ju ha en hel del tips!!

• Milia

Tackar!!

Har försökt läsa in mig på era inlägg så jag vet en hel del om er får jag säga.

Kanske ska berätta lite kort om mig och vårat bröllop.

Som sagt, 8/1 är egentligen vårat dröm-datum, men det lutar mer och mer åt att det blir i början av februari istället. Min syster gifte sig nämligen i augusti, och det var då vi också blev sugna, så det är ganska snabbt.

Men eftersom vi alltid pratat om ett vinterbröllop så fanns inte tanken att skjuta på det hela till våren eller sommaren, så nu står vi här.

Vi har pratat med våra föräldrar o syskon, men inga fler vet. Var och provade en klänning igår. Kollar runt på olika lokaler.

Vårat största problem för stunden är att ingen av oss är medlem i svenska kyrkan, därför får vi inte gifta oss där. Lite trist..... Har ni några råd?

• agnelia

Hihi, duktigt att göra lite research om oss!

Själv ska jag, som du kanske har sett, gifta mig den 5 februari 2006. Ett bra tag kvar...

Ang svenska kyrkan så vet jag nog inte hur du ska göra.
    Vi ska gifta oss borgerligt i en bygdegård.

• agnelia

God morgon tjejer!!

Dags att göra sig i ordning för jobbet!
    Har en löjligt kort dag idag, slutar halv tolv!

• Miranda

Morrn, morrn!

Attans, du var först idag med agnelia

Hoppas att ni får en lugn o skön dag! Själv har jag ganska många möten, där det gäller att vara aktiv - gääääsp! Måste hämta en kopp the!

• Miranda

Milia,

Välkommen hit!

Vad gäller din kyrkofråga så har jag hört att man mot betalning får gifta sig i en del kyrkor. Rör sig väl om nån tusenlapp, sen ska ju präst o musiker ha betalt oxå. Kolla med olika kyrkor, de kan ha olika regler.

Likadant för oss, ingen utom våra föräldrar vet. Vi förlovade oss i augusti, så det är nog inte många som väntar sig ett så snabbt bröllop Skulle vilja se allas miner när de öppnar inbjudningarna!

Vi har varit igång några månader (ett halvår eller ngt...) med en tidigare tråd och nu den här! Kanon att byta ideer o tankar. Kul med fler infallsvinklar, så givetvis är det bara att hänga på i diskussionerna!

• Milia

Ni verkar ha kommit riktigt riktigt långt i planeringen ju!

För mig känns det mest som om jag fortfarande går och drömmer om det. Det har antagligen med att göra att vi ännu inte bestämt datum....

Jag har också hört och läst det där om Svenska Kyrkan, om att man ska få kunna hyra lokalerna, men inte ens det fick vi. Lite trist. Jag kan ju naturligtvis förstå att dom inte ställer upp gratis för personer som inte medlemmar. Men vi var ärliga från början och sa som det var att vi gärna ville hyra lokalerna, men det var stopp direkt. Trist.
    Frikyrkorna däremot släpper in oss, utan hyra. Så det kanske är där vi får leta nu

• Miranda

Det finns ju många fina frikyrkor oxå! Kanske kan ni annars kolla med någon annan "Svenska kyrkan" än den ni kollat. Eller var det generellt för alla som det gällde?

Svar på tråden Ny februaritråd!!!