• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • Milia

Det verkar som om det är så i dom här trakterna. Men man kan ju kanske kolla i pastorat runt omkring visserligen....

Frikyrkorna är oftast ett helt annat stuk på. Men jag tänker att det ska ju ändå vara mörkt, och fullt med ljus har jag tänkt.

• Viech

Milia:
    Var bor du? Det finns många fina frikyrkor också, även om en del är tråkiga. Om du talar om i vilken trakt du tänkt gifta dig kanske jag kan ge lite tips.

Kan meddela tt jaginte heller har kommit speciellt långt med mina planer. (gifter oss 12/2/2005). Jag utgår från att det mesta kommer att ordna sig och att jag kommer att få panik om 1-2 månader...

• Milia

Jag gifter mig i Alingsås trakten.
    Och alla tips mottages tacksam!!!

En annan fråga, hur har ni tänkt att ta er ifrån vigselplatsen till festlokalen?
    Dom flesta fina bilarna verkar vara avställda vid den här tiden på året. Jag hoppas ju naturligtvis på häst o släde, men det är ju ingen som säger att det går

• agnelia

Transport ja, en av de få nackdelarna med vinterbröllop.
    Jag förstår ju folk som är rädd om sina fina bilar men det skulle vara skoj att överraska sambon med en häftig/rolig/udda/snygg bil som hämtar oss från festen och kör oss till hotellet...
    Vigseln och middagen/festen behöver vi ingen transport emellan, det är bara en våning ner!
    Kanske åka ledstång?? *skratt* Fastna halvägs och brudklänningen åker av!

• Sweetlinda

Hej alla!
    Sitter och äter samtidigt som jag skriver till er

Ska iväg och jobba snart..har ingen lust alls..

Hörs kanske ikväll?

Kram Linda

• Milia

Hehe ledstången ja!! Det skulle vara annorlunda i alla fall

Nej, jag har verkligen tänkt o tänkt o tänkt och jag kommer inte på något alls!!! Känns ju inte kul att svågern kör oss i sin bil heller........ Hmmm.......

• agnelia

Miranda, nån dag hinner du nog före mig...
    Vad fick du för prisförslag på buketten, och vilka blommor??

• agnelia

*uttråkad*
    Sitter och väntar på att sambon ska komma hem så att vi ska åka till guldsmeden igen!
    Tiden går mycket låååångsaaaamt...
    *suck*

• agnelia

Sweetlinda,
    hur gick det igår när ni skulle titta på ringar?

• 20th century fox

nu har jag bestämt att jag ska sy slöjan själv med...

ska nog gå och köpa tråd idag...

jag har feber :(

Svar på tråden Ny februaritråd!!!