• Miranda

Ny februaritråd!!!

Hallå Agnelia, 20th century fox mfl!

Vår andra tråd har visst avslutats, så jag startar en ny - hoppas ni hittar hit!

20th century fox,

det gick jättebra hos sömmerskan! Hon var trevlig och verkade mycket duktig. Sa exempelvis ifrån om det var något som jag tänkt som hon tyckte var lite mindre bra... det enda negativa är ju priset då. Detta för att hon enbart syr i äkta siden. Passar iofs eftersom jag vill ha tungt fall, men 800:- metern på 135 cm bredd (tror jag det var) blir ju snabbt några kronor... Skall prata med henne igen nästa vecka och se om jag kan lämna besked. Har ju en tid inbokad hos en annan sömmerska oxå, så kanske vill jag hinna träffa henne innan jag beslutar mig!

• Svar på tråden Ny februaritråd!!!
  • agnelia

fox,
    25 dollar! Älskar att dollarn är låg!! Och frakten till Sverige skulle gå på 14 dollar men den delar ju jag och min kompis på hälften.
    Här är länken ifall du är nyfiken, www.veilsnmore.com/

Sweetlinda,
    låter jättevackert med en sån bukett!
    Inbjudningarna har jag tänkt skicka i slutet av november... Så att de inte kommer bort i julstöket!!
    Osa, kanske början av januari...

Milia,
    ja! Min klänning hänger redan hemma i garderoben.

• agnelia

Var hos guldsmeden idag och bestämde gravyren. Det gick jättebra, de är så trevliga!!
    Imorgon ska vi dit igen och hämta våra andra nya ringar, "i-väntan-på-bröllopet-ringar"?

• agnelia

Inte vi iaf, men vi gör en del lite bakvänt!

• agnelia

*suck* Det verkar bli allt annat än lugnt och tyst på min lediga dag!!!
    Grannen ovanför håller på att byta ut/renovera(?) golvet! Har dragit dit hantverkare som slamrar och bankar och drar saker över golvet och släpper dem med en duns... Jag som hade sett fram emot en siesta när jag är klar med tvättstugan.

Ska åka till guldsmeden när sambon kommer hem efter 16, längtar!!!

Och sen kl 18 är det dags för en ny BTträff! Skojigt med bröllopssnack och tjejsnack med 5-6 andra blivande brudar!

Ska pyssla lite idag med min bröllopspärm... Det är bara en enkel genomskinlig plastpärm med plastfickor i, där jag har bilder på klänningen, buketten, smycken, prototypen på placerings- och inbjudningskorten, tygprover, skiss på vigselringen, texter till låtarna och dikterna som vi har valt, m.m. Kul att få lite ordning på allt!
    Tidigare låg allt huller om buller i och på mitt lilla skrivbord!

Ha en bra dag tjejer!!!

(hi hi Miranda, jag var först idag igen! )

• Milia

Åh!! En bröllopspärm!!! Vad kul det lät!!! Det måste jag nog också ha!!

Jag vet att ni redan gått in lite på det här, men hur ser era inbjudningar ut? Det börjar väl dra ihop sig att fixa dom snart
    Det är bara det att vi ska flytta nästa helg, så det finns en hel del annat att pyssla med... Men jag har nog ganska klart för mig hur dom ska se ut! Men inspiration är aldrig fel!

• agnelia

Milia,
    om du mailar mig så kan jag skicka bilder på hur min inbjudan ser ut.

agnelia2@hotmail.com
    (glöm inte 2an i mailadressen!)

• Milia

Visst agnelia! Jättefina!!! Mycket pyssel måste det ha varit. Hur många bjudna har ni?

Svar på tråden Ny februaritråd!!!