• Bröllopstokiig

Finns det någon i närheten av Märsta???

Det skulle vara kul att träffa flera blivande brudar. Det är inte lika kul att prata med kompisarna för dom är ju inte lika entusiastiska som jag.......

• Svar på tråden Finns det någon i närheten av Märsta???
  • angel79

Midsommardagen!!!!!!
    Gissa om nerverna börjar sitta utanför i stället för innanför kroppen.
    Planeringen går väl ganska bra. Har precis bokat resan!!!
    Men jag måste ju säga att jag avundas dig som har så mycket tid kvar. Min blivande friade på alla hjärtans dag så jag har inte haft så mycket tid på mig men dom största grejerna är fixade iallafall som tex kyrka, lokal, catering, resa, tärnor, näbbar, best man, kläder och i stort sett ringarna också. Har du någon aning än om vem Callisto79 är?????????

• Brud 29/5 2004

Tjoho
    Jag bor i Rosersberg o gifter mig den 29/5, pingsafton alltså. Vore jättekul att få vara med på bröllopssnack med norrortare.

• angel79

Brud 29/5 2004!
    Hur långt har du kommit i planeringen?
    Vart i Rosersberg bor du? Några barn?

• Åsa-25

Då närmar det sig med stormsteg för dig alltså, åh så roligt. jag längtar tills "vår" dag kommer. Vi har det mesta klart i teorin känns det som. Det blir troligen haga kyrka i Sigtuna som vi kommer att gifta oss i. Mamma ska göra maten :) (Det tackar jag för)
    Tessan blir tärna, jag vet på ett ungefär vilken klännig jag ska ha. En annan kompis ska faktiskt göra tiaran. Kommer att bli ursnygg :)Ringen är också klar.
    Vilket mysig dah han valde att fria på.
    Vart blir er vigsel och fest? vart fixar du håret och liknande? mat? Foto??
    Som du märker har jag 1000 frågor du får skrika om det blir för mycket :)

• angel79

Vi gifter oss i Husby-Ärlinghundra kyrka och sedan så har vi middagen i Orrgården. Min moster är frisör så hon fixar håret. Har en kompis som jobbar på kicks, utbildad i smink, som ev. ska sminka mig, annars gör min moster det också.
    Vi har inte bestämt oss helt för fotograf än......................
    Maten beställer vi genom catering från Barouk. Toast skagen till förrätt, fläskfilé, potatisklyftor, sallad, sås till varmrätt och till efterrätt blir det nog cheesecake....det är ju så himla gott.
    Till barnen gör vi någon enklare meny som tillagas av någon på plats, känns lite onödigt att beställa mat åt dom eftersom att dom nog föredrar typ hamburgertallrik eller något liknande. Mina barn skulle iallafall inte äta en toast skagen! Det vet jag helt säkert. Det som jag inte har löst helt än är tårtan. Några tips???

• Brud 29/5 2004

Svar till Angel79

Jag bor på Vallstanäsvägen. Har 3 barn i åldrarna 9, 13 och 15. Själv då? vart bor du?

• Brud 29/5 2004

Oj glömde skriva om planeringen. Inbjudningarna är utskickade. Har gjort egna på handgjort papper som jag köpte i en konstnärsbutik (25st för 53 kr) och sedan har jag handmålat en vit tulpan på framsidan. Är självlärd konstnär så det gick ganska lätt. Sedan skrev jag en kärleksdikt på baksidan med guldpenna. Själva texten printade jag ut med ett speciellt bröllopsteckensnitt. Vi har även skickat in hinderprövingen och namnbyte. Kyrkan o lokalen är klar och min pappa ska laga kallskuret och smörgåstårtor till en kall buffe. (han är köksmästare) Ingen klänning och ingen ring än så länge men jag har hittat min ring i Västerås hos en guldsmed. Jag vill ha en guldring med en hjärtformad diamant.
    Hur går det med eran planering?

• Brud 29/5 2004

Hmm. jag kanske borde läsa tidigare inlägg innan jag svarar he he

Ska ni oxå ha middagen på Orrgården? ska vi med.. Var det midsommarafton ni skulle gifta er?

• Åsa-25

Det låter som om du har full koll Katta :)
    Gud så kul. Får man vara fräck och fråga vad Orrgården kostar att hyra och vad cateringen kostar?? Maten låter jättegod, bra idé att låta ungarna få annan mat.
    Tårta ja.. brödboden i Sigtuna har jag hört är bra, även cafet i Väsby centrum. Brödboden i Märsta har jag hört är både dyra och inte vidare bra. Balders i Sollentuna ska också vara kanon.

Brud 29/5 2004:
    Din tänkta ring låter jättefin! men finns inte den modellen på typ Guldfynd eller Hallbergs också? Så slipper du åka en bit menar jag. Dina inbjudningskort låter jättefina också, tänk om man kunde vara så duktig :)

• Brud 29/5 2004

Jag tillverkar handmålade inbjudningskort. Har tyvärr inget exempel här men gå gärna in på min hemsida och titta på mina tavlor. home.tiscali.se/lenastavlor

Jo jag vet att de har ringar med hjärtformade diamanter men de är liksom 3 små diamanter som sitter ihop som ett hjärta och de syns så dåligt. Den här som jag har hittat har en mera synlig diamant. Guldsmeden jag pratat med gör ringen precis som man vill ha den och verkar jättebra. Ska åka upp till Västerås någon dag efter löning :o)

/Lena

Svar på tråden Finns det någon i närheten av Märsta???