• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • widuse

Vet någon vart man kan hitta verklighetstrogna fejk ranunklar? Vi vill ha dem på borden i vaser men någon sa att det var ganska svårt att få tag i ( odla) ranunklar till början av juni, och jag antar att det blir skitdyrt att beställa på blomsteraffärer?? Iaf om man skall ha den kvantiteten....

Letar också efter fina ettiketter í naturfärg att ha som bordplaceringskort...tänkte binda dem med grövre " rep" runt servetterna.... har någon sett det någonstans?

• MH2014

Widuse - vi har köpt från panduro, etiketter alltså i gammeldagsstil. Annars kan du ladda ner en font och skriva ut själv på naturpapper! Vi gjorde så med våra inbjudningar :)

• MH2014

Solkärlek - inget är ristat i sten ännu ;) Tänkte försöka prova den igen nu här om veckan,,och se vad jag får för känsla! Har hår och smink konsultation den 13:e,,kanske får lite mer bukt på en helhet då???.....

• MH2014

Igår fick våra gäster sina inbjudan och över hälften har redan hört av sig och Tackat Ja,,,så himla lyckligt lottade

• MH2014

Vill ha lite tips från er tjejer!! OM jag skulle välja den vita klänningen, hur skulle ni styla mig då?? :) smycken, hår, smink, hela kitet??? Jätte kul att få veta!

• widuse

...glömde förästen tillägga att jag köpte 2 par skor , vintage, på etsy igår :)

• tyskfroken

Hej och vilken härlig tråd!

Hoppar in här också. Vi har inte bestämt datum för vigsel än, men jag håller på att "planera" i mitt huvud för fullt. Vilken inspirerande tråd. Älskar TS klänning!

Jag är sugen på att beställa denna klänning.

• Solkärlek

MH2014 - Här kommer frisyridéer som jag tänker skulle passa till din klänning och med ert tema som jag läste om tidigare. Vore kul att höra vad dina tankar är (om jag är helt ute och cyklar) Solig

Med tanke på att ni ska till ett art deco hotell kanske detta skulle funka: 

Med din klänning finns det ju också gott om plats för ett halsband, kanske något i den här stilen: 

• Caledonia

Jag har totalt grävt ner mig i Etsy och Ebay de senaste dagarna

Från Etsy har vi beställt små bruna papperspåsar som ska ligga vid godisbuffén och till det beställde vi klistermärken som görs personliga till oss.

CHOOSE YOUR SIZE: 50 Brown Kraft Paper Bags - Perfect For Favor & Gift Packaging Item picture

Sådana här söta till godiset:
    Item picture

Vi planerar också att ha något som vi kan spara till senare, och har funderat på att ha en vinflaska med blank etikett där alla kan skriva sina namn så öppnar vi flaskan på 1-årsdagen. Men har nu hittat nåt annat roligt där gästerna skriver några ord på ett papper och lägger i en av fem flaskor så öppnar vi "flaskposten" på våra nästa fem årsdagar

• jessi85

Här är en tråd för mig, vad kul! Så fina inspirationsbilder, jag har sparat ner frenetiskt :). Vi ska gifta oss i stockholms stadshus och sedan ha bröllopsfest på en loge som ligger lantligt till, så stilen kommer inte att vara så högtidlig och stram utan mer avslappnad med vintagedekorationer.Tänkte mig en blandning av svensk folkpark på 50-talet och ett tivoli! Hur länge innan ska man börja köpa dekorationer? Vi gifter oss den 14 juni och än så länge är inget fixat, förutom att vi bokat vigsel och lokal...

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)