• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • marolo

här är vårt ganska romantiska/vintaginspererade bröllop :) vi gifte oss på ett museum och färgerna var vitt/rosa/ljusblå/grå och marinblå :) jag hade en kort spetsklänning och en rosa kofta, i håtet hade jag en tunn blomkrans osm jag är otroligt nöjd med, den gjorde verkligen pricket över iet :)

• Tossen

Vill tipsa er som tänkt spara glasburkar att använda som glas: jag och min blivande har beställt 80 stycken + lite större att använda som vaser. Dessa kommer sedan dekorerar med glitter eller hur vi nu gör.

Kostar typ ingenting :o)

Biredskapsfabriken beställde vi ifrån.

• sandri87
    marolo skrev 2014-03-04 22:37:37 följande:
    här är vårt ganska romantiska/vintaginspererade bröllop :) vi gifte oss på ett museum och färgerna var vitt/rosa/ljusblå/grå och marinblå :) jag hade en kort spetsklänning och en rosa kofta, i håtet hade jag en tunn blomkrans osm jag är otroligt nöjd med, den gjorde verkligen pricket över iet :)

Vilka fina bilder. Var gjorde ni bilden ovanför??
    Om jag förståd det rätt så kommer du också från Linköping. Jag ska gifta mig i augusti och letar efter bra platser för fotograferingen och något som ovanför faller mig i smaken. 
  • marolo
    sandri87 skrev 2014-03-05 12:18:39 följande:
    Vilka fina bilder. Var gjorde ni bilden ovanför??
    Om jag förståd det rätt så kommer du också från Linköping. Jag ska gifta mig i augusti och letar efter bra platser för fotograferingen och något som ovanför faller mig i smaken. 
    det är taget i gången mellan domkyrkan och länsmuseet, när du kommer gångvägen ifrån ågatan mot biblioteket, så svänger du av vid den vita muren och de gamla husen typ :) 
  • Lihoo

Tänkte tipsa om hemsidan www.balunz.se där jag beställde ballonger, hårkam, placeringskort mm ifrån. Tycker de har ganska roligt utbud om man letar vintage inspererat och inte vill beställa från Etsy. 

• CJ5

MH2014. Fast du var verkligen jättefin på bilden vi ser iaf! Och håret är to die for!!! Jätte jätte fint!!!

• Tossen

Frakten blev 240:- för 80 burkar/glas och 24 stycken större att använda som vas. :)
    Totalt ca 600:- för allt det ink frakt.

• sandri87

Har en fråga till. Hur får man tillgång till parken? Eller är den öppen för alla? Det är ju stängsel kring. 

• carinalevin
    Lavin skrev 2013-12-05 23:17:21 följande:

Vi har inte skickat ut inbjudningar än heller.... då det är över ett halvår kvar tills dagen. Men något i dessa stilar hade vi tänkt oss :) Den här första GILLAS SKARPT ! lite rolig :)

Lavin, måste fråga, var hittade du den första bilden/erna. Tyckte också om det väldigt mkt och skulle vilja se mer av dessa om det går!
  • ESW

Kan du inte visa en lite bättre bild på din krans? Tycker den ser väldigt fin ut och jag vill själv ha något liknande :)
  • Lavin
    carinalevin skrev 2014-04-08 15:08:36 följande:

Lavin, måste fråga, var hittade du den första bilden/erna. Tyckte också om det väldigt mkt och skulle vilja se mer av dessa om det går!

Har tyvärr ingen aning om vad bilden kom ifrån, kommer inte ihåg :/ men det borde ju inte va så svårt att knåpa ihop något liknande själv.. :) jag har provat mig fram lite, har snart designar klart våra. Det blir enkla kort med lite tvist :)
  • NoraBengtsson

Jag har en kollega som hyrde urfint porslin från ett litet företag, www.setmytable.se Det var vintage och udda porslin och vad jag sett från bilderna från bröllopet var dukning och dekor helt fantastiskt fint. De fick även hjälp med blommor och belysning vilket ju gör supermycket. De hyrde även plankbord (lite roligare än vanliga vita i plast) och annan dekor. Så det är ett tips! Själv ska jag gifta mig i sommar på en herrgård där man får hela paketet, men ska jag ha annan fest ska jag nog be om en offert. Tycker det är så fint med udda och personliga dukningar!

• widuse

Åh nu måste ni hjälpa mig! Jag har insett att jag inte kommer kunna svira som jag vill på bröllopsfesten iförd min brudklänning ( massor kjol, långt släp etc) jag älskar ju att dansa ,! Iaf så har jag bestämt att jag vill ha en kort klänning att byta till framåt natten... Men jag hittar ju ingen fin! :(

Det jag tänkt mig är att den gärna får påminna om brudklänningen. Jag vill således att den ska vara vit och gärna i spets. Jag vill ha ngt " fodraligt" , alltså inte så bylsig men inte för kort. De flesta jag sett ser ut som nattlinnen när de är vita i spets... Har ni ngt tips? Är det fler som kommer byta klänning och har ni isf bild på den ni ska ha på er?

• Savannas Drömmar

Vårt bröllop var också "lite avslappnat" vintage, rustikt men trägolv och takbjälkar. Jag hyr nu ut det vi använde till vårt bröllop, som dukning i romantisk stil, "rekvesita"- de små detaljerna som gör bröllopet och jag har ca 35 vintage brudklänningar som jag hyr ut, vissa av dem är väldigt bohemiska. kika in på savannasdrommar.se/ 

• ViskesLopme

En till här som planerar bröllop i bohemisk/lantlig/rustik stil.
    Troligtvis till juni 2015, däremot har jag inte fått själva frieriet än (låter konstigt jag vet, men jag vet att han kommer försöka göra ett riktigt frieri nu i Maj och de mesta andra har vi pratat igenom)

• Enilea

är det någon av er som gift sig nu och som vill sälja sina burkar med tappkran?

• Ledsen boho

Hej!

Jag behöver hjälp av er! Min klänning kom igår och den är fruktansvärd. Har fyra veckor kvar till bröllop och brudbutikerna är fulla av maränger jag inte kan tänka mig. Har någon i denna tråd en juste klänning att sälja/hyra ut? Letar efter precis det ni beskriver. Gärna skirt, spets, vintage, boho. Hellångt ett måste, inte axelbandslöst. Storlek 36/38. Hör gärna av er om mi har förslag. Är så ledsen här att jag inte vet hur det ska lösa sig. Tack på förhand! PS. Kan nås på mejl direkt: mammatillprins@gmail.com

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)