• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • Petraksa

Efter att ha tagit lite bröllopspaus under jul och nyår är det skönt att vara tillbaka ;)

Väldigt fina bilder ni alla har lagt upp! Älskar ideen med att göra egna ettiketer på vinflaskorna! vi funderade på att hålla upp vinet i karaffer och sätta ettiketer på dem men detta verkar mycket finare.
    Hur gör man rent praktiskt om man köper vin och vill ha på sin egen ettiket? Klistra över eller försöka få bort den redan existerande?

• Enilea

Vi var på bröllop förra året, då hade toastparet klistrat fast tomma etiketter på flaskor ca 10 st, de ställde de ut på borden så vi tillsammans fick dekorera och skriva på dem. Efteråt fick vi veta att brudparet ska öppna en på sin årsdag i antalet år som de fick flaskor. Jätterolig idé!

• sha
    RedBride skrev 2013-12-10 21:38:54 följande:

Fick idag hem min klänning som jag beställt!

Den är visserligen kort variant, men jag blev helt kär när jag blev tipsad om den här på BT! Eftersom vi har bröllopet i augusti är det perfekt att kunna byta till en kort svalare klänning till middag & fest.

Är sååå nöjd, den är helt underbar och mycket mer vintage.känsla än min andra klänning så den kommer nog bli perfekt :)

Såg att det var ganska längesen du postade denna men måste ändå fråga, var är klänningen köpt?
    Den var verkligen jättefin!:) 
  • MH2014
    Solkärlek skrev 2014-01-03 23:21:16 följande:
    MH2014 - Här kommer frisyridéer som jag tänker skulle passa till din klänning och med ert tema som jag läste om tidigare. Vore kul att höra vad dina tankar är (om jag är helt ute och cyklar) Solig

Det här är absolut något jag kan tänka mig, TackHjärta
  • MH2014
    jessi85 skrev 2014-01-08 14:40:07 följande:
    Här är en tråd för mig, vad kul! Så fina inspirationsbilder, jag har sparat ner frenetiskt :). Vi ska gifta oss i stockholms stadshus och sedan ha bröllopsfest på en loge som ligger lantligt till, så stilen kommer inte att vara så högtidlig och stram utan mer avslappnad med vintagedekorationer.Tänkte mig en blandning av svensk folkpark på 50-talet och ett tivoli! Hur länge innan ska man börja köpa dekorationer? Vi gifter oss den 14 juni och än så länge är inget fixat, förutom att vi bokat vigsel och lokal...
    köp på dig du om ni känner er säkra p temat :)
  • MH2014

Så ni nog har märkt så r inget klart för mig när det inte är gjort ;)

Jag har lämnat en svart klänning bakom mig men velar nu om den befintliga ivory eller en ny mer figurnära, hahahaha!!
    En jag provade för länge sedan men som jag dissade pga att den är lite genomskinnlig. tycker det kan gå på vår/sommar bröllop men inte passade till vinterbröllop,,,,men nu tänker jag bara på den!! nakdelen är att jag inte känner för att lägga ytterligare 9000:- på en klänning?? fasien va svårt det sa vara,,dessutom så är det bara 1 månad kvar till vår dag imorgonFörvånad Solig

Nästan alla gäster har svarat Ja redan oxå :)

• Almic

Så himla fin!

Var gørs klænningarna?

tyskfroken skrev 2014-01-03 22:32:04 följande:

Hej och vilken härlig tråd!

Hoppar in här också. Vi har inte bestämt datum för vigsel än, men jag håller på att "planera" i mitt huvud för fullt. Vilken inspirerande tråd. Älskar TS klänning!

Jag är sugen på att beställa denna klänning.

• marolo
    sha skrev 2014-01-09 21:43:50 följande:
    Såg att det var ganska längesen du postade denna men måste ändå fråga, var är klänningen köpt?
    Den var verkligen jättefin!:) 
    den är ifrån zlando men skulle gissa på att den inte finns kvar har varit väldigt populär :) annars finns det många andra fina klänningar därifrån
  • Äriqa

Denna klänning har jag beställt (utan ärm). får hem den inom 1 månad.
    Längrat med nervös spänning på hur den kommer bli.
    Har även beställt en underkjol. 
  • Petraksa
    Äriqa skrev 2014-01-10 10:47:46 följande:

Denna klänning har jag beställt (utan ärm). får hem den inom 1 månad.
    Längrat med nervös spänning på hur den kommer bli.
    Har även beställt en underkjol. 
    Riktigt fin klänning! Har tänkt mig något liknande fast axelbandslös med sweetheart ringning :)
Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)