• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • MH2014

Igår va dagen jag blev Fru och vi blev ett med varandra ;) En alldeles underbar lagom dag med kärlek! Ingenting i mitt utseende var ens bestämt när jag satt hos frisören, hahaha... Smycken oc skor byttes under kvällen och fotograferingen, jag körde på det som full mig in för stunden. Hade en svart catsuit då och då med. Super nöjd iaf. Brudklänningen va ju sisådär men lände mig vacker men inte vackrast i världen (men det är jag ju inte heller :P hihi) är väldigt nöjd med hela dagen, och ÄNTLIGEN sitter alla ringar på fingret!! Foton kommer..... Strax lyfter planet till Prag på vår mini moon :)

• Petraksa
    MH2014 skrev 2014-02-12 07:17:18 följande:
    Igår va dagen jag blev Fru och vi blev ett med varandra ;) En alldeles underbar lagom dag med kärlek! Ingenting i mitt utseende var ens bestämt när jag satt hos frisören, hahaha... Smycken oc skor byttes under kvällen och fotograferingen, jag körde på det som full mig in för stunden. Hade en svart catsuit då och då med. Super nöjd iaf. Brudklänningen va ju sisådär men lände mig vacker men inte vackrast i världen (men det är jag ju inte heller :P hihi) är väldigt nöjd med hela dagen, och ÄNTLIGEN sitter alla ringar på fingret!! Foton kommer..... Strax lyfter planet till Prag på vår mini moon :)
    Är jättenyfiken på hur helheten blev med klänning och allt.
    Ska bli superkul att se dina bilder! :)
    Hoppas nu får mysigt i Prag och Njuuuuut! 
  • Sandra01
    MissK skrev 2014-02-05 18:21:53 följande:
    ÅHH! Vad glad jag blir att jag hittade denna tråd, I LOVE! 
    Synd att jag säkert missat massa nu, men delar gärna med mig av det som inspirerar/inspirerat mig mest under all planering :)

Ohh vilka vackra klänningar!!! Var har du hittat dom?
  • Enilea
    MH2014 skrev 2014-02-12 07:17:18 följande:
    Grattis till dej!
  • Petraksa

Tänkte dela med mig av lite pyssel som jag testat idag :)

På bröllopsdagen ska jag givetvis inhandla nya burkar och inte ha begagnade (svårt att få så många likadana och kanske känns lite ofräscht att dricka ur en gammal lingonsyltsburk Flört ).
    Där ettiketen nu bara hänger ska där vara namnet på gästen så att alla får sin egna bål-burk :)

Sen i "vasen" ska där givetvis inte heller sitta en stackars vissen alla hjärtans dag ros men ville bara se om det faktiskt funkade att ha en blomma i :)

Så vad tycker ni? Ser det jobbigt/pinsamt hemmagjort ut? Feedback tack!  

• KimOchKjell
    Petraksa skrev 2014-02-15 14:12:27 följande:
    Tänkte dela med mig av lite pyssel som jag testat idag :)

På bröllopsdagen ska jag givetvis inhandla nya burkar och inte ha begagnade (svårt att få så många likadana och kanske känns lite ofräscht att dricka ur en gammal lingonsyltsburk Flört ).
    Där ettiketen nu bara hänger ska där vara namnet på gästen så att alla får sin egna bål-burk :)

Sen i "vasen" ska där givetvis inte heller sitta en stackars vissen alla hjärtans dag ros men ville bara se om det faktiskt funkade att ha en blomma i :)

Så vad tycker ni? Ser det jobbigt/pinsamt hemmagjort ut? Feedback tack!  

JÄTTESNYGGT!!
    Älskar burkarna som du har tänkt ha dricka i! Men det kanske inte är så supertrevligt att dricka ur när snörerna blivit blöta? I och med at det är snurrat flera varv? 
    Oavsett verkligen hur fina som helst. Ska lätt prova det det tråd runt flaskan, jättefint
  • Petraksa
    KimOchKjell skrev 2014-02-15 14:30:27 följande:
    JÄTTESNYGGT!!
    Älskar burkarna som du har tänkt ha dricka i! Men det kanske inte är så supertrevligt att dricka ur när snörerna blivit blöta? I och med at det är snurrat flera varv? 
    Oavsett verkligen hur fina som helst. Ska lätt prova det det tråd runt flaskan, jättefint
    TACK! kul att höra :)
    Tanken är egentligen att man ska dricka ur sugröret då det är hampatråd jag virat runt och det sticker nog inte så skönt på läpparna ;) 
  • KimOchKjell
    Petraksa skrev 2014-02-15 14:33:08 följande:
    TACK! kul att höra :)
    Tanken är egentligen att man ska dricka ur sugröret då det är hampatråd jag virat runt och det sticker nog inte så skönt på läpparna ;) 
    Haha sugröret såg jag inte ens ;)
    Är det hampatråd du har kring flaskan också?
  • mj84

Även vi ska ha ett vintage/bohem inspirerat bröllop där festen kommer att hållas i en lada som är omgjord till bröllopsfestlokal och här är en liten del av pysslet:

Vi ska ha hänga girlanger av hjärtan i taket.

Har väl inte riktigt bestämt än hur vi ska ha det med servertterna men det löser sig sen :)

Framsidan av inbjudningskorten:

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)