• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • widuse

Även jag sparar glasburkar :) jag har köpt washitejp med spets på som jag ska sätta runt. Har också köpt fina små vaser på typ myrorna för 10 kr st. Jag funderade lite på detra med sugrör... vart ska ni som tänkt anv det använda dem? I baren? El till fördrinken? Vi kommer ju ha 95 gäster så jag misstänker att det skulle bli sjukt mkt sugrör till baren isf. ??

• Petraksa
    widuse skrev 2014-01-28 09:02:47 följande:
    Även jag sparar glasburkar :) jag har köpt washitejp med spets på som jag ska sätta runt. Har också köpt fina små vaser på typ myrorna för 10 kr st. Jag funderade lite på detra med sugrör... vart ska ni som tänkt anv det använda dem? I baren? El till fördrinken? Vi kommer ju ha 95 gäster så jag misstänker att det skulle bli sjukt mkt sugrör till baren isf. ??
    Jag har tänkt använda det till fördrinken! Tanken är att ha mason jars burkar att servera mingeldrinken i och ha fina sugrör till dessa och eventuellt en namnettiket.

I baren får det bli vanliga sugrör men antagligen i någon färg som stämmer överrens med temat :)

Hittade jätte fina spetsband igår på Maxi, tänkte testa på en glasburk ikväll och se hur det blir :)
  • popidoo

Kolla inspiration på Pinterst. Där finns det länkar till hemsidor på många bilder. Dock är det beroendeframkallande ;)

• Lavin

Tack för länkarna :) och IdaRebecca ! Din klänning var ju jättefin! Ska kika vidare där :)

• Petraksa
    widuse skrev 2014-01-28 21:21:08 följande:
    Petraksa: visa gärna en bild på spetsdukarna sen! :)
    Spetsdukar? Nu vet jag inte om jag har råkat skriva fel någonstans kanske.. Men var det spetsbanden du menade?

Har inte hunnit testa än men ska försöka fixa lite i helgen och då kommer det upp bilder :) 
  • widuse

Ja..sorry..spetsband menar jag... Jag är lite virrig, fick diskbråck igår....

• fkidron
    Äriqa skrev 2014-01-10 10:47:46 följande:

Denna klänning har jag beställt (utan ärm). får hem den inom 1 månad.
    Längrat med nervös spänning på hur den kommer bli.
    Har även beställt en underkjol. 
    Väldigt vacker, är ute efter något liknande, får man fråga var du har beställt ifrån och hur mycket den kostade? Vill naturligtvis också höra hur resultatet blev! :)
  • Äriqa
    fkidron skrev 2014-02-02 13:18:10 följande:
    Väldigt vacker, är ute efter något liknande, får man fråga var du har beställt ifrån och hur mycket den kostade? Vill naturligtvis också höra hur resultatet blev! :)
    Så här blev klänningen. Inte riktigt nöjd. Ringningen är fel. Annars är den väldigt lik. Ska dock sälja denna och beställa en ny.
    Säljaren är www.ebay.com/itm/New-Sexy-Bud-silk-White-ivory-Lace-Wedding-Dress-Size-2-4-6-8-10-12-14-16-18-/231079198176&hash=item35cd64bde0

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)