• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • Petraksa
    KimOchKjell skrev 2014-02-15 14:37:10 följande:
    Haha sugröret såg jag inte ens ;)
    Är det hampatråd du har kring flaskan också?
    Japp det är det!
    Hade tyvärr inget lim hemma så fick tejpa fast det :P funkar dock till prtotypen.

• Petraksa
    mj84 skrev 2014-02-17 17:17:07 följande:
    Även vi ska ha ett vintage/bohem inspirerat bröllop där festen kommer att hållas i en lada som är omgjord till bröllopsfestlokal och här är en liten del av pysslet:

Vi ska ha hänga girlanger av hjärtan i taket.

Har väl inte riktigt bestämt än hur vi ska ha det med servertterna men det löser sig sen :)

Framsidan av inbjudningskorten:

Jättesnyggt! Har du fixat vimplarna själv? Vi har nämligen tänkt ha något liknande vid honnörsbordet istället för någon blomsterbåge :)
  • mj84

Petraksa: precis, vi ska också ha det istället för blomsterbåge. Ja, sydde dem häromdagen. Juteväv, vliesofix och lite mönstrat tyg som behövdes bara. Skrev ut bokstäverna direkt på vliesofixen genom skrivaren (fick tejpa den på ett vanligt papper). Va inte så svårt och blev väldigt nöjd med resultatet :)

• mj84

Gör det :) Tänk på att när du tejpar på vliesofixen på vanligt A4 för att skriva ut bokstäverna att du tejpar på det så att den "pappriga" sidan är ner mot A4'a pappret. På så sätt blir bokstäverna spegelvända när du ska stryka på dem på avigsidan tyget (vilket betyder att de blir rätt när du sen ska stryka på dem på girlangen). Hojta till om du behöver hjälp eller tips :) 

Gjorde en till igår som ska hänga på garagedörren (har miglet på ett annat ställe än själva festen).

• Petraksa
    mj84 skrev 2014-02-20 10:49:03 följande:
    Gör det :) Tänk på att när du tejpar på vliesofixen på vanligt A4 för att skriva ut bokstäverna att du tejpar på det så att den "pappriga" sidan är ner mot A4'a pappret. På så sätt blir bokstäverna spegelvända när du ska stryka på dem på avigsidan tyget (vilket betyder att de blir rätt när du sen ska stryka på dem på girlangen). Hojta till om du behöver hjälp eller tips :) 

Gjorde en till igår som ska hänga på garagedörren (har miglet på ett annat ställe än själva festen).

Jag återkommer när det blir aktuellt då vi inte gifter oss än på ett tag ;)

Jag vill även göra något liknande där det står tack. Så kan vi hålla upp det på en bild som man senare kan använda som tackkort. Tycker att det hade varit rätt kul och knutit ihop temat rätt bra :)

Var någonstans hittar du vliesofix?

• mj84

Ja någon sort tack skylt blir det nog för oss också :)

Jag köpte vliesofixen i en tygaffär, men såg att det fanns på panduros hemsida. 

• widuse

jag blir tokig!! Letar ihjälmigefter juteväv el liknande at göra löpare av till borden. Men det är ju så sjukt dyrt! Att köpa metervara a 100 kr när man behöver ca 50 meter känns vansinnigt. Så mycket "spender" är jag trots allt inte ;) någon som har tips??

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)