• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • PoS

Tips från mig om ni ska beställa papperssugrör till mason jars el dyl: sugrör.se ! Så sjukt snabba. Jag beställde i söndags o skrev ett meddelande att vi ska använda de på lördag så det är lite brådis. Fick de igår tisdag! Snacka om snabb leverans. Dessutom hade de stort utbud med andra typer av layout än andra webshopar som jag sett. Vi beställde vita med silverstjärnor och grå med vita stjärnor (inte sett ngn annanstans). Bara som ett litet tips till er vintagebrudar

• jessi85

Hittade lite inspiration för klänningar och dekorationer som är lantliga/bohem www.tulleandchantilly.com/blog/tulle-chantilly-rustic-wedding-dresses-inspiration/ www.tulleandchantilly.com/blog/throw-your-ultimate-distinctive-country-rustic-wedding-to-rock-the-day/

Hur ska ni göra med dekorationerna efter bröllopet är över? Vi ska ha en bröllopsfest i en loge och tänker lantligt, vintage och ekologiskt och då vill jag att dekorationerna ska kunna återvinnas eller användas igen, men jag vet inte när jag tex. ska få tillfälle att återanvända 50 ljuslyktor liksom... har ni något tips på dekorationer som är miljövänliga/återvinningsbara/naturliga?

• Petraksa
    PoS skrev 2014-01-22 10:32:24 följande:
    Tips från mig om ni ska beställa papperssugrör till mason jars el dyl: sugrör.se ! Så sjukt snabba. Jag beställde i söndags o skrev ett meddelande att vi ska använda de på lördag så det är lite brådis. Fick de igår tisdag! Snacka om snabb leverans. Dessutom hade de stort utbud med andra typer av layout än andra webshopar som jag sett. Vi beställde vita med silverstjärnor och grå med vita stjärnor (inte sett ngn annanstans). Bara som ett litet tips till er vintagebrudar
    Även jag kan varmt rekomendera denna sida!
    Vi har beställt där flera gånger till kalas och fester och kommer även göra det till bröllopet :) 
  • Michaela540

Jag tänkte använda gamla glasburkar som jag sparat på i några månader från sylt och sånt, bara att stoppa i ett värmeljus och knyta nåt fint band om! Bara att slänga i återvinningen sen.

Ska också ha ett Bohemigt bröllop...
    Ska ha denna klänningen:
    http://www.kyssjohanna.se/spellstwhhh
    Men vad har man för skor till?!!!

• Petraksa
    jessi85 skrev 2014-01-22 11:11:28 följande:
    Hittade lite inspiration för klänningar och dekorationer som är lantliga/bohem www.tulleandchantilly.com/bl og/tulle-chantilly-rustic-wedding-dresses-inspirat ion/ www.tulleandchantilly.com/blog/throw-y our-ultimate-distinctive-country-rustic-wedding-to -rock-the-day/

Hur ska ni göra med dekorationerna efter bröllopet är över? Vi ska ha en bröllopsfest i en loge och tänker lantligt, vintage och ekologiskt och då vill jag att dekorationerna ska kunna återvinnas eller användas igen, men jag vet inte när jag tex. ska få tillfälle att återanvända 50 ljuslyktor liksom... har ni något tips på dekorationer som är miljövänliga/återvinningsbara/naturliga?
    jag har gjort samma som någon annan skrev. Samlat burkar och flaskor som ska bli till värmeljushållare och vaser.
    Tänkte bege mig på loppisar när det närmar sig och köpa på mig spets att dekorera med.
    Michaela540 skrev 2014-01-22 13:20:35 följande:
    Jag tänkte använda gamla glasburkar som jag sparat på i några månader från sylt och sånt, bara att stoppa i ett värmeljus och knyta nåt fint band om! Bara att slänga i återvinningen sen.

Ska också ha ett Bohemigt bröllop...
    Ska ha denna klänningen:
    www.kyssjohanna.se/spellstwhhh
    Men vad har man för skor till?!!!
     Fin klänning!
    Skor beror helt på hur du vill bära upp klänningen. Men jag hade nog valt gladiatorsandaler, eller andra snygga sandaler till den klänningen.  
  • jessi85
    Petraksa skrev 2014-01-22 15:29:52 följande:
    jag har gjort samma som någon annan skrev. Samlat burkar och flaskor som ska bli till värmeljushållare och vaser.
    Tänkte bege mig på loppisar när det närmar sig och köpa på mig spets att dekorera med.

Bra idé! Har massor av flaskor och burkar som jag tänkt gå med till glasinsamlingen, men då kan de ju komma till nytta :)
  • Lavin

Hej allihop, vad kul att det är så många fler som går i samma tankar.. Klänningen som är i "huvudinlägget" tillverkas inte längre :( jag mejlade och frågade grace loves lace. Dom har istället gjort en ny version av den... fin...! men som sagt, inte samma :/ jag vet inte vad jag ska göra. Känns lite hopplöst. Finns det någon som vet om nån "unik" hemsida man inte har kikat ännu? :) (Alla kinasidor är uteslutet)

• IdaRebecca
    Lavin skrev 2014-01-27 15:23:56 följande:
    Hej allihop, vad kul att det är så många fler som går i samma tankar.. Klänningen som är i "huvudinlägget" tillverkas inte längre :( jag mejlade och frågade grace loves lace. Dom har istället gjort en ny version av den... fin...! men som sagt, inte samma :/ jag vet inte vad jag ska göra. Känns lite hopplöst. Finns det någon som vet om nån "unik" hemsida man inte har kikat ännu? :) (Alla kinasidor är uteslutet)
    Unik och unik vet jag inte, men inte så himla vanligt märke i Sverige. Free People har mycket bohokläder, köpte min klänning där (denna fast i vitt http://www.freepeople.co.uk/mexican-wedding-dress/ )och kan knappt vänta tills jag får använda den!
  • principsak

Jag orkar inte kolla igenom tråden så ni får ha överseende med om jag tipsar om något som redan finns med. Jag har hittat några sidor med fina klänningar som ni kan kolla in:

www.bhldn.com
    www.lovefoundtrue.com
    thebabushkaballerina.com.au/

Asos.com har en hel del fina i spets också, för inte så mycket pengar. Jag har googlat runt en del och kollat massor på Instagram på hashtags som bohowedding, där finns massor med inspo och klänningar! :)

• Petraksa
    Lavin skrev 2014-01-27 15:23:56 följande:
    Nej, fy vad tråkigt!! :/
    Hoppas du hittar någon likvärdig. Jag ska hålla ögonen öppna!  
Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)