• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • MH2014

Jag har hela tiden haft ett tvivel om min köpta mullet dress, den är inte hundra och har inte känts så, men de typ av Kate Moss klänningar jag vill ha kostar lika mycket som en handpenning på ett hus/slott hahaha! Provade iaf hela kitet imåndags, och det kändes bara blää inte jag!! :( så ledsamt då det är 60 dagar kvar till vår dag.
    jag använder nästan aldrig så ljusa färger utan passar och känner mig vackrast i de mörkare färgerna!!jag har nu funderat på att byta helt!! Jag känner mig sexigast och finast i svart och är nu inne på att ha en svart festklänning istället! Har hittat två alternativ eller åtminstone nå liknande det jag tänker mig, men behöver råd!
    www.bubbleroom.se/sv/kvinna/ida-sjöstedt-1/maxiklänningar/stardust-black
    www.bubbleroom.se/sv/kvinna/ida-sjöstedt-1/maxiklänningar/whisper-long-black

vad tycker ni?? Vårat upplägg är beskrivet längre upp i tråden.

• RedBride
    MH2014 skrev 2013-12-11 20:21:25 följande:
    Jag har hela tiden haft ett tvivel om min köpta mullet dress, den är inte hundra och har inte känts så, men de typ av Kate Moss klänningar jag vill ha kostar lika mycket som en handpenning på ett hus/slott hahaha! Provade iaf hela kitet imåndags, och det kändes bara blää inte jag!! :( så ledsamt då det är 60 dagar kvar till vår dag.
    jag använder nästan aldrig så ljusa färger utan passar och känner mig vackrast i de mörkare färgerna!!jag har nu funderat på att byta helt!! Jag känner mig sexigast och finast i svart och är nu inne på att ha en svart festklänning istället! Har hittat två alternativ eller åtminstone nå liknande det jag tänker mig, men behöver råd!
    www.bubbleroom.se/sv/kvinna/ida-sjöstedt-1/ma...

Om du provade alltihop och ändå kände att det inte kändes bra, så tycker jag absolut att du ska testa lite andra klänningar! Många webshops tillåter ju gratis (eller iaf billig) retur, så beställ och prova :)

Jag tycker den andra klänningen var snyggast av dem, men kanske inte till bröllop då den var lite för glittrig för min smak :)

• RedBride
    marolo skrev 2013-12-11 19:51:58 följande:
    vad roligt att den blev så bra! :D
    Ja, tack så mycket!!! Helt sjukt glad blev jag, den är verkligen perfekt! :)
  • marolo
    MH2014 skrev 2013-12-11 20:21:25 följande:

jag älskar ida sjöstedt hennes klänningar är så jäkla snygga, jag tycker absolut du kan köra på svart för det passar bra in i erat tema, :)
  • RedBride

Här kommer lite fredagsinspiration! Jag är inne på såna här tavlor, kommer nog användas på flera ställen med info under bröllopet & festen :) Smidigt att göra själv också, billigt och snyggt!

Trevlig helg!

• Malin91
    Caledonia skrev 2013-12-07 12:52:15 följande:
    Vi har pratat med restaurangen om att just ha lemonad till gästerna under tiden som jag och mannen fotograferas Och jag har inhandlat precis sådana rosarandiga sugrör Tänkte köpa omatchandande glas på loppisar, men drömmen hade ju varit just sådana burkar! Jättefint med klistermärket på, det ska vi def ha i åtanke.

Vi har skickat Save tne date till de som bor i utlandet. Vi skippade dock vårt tema och skojade till det ordentligt... Vi är med på bild i matchande onepieces Men vi tryckte däremot dem på papper med struktur så vi fick in en lite "ruff" känsla. Det är det enda som går utanför temat haha!
    Bara älskar detta! Försöker hitta liknande glasbehållare med tappkran men tycker utbudet är väldigt dåligt.. Är det någon av er som sett liknande någonstans och vill tipsa om det?? Är också inne på glasburkar, och har tidigare fått tips om att det finns billiga på Dollar Store, men när jag var där fanns det inga (kan ju visserligen ha varit slut just då), men vet ni någonstans där man kan köpa dessa utan att behöva lägga en förmögenhet? :) 
  • Caledonia
    Malin91 skrev 2013-12-14 18:23:25 följande:
    Bara älskar detta! Försöker hitta liknande glasbehållare med tappkran men tycker utbudet är väldigt dåligt.. Är det någon av er som sett liknande någonstans och vill tipsa om det?? Är också inne på glasburkar, och har tidigare fått tips om att det finns billiga på Dollar Store, men när jag var där fanns det inga (kan ju visserligen ha varit slut just då), men vet ni någonstans där man kan köpa dessa utan att behöva lägga en förmögenhet? :) 
    Jag har hittat sådana behållare på Granit

Ja man vill ju helst inte spendera en massa på glas... Jag har kollat en del på ebay och amazon, men inte hittat något direkt. Men man ska nog kolla lite då och då, det dyker upp i omgångar!
  • MH2014

Sandri87, redbride, marolo - tack för feedback :) klänning nr 1 är beställd och väntas komma i veckan. Valde att börja ta hem en av dem för att checka stl osv. Hoppas jag den är mer än underbar!! Köpte tre par skor idag som jag kan bära till :) Håll tummarna för mig! Vi är ju inte så traditionella så en partyklänning med glitter och dyl skulle få mig att känna mig uppklädd, så lite glitter är inte fel, för mig ;) Har även köpt två till klänningar som är ev val. En kort paljett i svart/silver och en golvlång i svart spets med långa ärmar, påminner mycket om klänning nr 2 i mitt förra inlägg men inte så väl designad och glittrig men med v-ring istället.....fortsättning följer! :)

• marolo
    MH2014 skrev 2013-12-15 20:59:15 följande:
    Sandri87, redbride, marolo - tack för feedback :) klänning nr 1 är beställd och väntas komma i veckan. Valde att börja ta hem en av dem för att checka stl osv. Hoppas jag den är mer än underbar!! Köpte tre par skor idag som jag kan bära till :) Håll tummarna för mig! Vi är ju inte så traditionella så en partyklänning med glitter och dyl skulle få mig att känna mig uppklädd, så lite glitter är inte fel, för mig ;) Har även köpt två till klänningar som är ev val. En kort paljett i svart/silver och en golvlång i svart spets med långa ärmar, påminner mycket om klänning nr 2 i mitt förra inlägg men inte så väl designad och glittrig men med v-ring istället.....fortsättning följer! :)
    ser fram emot bilder sen :)
Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)