• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • fruBorg

Vi har lite vintage/lantligt tema utan att egentligen ha något tema. Tyckte också det var svårt att hitta en klänning som passade ventuellt kallt väder då vi gifter oss tidigt i april. Men hade tur och trillade över en långärmad spetsdröm med svalor på när HM kom ut med sin eco exclusive linje i år. Ska försöka hitta en bra bild på den =) till den ska jag ha bruna högklackade kängor =)

• RedBride
    fruBorg skrev 2013-12-04 18:07:47 följande:
    Vi har lite vintage/lantligt tema utan att egentligen ha något tema. Tyckte också det var svårt att hitta en klänning som passade ventuellt kallt väder då vi gifter oss tidigt i april. Men hade tur och trillade över en långärmad spetsdröm med svalor på när HM kom ut med sin eco exclusive linje i år. Ska försöka hitta en bra bild på den =) till den ska jag ha bruna högklackade kängor =)

Fin klänning tycker jag! Perfekt att hitta den på H&M också :)

Lavin - ja jag såg att den var därifrån, men kunde inte heller hitta den till salu någonstans. Typiskt att det ska vara så dyrt med klänning, även om mkt andra grejer blir billiga om man ska ha vintage-bröllop!

• RedBride

Jag har dock beställt ny klänning idag, hoppas den kommer fort!

Efter tips från Marolo så beställde jag en kort spetsdröm från Zalando :) Hoppas den passar bara. Fast egentligen vill jag droppa några kg först (läs ganska många) så jag beställde den faktiskt lite för liten... haha.

Det kan jag tycka är lite synd med dessa långa vackra bohem-klänningar, jag har liksom verkligen inte kroppsformen för dem! Dreglar över Kate Moss bröllopsbilder, men själv är jag 1.60 lång med riktig timglasfigur vilket gör att det skiljer ett par storlekar mellan kroppen på olika ställen... Jag har dessutom stor byst vilket gör att jag inte skulle kunna ha riktigt så låg urringning som i TS, hade sett väldigt billigt ut på mig! Inte sådär vackert och avslappnat som på bilden... :P

• Lavin
    RedBride skrev 2013-12-04 20:24:46 följande:

Jag har dock beställt ny klänning idag, hoppas den kommer fort!

Efter tips från Marolo så beställde jag en kort spetsdröm från Zalando :) Hoppas den passar bara. Fast egentligen vill jag droppa några kg först (läs ganska många) så jag beställde den faktiskt lite för liten... haha.

Det kan jag tycka är lite synd med dessa långa vackra bohem-klänningar, jag har liksom verkligen inte kroppsformen för dem! Dreglar över Kate Moss bröllopsbilder, men själv är jag 1.60 lång med riktig timglasfigur vilket gör att det skiljer ett par storlekar mellan kroppen på olika ställen... Jag har dessutom stor byst vilket gör att jag inte skulle kunna ha riktigt så låg urringning som i TS, hade sett väldigt billigt ut på mig! Inte sådär vackert och avslappnat som på bilden... :P

Åh :) kort lät ju fint också! Man ska bära det som passar en själv bäst, helt klart ! :)
    Vackra, långa bohem-klänningar... jag förstår vilka du syftar på. dom långa som hänger lite som ett tält.. som flödar i vinden......
    Jag ser det mer som att det är dom där små sakerna på klänningarna som får dem att kännas bohem.
    Jag är 173. har lite bredare axlar, DD-Ekupa osv, men är ganska "normalbygd" annars om man nu kan säga så. Jag vill ha en klänning som täcker axlar och är Vringad(och du har rätt.. nu när jag kollar på bilden så är ju urringningen ganska lång... :/) och som är lite tajt runt övre delen av magen men inte den undre - så man täcker den putande delen haha. Jag vill ha kläder som är gjorda för att smickra kvinnans kropp.... Som på klänningen jag la ut bilden på :)
    Sen kan man göra allt lite bohem med hjälp av spets, virkat och massa blommor och annat grejs.
    funderar på om man ska sy själv.
    undra om man vågar! :S :)
  • Skogsblomma
    Lavin skrev 2013-12-04 14:16:58 följande:
    Skogsblomma: asfint diadem! Jag kommer lägga ut bilder ikväll. Tråkigt det inte funkar från mobilen nu :(
    Tack :) Å jag verkligen älskar det! Skall bara hitta en bra klänning nu också!
  • widuse

Åh vilken rolig tråd!! Jag har köpt min klänning på hui couture och funderar mest på nu hur vi ska fixa med fin vintage dukning... jag vill hitta fina tags som placeringskortoch har kollat en del på etsy. Finns det ngn liknande svensk sida?

• Petraksa

Åhh, vilken rolig tråd!
    Vårt bröllop kommer gå mycket i vintage/bohem på dukning och dekorationer. har dock inte bestämt hur jag ska göra med klänningen än (trots ett och ett halvt år kvar ;) ) men älskar skira spetsklänningar så det kanske blir det ändå.

Var har ni tänkt ha er vigsel/bröllopsfest? Jag tycker att det är jäkligt svårt att hitta lokal med rätt känsla.. 

• Lavin

Petraksa: det är sviiiinsvårt att hitta lokal! Var i landet bor ni? Jag bor i västerbotten och det finns knappt nått - om man inte känner någon bonde som har en tom lada med anslutande kök till förfogan... Vilket tyvärr inte verkar existera här. Men med lite fantasi så kan man nog hitta nå bra. Vi har spanat ut en loge som har takbjälkar ( men den är ful för övrigt :p). Vi tänkte om man markerar takbjälkarna med ljusslingor och täcker över det värsta med tyg, så fokuserar folk inte på resten... förhoppningsvis. :)

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)