• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • Lavin
    MH2014 skrev 2013-12-15 20:59:15 följande:
    Sandri87, redbride, marolo - tack för feedback :) klänning nr 1 är beställd och väntas komma i veckan. Valde att börja ta hem en av dem för att checka stl osv. Hoppas jag den är mer än underbar!! Köpte tre par skor idag som jag kan bära till :) Håll tummarna för mig! Vi är ju inte så traditionella så en partyklänning med glitter och dyl skulle få mig att känna mig uppklädd, så lite glitter är inte fel, för mig ;) Har även köpt två till klänningar som är ev val. En kort paljett i svart/silver och en golvlång i svart spets med långa ärmar, påminner mycket om klänning nr 2 i mitt förra inlägg men inte så väl designad och glittrig men med v-ring istället.....fortsättning följer! :)
    Den första var jättefin! såg ut som ett bra val :)
    Själv har jag AAASsvårt att hitta klänning... det finns så mycket att välja mellan..fast ändå inte... man blir galen haha.
  • Lavin
    RedBride skrev 2013-12-13 14:42:53 följande:

Här kommer lite fredagsinspiration! Jag är inne på såna här tavlor, kommer nog användas på flera ställen med info under bröllopet & festen :) Smidigt att göra själv också, billigt och snyggt!

Trevlig helg!

Supergulligt! Kommer nog sno den idén också ;) :) bara att köpa sån där special-färg o måla på plyfa va ?!
  • Brehmskilsson

Vi planerar att använda gamla barnmatsburkar till fördrinksglas. Billigt och roligt. Vänner blir nog bara glada att bli av med sina :) Söker fö också en bohemisk klänning lik den första bilden i tråden. Någon som har förslag på fler och var de går att finna?

Glas å klänning
  • MH2014

Laddar upp två mindre bra foton på mina båda klänningar (ursäkta röran omkring och as dåligt ljus)

Den första är min mullet dress, här med ett ar silver glittriga skor. Hade ju köpt ett pat svarta men det kändes inte rätt! Vet inte än vad jag tycker med de sivriga...
    Känner mig brudig i denna klänning och tycker den även är ganska smickrande på mig. (den är inte stängd då det är dragkedja i ryggen så sitter åt mycket mera i livet då.)

Den här är Ida Sjöstedt klänningen jag skickade efter. Är svart glittrig men alldeles lagom (syns tyvärr dåligt på fotot men den skimrar mer, är svart glitter) Det som stör mig är ringningen, tycker inte den passar mig så bra..?

Kom gärna med synpunkterKyss
  • Lavin

Jag är en sucker för svart egentligen... Så jag säger den svarta. Jag tycker du passar i den, snygg på kroppen! Du verkar ju ha en figur som passar i det mesta :) frågan är bara, du ska gifta dig, vad känner du dig mest bekvämast&snyggast i? Once in a life time, vitt är ju standard.. Hmm förstår att det är ett svårt val!

• marolo
    Lavin skrev 2013-12-17 14:24:07 följande:
    Jag är en sucker för svart egentligen... Så jag säger den svarta. Jag tycker du passar i den, snygg på kroppen! Du verkar ju ha en figur som passar i det mesta :) frågan är bara, du ska gifta dig, vad känner du dig mest bekvämast&snyggast i? Once in a life time, vitt är ju standard.. Hmm förstår att det är ett svårt val!
    precis vad jag skulle säga! ;) Den svarta är jättefin och passar in i ert tema, men kanske ångrar du dig att du inte hade vitt, tycker att de svarta skona är jättefina men håller med dig om att de inte alls skulle passat till den vita klänningen, skulle nog se för klumpigt ut, tycker den silvriga pumpsen var bra till :)
  • MH2014

Men oj, Tack Lavin! Tyvärr ställer mitt junk in the trunk till det ofta ;) så Nää!

det är ju just det: kommer jag ångra att jag inte bar vitt, det är ju en snygg klänning som är lite annorlund? Eller kommer jag titta tillbaka och undra varför jag "klädde ut mig" och inte var mig själv?
    jag är ju med en sucker för svart och tycker att svart är sexigt. Jag tycker även att denna svarta är sexig och alldeles lagom till bröllop.

usch tur jag har två veckor på mig att känna efter (sedan kan jag inte lämna tillbaka Ida klänningen om jag skulle vilja) så har satt en deadline till första veckan i januari!! :)

• MH2014

Lavin - ang ringen du gillade i annan tråd så såg jag flertalet likadana i olika storlekar på ebay när jag köpte min "efternamnsring" :) kolla där är mitt tips!!

• Lavin

MH2014 - tack för tipset! Ang klänningarna så hoppas jag du får rätsida på valet, inget fel i att känna efter ordentligt innan :) oooo haha hellre junk in the trunk än utan när man kör på lite mer figurnära.. Men förstår att det är svårt. Har samma "problem" själv :p :)

• Solkärlek

MH2014- Jag fick en tanke när jag läste om ditt klädval. Om du inte brukar ha ljusa färger förstår jag att det kan kännas ovant. Men jag tror att när det gäller brudklänning så är ju det ett plagg som "ska" kännas ovant, jag menar att det är ju ett plagg som man (förhoppningsvis) bara har på sig en dag i livet, så det går ju inte att vänja sig vid det :) Sedan tycker jag att det är en väldigt fin symbolik i vitt då vi har det i alla traditionella övergångsriter. Dop, konfirmation, student och vigsel. Du kanske inte är så traditionsbunden men när jag hörde detta bestämde jag mig för vit klänning (då jag innan tänkt ha ljusrosa). Kanske kan du spara den svarta klänningen och ha den när du och din man går ut första gången på en fin restaurang på bröllopsresan. Hoppas du blir nöjd med ditt val, detta var bara lite tankar men det är ju som sagt du som behöver känna efter :)

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)