• maxmamma

Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??

har precis betalat klart allt som har med brudkläderna att göra, nu väntar jag bara med spänning på att få hem allt som jag shoppat Glad

jag o m2b ska iväg på en helsingforskryssning o inhandla lite godsaker på taxfree på båten, allt från dryck till godis osv.

hur går det för er andra brudar i in handlandet??

Har ni handlat på er allt ni behöver om man bortser från blommorna??hur långt har ni kommit i planering o handlande o allt annat roligt som hör bröllopet till?

nu fattas bara en åktur till ikea o handla tyger som  ska sys dukar o stolsöverdrag sen är det klartGlad 

jo jag har kvar att betala min alliancering som jag beställt sen är allt helt o hållet klart. 

berätta gärna hur långt ni kommit o vad ni har kvar att göra Skrattande och hur lång tid det är kvar innan ni får stå brud.

själv har jag "bara" 47 dagar kvar, enda gången jag  önskat att julen o nyår har varit.
    Konstigt vaTungan ute ??

• Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??
  • maxmamma
    FrökenErika skrev 2012-12-01 16:29:20 följande:

Jag har PRECIS skickat iväg en beställning på två bröllopsklänningar (en till vigseln och en till festen), två tärnklänningar och en klänning till min mamma på jenjenhouse.com. Så nu MÅSTE jag sluta titta på klänningar, annars lovar jag att den perfekta klänningen dyker upp imorgon. Nu tror jag iof att jag hittat dom perfekta klänningarna, men ändå.

Ringarna klara sedan länge. Bröllopet står den 3dje augusti nästa år, men det känns ändå skönt att ha fixat sånt nu. Jag och m2b är ganska dåliga på planering annars!

Hoppas alla är lika peppade på sina bröllop som jag är över mitt just nu! Kram på er!

hej.

Visst är det sjukt roligt att sitta o titta på klänningar?!

Jag köpte min dotters näbbklänning från jenjen o den var sjukt fin, såg inte billig ut alls, fint tyg o bra sömnad så den var toppen, det enda som var lite synd var att fast jag måttbeställde efter min dotters mått så var den lite trång i dragkedjan, den går inte att få ända upp, fattas ca 5mm

köpte även min tärnas klänning där o den var oxå jättefin o bra tyg o sömnad, men fast vi måttbeställde från hennes mått så var den för stor i axelbanden o även på sidorna så den måste sys in men det ska nog inte vara nått större problem för den lite sy kunniga, dock ej jagTungan ute 

• maxmamma
    Tilda93 skrev 2012-12-01 16:37:24 följande:

Funderade på att köpa ny klänning pga att den var lite liten, men så sa jag till sambon att jag ville testa den en gång till innan jag tittar på en ny, och den satt nästan perfekt :D slöjan har jag fått låna av min blivanande mans faster , hon gifte sig i den för 10 årsen :) hihi :D

Funderar på att köpa en benvit bolero ifrån Bonprix och letar efter en underkjol med 3 ringar :)
    Åh vilken fin klänning, hur  mkt kostaden??

Roligt med nått "lånat" när det gäller bröllopsklädselGlad

jag ska ha underkjol med 3 ringar för att inte klänningen riskerar att bli platt från höftpartiet o neråt.

hade ingen slöja att låna så jag har köpt mig en iställetRynkar på näsan 

jag var/är ute efter en fuskpälsbolero men hat inte hittat nån som kännts rätt än.

men däremot har jag köpt brudhandskar som jag är sjukt nöjd med istället Skrattande 
  • maxmamma
    martina o affe skrev 2012-12-01 17:19:20 följande:
    Jag ska göra en brochbukett, så det är kul att åka runt till olika secondhand och sånt och hitta saker till buketten.
    Idag fynda jag på hms rea! Massa småblommor som skulle vara till håret, 2 för 10 kr! Svin bra!!

Är det någon annan asom har tänkt att göra en brochbukett? Har ni något tips man ska tänka på innan man börjar?
    gud vad läcker med broschbukett, vet att personen som heter PiaB här i tråden o som medlem här på BT gjort en sjukt fin broschbukett.

Ja det är riktigt nice o åka på second hand o shoppa kan finnas många fina fynd faktiskt.

• Tilda93

Min vigselring är ej i vittguld utan i silver :) hihi Hoppas jag får se en bild på din ring snart också :) Ta den tid du behöver vet hur jobbigt det är hoppas det går över snart :) Jag köpte min brudklänning för 1600 kr :) Du har ingen bild på din? , vill också ha en underkjol pga den anledningen :) Ja det är lite roligt när det är fler än jag som har haft den/ ska ha den :) Usch det är inte alls billigt med bröllops.kläder, vart köpte du din underkjol? Eller har du inte köpt en än? Åh mysigt när det blir vinter bröllop :) Kram

• maxmamma

hejsan  tjejer

Nu har min brudklänning kommit hem, ska försöka ta ett foto på den med mig påklädd av någon som kan ta en bild, vill inte att sambon ska göra det då det ska bli en överraskning hur den ser ut.

har en bild inlagd på min sida på min aliancering jag köpt, den har dock ej kommit än men det borde inte vara alltför långt bort nu tycker jag.

har shoppat på mig alkohol på båtresan vi gjorde som ska vara till bröllopet.

hade tänkt att göra det som PiaB tipsade om men det var svinkallt o blåste som tusan i helsingfors så vi gick bara ut från båten o gick nån halvkilometer innan vi fick lov att vända om o gå in på båten om vi inte ville frysa ihjäl ute.

ja så alkoholen blev kanske inte så mkt billigare än att gå på bolaget men nån krona billigare kom vi undan med.

hur går det fvör er andra, länge sen nån skrev nån up to date info här.ha en jättehärlig helg alla goa blivande brudar eller som blivit fru redan. 

• maxmamma

oj jag glömde i alla hast att skriva att jag har fått hem slöjan jag ska ha o smyckena jag ska ha o brudhandskarna jag oxå ska ha, snacka om virrigTungan ute

hm dags att säga hej till sängen kanske så man orkar upp imorgon igen Förvånad

• Brudivinter2012

Oj oj, nu är det fem dagar kvar. Herregud vad tiden går snabbt.

Jag är rätt lugn idag, vilket är väldigt skönt, men jag har varit panikslagen i tre dagar där jag har haft panik över att jag ska ha ett bröllop och att över 70 personer ska se mig på min viktiga dag och att jag känner press på mig att jag måste vara vacker och att allting måste vara perfekt och att alla gäster måste ha roligt. Jag har sett framför mig hur jag sitter på min plats och bara sitter där, medan alla andra tittar på mig och väntar på att någonting ska hända.. usch, paaaniiiiik!

Men nu har paniken ÄNTLIGEN släppt och jag vet ju att mina vänner alltid har roligt med varandra, att folk är bra på att underhålla sig själva och att dagen kommer att sluta med att jag får mannen i mitt liv på riktigt. Slutet gott, allting gott.

Jag har fortfarande inte köpt smycken till outfiten, men resten av outfiten är färdig. Klänningen är insydd och passar perfekt (liiiite för tajit, men hellre det än för stor) och underkläder, skor, tiara och slöja är ju färdigt. Jag har även pratat med toastmasterna och lekhållarna och har överlämnat "tidsschemat" till dem.

Så.. snart.. snart är dagen här. Pirrigt och spännande. Jag ser fram emot det nu. Det kommer att bli så himla skoj! Och jag hoppas att världen är lika vacker och upplyst som den är nu (det är en massa snö som bara glittrar) och att det inte regnar. Alla väder utom regn är välkommet :). Och i fall i fall det regnar eller snöar under fotograferingen har vi köpt

ett hjärtformat paraply med texten "Just married" vid spetsen
    och
    ett 2½ meter genomskinligt plats som vi kan stå på så att klänningen inte bli helt förstörd innan festen.

Vi har dessutom pysslat girlanger.. ett med hjärtan och ett med datumet... som vi ska fotograferas med. :) 

• Pagnie
    maxmamma skrev 2012-12-07 00:16:58 följande:
    hejsan  tjejer

Nu har min brudklänning kommit hem, ska försöka ta ett foto på den med mig påklädd av någon som kan ta en bild, vill inte att sambon ska göra det då det ska bli en överraskning hur den ser ut.

har en bild inlagd på min sida på min aliancering jag köpt, den har dock ej kommit än men det borde inte vara alltför långt bort nu tycker jag.

har shoppat på mig alkohol på båtresan vi gjorde som ska vara till bröllopet.

hade tänkt att göra det som PiaB tipsade om men det var svinkallt o blåste som tusan i helsingfors så vi gick bara ut från båten o gick nån halvkilometer innan vi fick lov att vända om o gå in på båten om vi inte ville frysa ihjäl ute.

ja så alkoholen blev kanske inte så mkt billigare än att gå på bolaget men nån krona billigare kom vi undan med.

hur går det fvör er andra, länge sen nån skrev nån up to date info här.ha en jättehärlig helg alla goa blivande brudar eller som blivit fru redan. 
    åh vad roligt jag vill också ha hem min klänning. usch vad jag längtar. men dock måste ju jag vänta lite ytterligare efter det också eftersom korsetten ska sys in. men det blir nog bra tror jag.
    vi vill i alla fall mer än gärna se din klänning. Så kul att se hur andra ska se ut.

skönt att ni har alkoholen klar. vi fick välja om vi ville köpa den själv men eftersom det är en restaurang var vi då tvungna att köpa på bolaget så då valde vi istället öppen bar 150 kr /person. Hoppas det blir lika bra.

Jo nu har det hänt lite grejer i alla fall. Tror jag skrev att mina skor kom i alla fall. om jag inte gjorde det så, mina skor har kommit. haha. Kan även säga att tärnklänningarna som jag beställde i marinblå kom i veckan och fan så underbart fina dom var.
    Sen nästa roliga grej som är färdigt är att jag lyckades köpa mina vigselringar igår. plus att vi beställde gravering till vigselringarna plus våra förlovningsringar då vi inte gjort detta ännu. Så nu är ringar helt klart. känns så underbart. och dom hade rabatt så fick 5000 kr i rabatt på vigselringarna. Blev faktiskt två olika, hade ju tänkt ha två lika först men nu blev dom olika.
    Båda i vitguld så klart och med en massa bling bling. lycklig flicka.
  • maxmamma
    Brudivinter2012 skrev 2012-12-07 03:55:23 följande:
    Oj oj, nu är det fem dagar kvar. Herregud vad tiden går snabbt.
    Åh blir lite avis faktiskt på er som bara har 5dagar kvar innan det går av stapeln.

Jag är rätt lugn idag, vilket är väldigt skönt, men jag har varit panikslagen i tre dagar
    Skönt att paniken lagt sig men vem vet, du kanske får lite bröllopsnojja sista dagen innan dagen D
    Självklart så är det viktigtast att du får mannen i ditt liv på riktigt så att säga, inget klår det när det gäller hela arrangemanget.
    Har du nån aning om hur smyckena ska se ut o vara??
    Så.. snart.. snart är dagen här. Pirrigt och spännande. Jag ser fram emot det nu. Det kommer att bli så himla skoj!
    nä nu tror jag snön stannar kvar o är förhoppningsvis vit o vacker på er stora dag, hoppas jag har samma tur med vädret då det är dags för min o min blivande oxå.
    Har du nån bild på paraplyt eller nån hemsida du kan länka till så man kan få se det??

Vi har dessutom pysslat girlanger.. ett med hjärtan och ett med datumet... som vi ska fotograferas med. :)
    Åh det låter ju jättefint, älskar att se bilder på andras pyssel osv men själv har jag usla möjligheter att ta kort o lägga upp tyvärr
    Kanske kan lägga upp bilder på vårt bröllop sen när vi gjort det. och kanske du kan lägga upp lite bilder sen på hur det såg ut på er stora dag.
  • maxmamma
    Pagnie skrev 2012-12-07 11:28:11 följande:
    åh vad roligt jag vill också ha hem min klänning. usch vad jag längtar. men dock måste ju jag vänta lite ytterligare
    Ska försöka ta kort med mobilen o lägga in här på hur klänningen ser ut. jag är sjukt nöjd med den fast det är en kina kopia.
    Ni är då snåla med vad ni bjuder på när det gåller alkoholen. Hoppas era gäster ha vett att uppskatta det ni gör för dem.

Finns det bilder på skorna? Ja dina tärnklänningar var sjukt fina, skulle kunna tänka mig en sån själv om jag haft storlek en för att komma i en sån klänning. men galet vackra var dem iaf.
    . Grattis till ringköpet, är så roligt att få sin drömring juh, jag ska ha 3 ringar, min gamla förlovningngs ring i vanliigt guld, mín nya förlovningsringi vtt guld o alianceringen som jag beställt. Det finns en bild i mitt galleri om du vill titta på hur den ser ut.
    Haha japp en flickas högsta dröm är en maffig ring med bling bling hihi.
    Tack så mycket för att du vill dela med dig av era bröllopsplaner.
    .
Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??