• maxmamma

Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??

har precis betalat klart allt som har med brudkläderna att göra, nu väntar jag bara med spänning på att få hem allt som jag shoppat Glad

jag o m2b ska iväg på en helsingforskryssning o inhandla lite godsaker på taxfree på båten, allt från dryck till godis osv.

hur går det för er andra brudar i in handlandet??

Har ni handlat på er allt ni behöver om man bortser från blommorna??hur långt har ni kommit i planering o handlande o allt annat roligt som hör bröllopet till?

nu fattas bara en åktur till ikea o handla tyger som  ska sys dukar o stolsöverdrag sen är det klartGlad 

jo jag har kvar att betala min alliancering som jag beställt sen är allt helt o hållet klart. 

berätta gärna hur långt ni kommit o vad ni har kvar att göra Skrattande och hur lång tid det är kvar innan ni får stå brud.

själv har jag "bara" 47 dagar kvar, enda gången jag  önskat att julen o nyår har varit.
    Konstigt vaTungan ute ??

• Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??
  • maxmamma
    Pagnie skrev 2012-11-28 21:18:22 följande:
    ja det är lite tråkigt. men det är ju mycket smått också. så än känns det ju som att man har lite kvar. klänningen må vara klar men måste fortfarande hitta en åt min tärna också. sen är det ju massa smått också som du säger. tänkte göra en egen gästbok faktiskt. lite pyssel och väldigt roligt.
    vad roligt, har du nån ide redan nu hur du ska utforma o färdigställa gästboken?

finns det möjliget att få se nån bild på mästerverket sen??

jag själv var lat denna gång o köpte en dyr fin bok med helt tomma sidor som får funka som gästbok.

det jag nu letar med ljus o lykta är en kartong med helt lock som man kan skära ut en skåra i locket på o ha som "brev, gåvo" låda.så har du nått tips om vart man kan få tag på en sådan låda får du gärna meddela mig det Skrattande 
  • Tilda93
    maxmamma skrev 2012-11-28 23:31:31 följande:
    det jag nu letar med ljus o lykta är en kartong med helt lock som man kan skära ut en skåra i locket på o ha som "brev, gåvo" låda.så har du nått tips om vart man kan få tag på en sådan låda får du gärna meddela mig det Skrattande 
    Ikea max 10 kr ;)
  • maxmamma
    Tilda93 skrev 2012-11-28 23:27:07 följande:
    Åh 47 dagar kvar? lyllo!! ;D

Själv har jag snart 6 månader kvar.
    Saker vi har kvar att köpa:
    * min vigselring
    * Underkjol
    * bolero
    * stay ups
    * nya lakan istället för hotell
    * Alkohol
    * Blommorna

Kvar att betala
    * lokalhyran
    * dricka till maten ( kaffe , the , andra alkoholfria altenativ)
    * betala för mina naglar

Och kanske band om vi ska ha det annars kör vi på spotify ;)

Maten, tåtorna och eventuell severings personal betalar mina underbara svärföräldrar :D

Det är typ det , har säkert glömt något ;) hehe
  • maxmamma
    Tilda93 skrev 2012-11-28 23:33:58 följande:
    Ikea max 10 kr ;)
    ah tack snälla kommer jag förbi ett ikea ska jag köpa där, vet du om man kan beställa hem sådana eller är det bara via butik det går att köpa.

bor lixom måååånga mil från närmsta ikea, de har inte kommit till borlänge o dalarna än vad jag vet Rynkar på näsan
  • Tilda93
    maxmamma skrev 2012-11-28 23:59:53 följande:
    ah tack snälla kommer jag förbi ett ikea ska jag köpa där, vet du om man kan beställa hem sådana eller är det bara via butik det går att köpa.

bor lixom måååånga mil från närmsta ikea, de har inte kommit till borlänge o dalarna än vad jag vet Rynkar på näsan
    Gå in på Ikeas hemsida och så borde det stå där när du går in på produkten :)
    Brudivinter2012 skrev 2012-11-28 23:44:38 följande:
    Precis vad jag också behöver!
    TACK! 
    Hehe lugnt :)
  • Tilda93

Max Mamma : du har verkligen varit duktig o legat i och ordnat med massor redan.

och jag lovar tiden bara flyger iväg när man väl fått snurr på hjulen så att säga.

jag o m2b ska åka på finlandskryssning söndag-tisdag o ska inhandla bröllops dryckerna på båten, hoppas kunna få det några kronor billigare än systembolaget. Tungan ute 

tja just nu så längtar jag efter att få börja dekorera o se hur bra/dåligt mina planer på hur det ska se ut blir.

vi ska ha rött o vitt tema, det är de färgerna min klänning är i, så min dotter har en näbbklänning som ser nästan ut som min brudklänning. våran son ska ha grå byxor vit skjorta med rödslips o en grå kardigan.

m2b ska ha grå kostym med röd slips, så kommer marskalken att vara klädd oxå och tärnan kommer att ha en vit klänning med axelband på sig.

har du funderat nå på hur din bukett ska se ut? färger o form osv??

Är nästan lite avis på dig oxå som har 6månader kvar att suga på karamellen o planera o fixa o dona.

jag sitter mest o räknar ner veckorna o dagarna nu Förvånad 

och till sist, grattis till det stundande bröllopet 

Hehe , jag var arbetslös i sommras (eller ja det är jag ju nu med, men går en utbildning istället för att sitta hemma och rulla tummarna ;)) och så fick jag jätte mycket gjort och sambon har hjälpt till ändå förvånadsvärt mycket, men jag satte det som krav då jag tycker inte att det är bara mitt ansvar utan att vi är faktiskt två som gifter oss :)

Vi kollade på priserna i tyskland och på systemet och det skulle faktiskt inte bli så mycket billigare att åka ner dit :S .. men hoppas ni kommer undan lite billigare iallafall :)

har du inte testat och prov dukat? det har vi fast inte med acryl diamanterna, men det ska också bli gjort snart ;) hehe

Vi har tema vitt, rött och svart.. min brudklänning är också vit med röda blommor :) , sambon ska ha svart korstym + svart väst + vit shorta och röd slips +  svarta fina finskor som äntligen har kommit :D

Hur brudnäbbarna kommer se ut vet jag ej än och inte hur tärnerna eller hur bestmanen kommer se ut.
    Då dem kommer fixa sina kläder själva.

Jag ska ha en bukett med vita kallor och röda rosor + lite grönt + ett rött band, tärnerna kommer ha lika dana fast mindre ( dem alla kommer att vara långa) och corssagen (stavas?) kommer vara en röd ros med lite grönt och ett rött band.

Era då?  :)

Hehe jo, men problemet är att man börjar vela om saker och ting, fick för mig att jag skulle köpa en annan brudklänning för att den jag har var lite för liten, tills i går så provade jag den igen och den satt perfekt :D hihi .. men jag har i stortsätt målat upp allt i huvudet hur allt ska se ut och sambon tycker i stortsätt samma som mig :)

Jag sitter också och räknar ner hehe , ``bara´´ 27 veckor kvar på fredag ;) hoppas dem går fort ;)

Tack :D , Grattis själv och hoppas ni får en underbar dag och ett fint äktenskap :)

• pamjofre
    maxmamma- tänkte på en vanlig skokartong borde ju funka? bara att klä in den i typ presentpapper och skära en skåra i locket sedan. 

Pagnie- tack för sin berättelse, va super kul  att läsa :). Super snyggt alltihop! Gillade verkligen er bil och skorna!
  • Pagnie
    maxmamma skrev 2012-11-28 23:31:31 följande:
    vad roligt, har du nån ide redan nu hur du ska utforma o färdigställa gästboken?

finns det möjliget att få se nån bild på mästerverket sen??

jag själv var lat denna gång o köpte en dyr fin bok med helt tomma sidor som får funka som gästbok.

visst kan jag lägga upp det. Men den kommer jag nog inte komma igång med innan jul. jag ska försöka men jag kan nog inte lova något ;) har köpt en sådan här maskin så man kan sätta i egen sprial i ryggen på boken. så vi kommer köpa svarta sidor så man kan skriva med guld och silver. Sen kommer jag köra hård kartong till fram och baksidan. Där kommer vi ha en relativt neutral färg och sedan klistra på lite bokstäver och köra vårt tryck, har ju beställt en stämpel med namn och datum på och den är tyvärr nerpackad då vi flyttar i januari så det är magasinerat. men sen blir det nog efter vårt tema med fjärilar och blått och rosa.
    Jag har också varit sugen på att köpa en färdig men jag har lyckats motstå än så länge i alla fall.

Hum jadu det beror nog på hur stor du vill ha men dom har ju några sådana på ikea har jag sett. annars finns ju alltid skokartonger också.
    Tänkte också gära en sådan där. hittade massa fina på ebay men dom kostar skjortan så då kan man bli inspirerad av dom och göra egna helt enkelt. lite eget pyssel ska man ju ha ;)
  • Pagnie
    maxmamma skrev 2012-11-28 23:59:53 följande:

nej det har ju inte det men om sura gubbar inte hade överklagat byggandet hela tiden så kanske det hade blivit klart någon gång. ;)
    Roligt att du bor i Borlänge. är också därifrån. Bor dock inte där nu.
Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??