Tilda93 skrev 2012-11-29 00:27:56 följande:
Max Mamma : du har verkligen varit duktig o legat i och ordnat med massor redan.
och jag lovar tiden bara flyger iväg när man väl fått snurr på hjulen så att säga.
jag o m2b ska åka på finlandskryssning söndag-tisdag o ska inhandla bröllops dryckerna på båten, hoppas kunna få det några kronor billigare än systembolaget.
tja just nu så längtar jag efter att få börja dekorera o se hur bra/dåligt mina planer på hur det ska se ut blir.
vi ska ha rött o vitt tema, det är de färgerna min klänning är i, så min dotter har en näbbklänning som ser nästan ut som min brudklänning. våran son ska ha grå byxor vit skjorta med rödslips o en grå kardigan.
m2b ska ha grå kostym med röd slips, så kommer marskalken att vara klädd oxå och tärnan kommer att ha en vit klänning med axelband på sig.
har du funderat nå på hur din bukett ska se ut? färger o form osv??
Är nästan lite avis på dig oxå som har 6månader kvar att suga på karamellen o planera o fixa o dona.
jag sitter mest o räknar ner veckorna o dagarna nu
och till sist, grattis till det stundande bröllopet
Hehe , jag var arbetslös i sommras (eller ja det är jag ju nu med, men går en utbildning istället för att sitta hemma och rulla tummarna ;)) och så fick jag jätte mycket gjort och sambon har hjälpt till ändå förvånadsvärt mycket, men jag satte det som krav då jag tycker inte att det är bara mitt ansvar utan att vi är faktiskt två som gifter oss :)
Vi kollade på priserna i tyskland och på systemet och det skulle faktiskt inte bli så mycket billigare att åka ner dit :S .. men hoppas ni kommer undan lite billigare iallafall :)
har du inte testat och prov dukat? det har vi fast inte med acryl diamanterna, men det ska också bli gjort snart ;) hehe
Vi har tema vitt, rött och svart.. min brudklänning är också vit med röda blommor :) , sambon ska ha svart korstym + svart väst + vit shorta och röd slips + svarta fina finskor som äntligen har kommit :D
Hur brudnäbbarna kommer se ut vet jag ej än och inte hur tärnerna eller hur bestmanen kommer se ut.
Då dem kommer fixa sina kläder själva.
Jag ska ha en bukett med vita kallor och röda rosor + lite grönt + ett rött band, tärnerna kommer ha lika dana fast mindre ( dem alla kommer att vara långa) och corssagen (stavas?) kommer vara en röd ros med lite grönt och ett rött band.
Era då? :)
Hehe jo, men problemet är att man börjar vela om saker och ting, fick för mig att jag skulle köpa en annan brudklänning för att den jag har var lite för liten, tills i går så provade jag den igen och den satt perfekt :D hihi .. men jag har i stortsätt målat upp allt i huvudet hur allt ska se ut och sambon tycker i stortsätt samma som mig :)
Jag sitter också och räknar ner hehe , ``bara´´ 27 veckor kvar på fredag ;) hoppas dem går fort ;)
Tack :D , Grattis själv och hoppas ni får en underbar dag och ett fint äktenskap :)