• maxmamma

Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??

har precis betalat klart allt som har med brudkläderna att göra, nu väntar jag bara med spänning på att få hem allt som jag shoppat Glad

jag o m2b ska iväg på en helsingforskryssning o inhandla lite godsaker på taxfree på båten, allt från dryck till godis osv.

hur går det för er andra brudar i in handlandet??

Har ni handlat på er allt ni behöver om man bortser från blommorna??hur långt har ni kommit i planering o handlande o allt annat roligt som hör bröllopet till?

nu fattas bara en åktur till ikea o handla tyger som  ska sys dukar o stolsöverdrag sen är det klartGlad 

jo jag har kvar att betala min alliancering som jag beställt sen är allt helt o hållet klart. 

berätta gärna hur långt ni kommit o vad ni har kvar att göra Skrattande och hur lång tid det är kvar innan ni får stå brud.

själv har jag "bara" 47 dagar kvar, enda gången jag  önskat att julen o nyår har varit.
    Konstigt vaTungan ute ??

• Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??
  • Pagnie

Maxmamma: Ja nu blev det en massa frågor så ska försöka beta av dom en och en. ;)

Nej vi firar faktiskt årsdag på vintern och förlovade oss gjorde vi i maj så det är inget sådant utan det blev den helgen eftersom min mamma har eget företag och de jobbar helger och inte veckor. och denna veckan är den enda på hella sommaren som dom inte är borta. så det var väl främst det vi utgick från. Sen augusti funkade inte tycker vi då min syster har bröllopsdag då plus att jag, sambon, gudson, min mamma, sambons mamma, sambons bror, min bror jag brors fru fyller år i augusti så det blir lite svårt att undvika alla födelsedagar. Sen juni var lite tidigt för oss kände vi.
    Sen är min sambo en spelnörd så han är mycket inne på 1337. fråga mig inte varför. Men då vblir det ju 13/7 -13 så nästan 1337 tyckte han. så ja det var mycket.

Vi ska vara i en persisk restaurang i stockholm. Kan lägga upp en bild på hur det ser ut där när det är uppdukat för bröllop.

De dekorationer som kommer vara är som du ser på bilderna med stolsöverdrag och rosetter. dock går vårt tema i marinblå och ljusrosa så rosetterna kommer vara marinblå. Vi kommer ha liknande blommor på borden som de är på den övre bilden i ett stort martiniglas så att säga fast vi kommer ha rosa blommor. pioner och rosor.

Sen kommer jag även lägga mycket tid på små detaljer så jag har köpt som små ringar som man sätter runt foten på vinglaset och på ringarna sätter vi en berlock som det står "Love" på. Har köpt närmare 200 stycken nu så.

Men jag lägger mycket tid rent generellt på små detaljer. alla män i brudföljet får strumpor där det står deras roll. typ "best man", "father of the bride", "brother of the bride", "father of the groom"...osv.

Sen har jag även köpt manchettknappar med liknande texter på. dock bara tll våra pappor. tror inte de andra kommer ha sådan skjorta på sig.
    Sen har jag köpt armband till mina tärnor. pärlarmband med berlocker hjärtan som det står bridesmaid och thanks på.

Jag tänkte ha en droppformad bukett men jag tror jag har ändrat mig lite där. Men jag ska i alla fall ha rosa pioner i min bukett då jag alltid älskar dessa blommor och min mormor hade sådana i sommarstugan i rabatterna där jag spenderade större delen av min barndom.

typ så här hade jag tänkt. På skaftet ska jag knyta ett band runt och i det ska det hänga en berlock som jag kommer speicalbeställa med ett kort på min bästa kompis i. hon skulle ha varit min brudtärna det hade vi bestämt sen länge men hon gick bort för snart ett år sedan. så hon ska vara med på min speciella dag.

tärnorna ska också ha en bukett med pioner men dom ska bara ha pioner.

när det kommer till barne så kommer vi ha öppen bar där det serveras vin, cider, öl och starksrpit i form av drinkar och så. Så allt ingår med andra ord. lokalen står för den biten så vet inte exakt.

Eftersom jag gifter mig med en iranier så kommer vi att ha en persisk buffé med en massa olika sorter att välja på. svårt att hitta något som alla tycker om så vi kände att buffe blir bäst.
    Tårta ska vi ha chokladbottnar med vit chokladmousse och hallonmousse i. Den ska vara fyrkantig och inte runt och den ska ha 5 våningar. Sen kommer vi även ha cupcakes.

Det är sååå roligt att fixa och dona. har beställt hem mina skor också och jag tror att dom har kommit idag så ska snart åka och hämta dom. jag är ganska lång så jag ska ha ballerinaskor och det var inte lätt att hitta dom men nu är det fixat.

Sen är klänningen klar också och det blir en riktig prinsessdröm med mycket tyll och mycket fluff och massa släp.

slöja är inte fixad än men det ska vi köpa när vi åker till sthlm i mitten av december. och då ska vi även kolla efter mannens kläder. vi vet inte riktigt om han ska ha smoking eller om vi ska sy upp en kostym åt honom. Får se hur det blir med det.

Håret är mer eller mindre bestämt också då jag ska ha det i en halvuppsättning med en uppsättning back men hår som hänger ner ändå. Så jag kan fästa slöjan under.
    Sen är vi mitt inne i att försöka fixa inbjudningskort och festhäften och andra trycksaker. Min mammas kusin jobbar på ett tryckeri i stockholm så hon fixar ALLA trycksaker åt oss gratis så det är bara att köra igång.

Transport har vi också ordnat m

musik är fixad så då ska vi ha en persisk Dj. Så han är bokad och klar.

Det vi har kvar nu som är stora saker är egentligen det persiska vigselbordet och de kurdiska spelmännen men det skulle lokalen hjälpa oss med.

just ja vi har en kameraman och 3 fotografer också som vi fixat. två fotografer ingår i vårt paket men en har vi bokat in själva.

Så nu är jag nog klart tror jag. Haha hoppas du orkar läsa igenom detta

• maxmamma
    Mandala skrev 2012-11-28 12:01:55 följande:
    Tack, skönt med lite positiv pepp Man vill ju att det ska vara roligt och inte kännas jobbigt och stressande. Får återkomma med hur det gick.
    ja det är alltid roligt med lite up to date information om hur våra planer framskrider o tar formSolig
  • maxmamma
    stormhelen skrev 2012-11-28 12:09:28 följande:
    Hoppas att det går bra för dig med klänningsletandet. Själv ska jag börja titta på sånt nästa vecka. Glad
    Ah stormhelen, tusan vad jag blir lite avis på er som har klänningsletandet o andra saker kvar o fixa o planera fram. berätta sen hur det gick med klänningsletandet.
  • maxmamma
    Pagnie skrev 2012-11-28 14:30:41 följa

ah det var inte på smått vis med alla som fyller år i augusti, även lilla jag gör det o min son.

Vilket underbart bröllop ni kommer att få.

Du kan verkligen återge i skriven form så man  nästan känner sig delaktigt.

Vilken underbar klänning du hittat o skorna var sagolikt vackra.

Persisk buffe är himla god mat, pluggade med en tjej från iran en gång o då bjöd hon in till avslutnings buffe middag när vi gjort klart våran utbildning.

Det kommer bli så fint med dukning o färgtema som ni valt, tror din bukett kommer bli helt otroligt vacker.

Vilken fin gest det där med berlocker till tärnorna.

Hur som helst så var det underbar läsning, tack för att du ville delge oss 

• stormhelen
    maxmamma skrev 2012-11-28 15:20:24 följande:
    Ah stormhelen, tusan vad jag blir lite avis på er som har klänningsletandet o andra saker kvar o fixa o planera fram. berätta sen hur det gick med klänningsletandet.

Absolut det ska jag göra. ^^

Har längtat såååååååå mycket efter just den delen.

Det andra är ju också rolligt, men det känns som att leta klänning är lite mer spciellt. ^^

• Pagnie

ja njut verkligen av det. det var utan tvekan en utav dom roligaste sakerna med att planera bröllop. ;) Så ledsen att jag redan är klar med detta.

• maxmamma
    stormhelen skrev 2012-11-28 17:13:43 följande:

Absolut det ska jag göra. ^^

Har längtat såååååååå mycket efter just den delen.

Det andra är ju också rolligt, men det känns som att leta klänning är lite mer spciellt. ^^

ja klänningsletandet är the one när det gäller planeringen av bröllopet.

allt annat är oxå roligt men detta är nog den bästa delen av allt  

• maxmamma
    Pagnie skrev 2012-11-28 18:11:07 följande:
    ja njut verkligen av det. det var utan tvekan en utav dom roligaste sakerna med att planera bröllop. ;) Så ledsen att jag redan är klar med detta.
    ja fast man längtar som tusan till själva bröllopsdagen så nog känns det lite purket att man redan gjort klart detta med klänningsletandet framför allt medans det näst roligaste är att planera resten oxå
  • Pagnie
    maxmamma skrev 2012-11-28 20:39:01 följande:
    ja fast man längtar som tusan till själva bröllopsdagen så nog känns det lite purket att man redan gjort klart detta med klänningsletandet framför allt medans det näst roligaste är att planera resten oxå
    ja det är lite tråkigt. men det är ju mycket smått också. så än känns det ju som att man har lite kvar. klänningen må vara klar men måste fortfarande hitta en åt min tärna också. sen är det ju massa smått också som du säger. tänkte göra en egen gästbok faktiskt. lite pyssel och väldigt roligt.
  • Tilda93

Åh 47 dagar kvar? lyllo!! ;D

Själv har jag snart 6 månader kvar.
    Saker vi har kvar att köpa:
    * min vigselring
    * Underkjol
    * bolero
    * stay ups
    * nya lakan istället för hotell
    * Alkohol
    * Blommorna

Kvar att betala
    * lokalhyran
    * dricka till maten ( kaffe , the , andra alkoholfria altenativ)
    * betala för mina naglar

Och kanske band om vi ska ha det annars kör vi på spotify ;)

Maten, tåtorna och eventuell severings personal betalar mina underbara svärföräldrar :D

Det är typ det , har säkert glömt något ;) hehe

Svar på tråden Nu är hela brudoutfiten in handlad, hur går det för er andra blivande brudar??